Страница 17 от 44

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 21 Яну 2022 17:08
от Filbor
Да, нещо такова. Ако съм на Б и не натисна спирачката накрая, то колата ще продължи да си пъпли сама с около 8 km/h.
Първата електричка, която шофирах беше Нисан Лийф и когато за първи път се сблъсках с регенеративно спиране, казах на представителя на колата, който седеше до мен да го изключи, че ме дразни. И така колата започна да се "носи", както си бях привикнал от старата Корола, която имах.
Обаче после със Зои-то свикнах много бързо с режима на регенеративно спиране.
... Отиваш в някой дилър и го пробваш реално в тест драйв smile.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Яну 2022 19:21
от Filbor
... Например:
Движим се с 80 km/h по надолнище. Нека да е такова надолнището, че когато сме в обикновен автомобил и сме на 5-та предавка и си махнем крака от педала на газта, тогава колата пак ще се движи с 80 km/h. Ако сме в електричката и в този случай сме на D и си махнем крака, тогава ще се държи като нормалния автомобил. Но ако сме на B, и си махнем крака тогава ще започне да намаля скоростта си не рязко, но плавно и е една перфектна двигателна спирачка. Това е все едно с нормален автомобил да се намалят предавките 5-4-3-2 и така се използва ДВГ за спиране: пак двигателна спирачка. И така в електричката като сме на B и по този същия наклон, за да имаме пак 80 km/h, то само поддържаме педала на газта на същата позиция с крака и така има временен разход 0 kW (нека пренебрегнем отоплителните и климатични устройства). Ако надолнището започне да става по-малко, тогава за да поддържаме същата скорост 80 km/h леко натискаме педала на газта и има положителен разход на енергия. А ако надолнището стане по-стръмно тогава за 80 km/h леко отпускаме педала на газта и имаме отрицателен разход на енергия, т. е. тогава има регенерация.
Но за пестене на енергия се препоръчва да не си променяме позицията на педала на газта. В този случай ако има изкачване ще се движим с по-малка скорост отколкото по-равно, но ако има спускане ще се движим с по-висока скорост.
С електричка, ако се преценява правилно пътната обстановка и не сме се засилили преди завой прекалено, то може да се премине например Петрохан без да се използва педала на спирачката - шофиране с един педал smile.gif worthy.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Яну 2022 19:56
от ufer
Това се нарича да галиш педала на газта с перце. Дано да нямаш дупки по маршрута, че тогава заниманието ще крайно интересно и ще трябва да мислиш само за това, без да обръщаш внимание на гаджето до себе си... :D :thumbsup:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Яну 2022 00:34
от Filbor
ufer написа: 22 Яну 2022 19:56 дупки по маршрута
Ако има неравности/дупки и минаваш през тях, разбира се с ниска скорост, тогава колата може носово да ти проговори на чист български tooth.gif :
Внимание! Незастлан път.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Яну 2022 23:02
от mirott
Filbor написа: 22 Яну 2022 19:21 може да се премине например Петрохан без да се използва педала на спирачката
За час и 45 мин. от Бучин проход до Бързия. punk.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Яну 2022 00:36
от slowtraveler
Хахаха... Мдаа, за такова време и пеша може tooth.gif
Това разбира се трябва да се приеме като шега, но безспорно би било доста... продължително пътуване... Дори с тежката джипка (неудобна за завои) от Берковица до околовръстното на София бе около 50 минути ако няма прекалено много трафик/камиони, нарушаващи забраната..
Предполагам при такъв режим с един педал времето би било с половин час отгоре..

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 06 Фев 2022 21:10
от BOz

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 06 Фев 2022 21:56
от urb
Някой да има впечатление от електрическата Дачия. Ако има и бонус за електромобил ще е интересно предложение.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 06 Фев 2022 22:12
от Filbor
Браво, БОз. Как го изкопа! :)
За късмет моята не е произведена от 13/01/2021 до 22/02/2021, ами на 4/10/2021. Нито има информация в приложението. Но въпреки това ще питам дилъра.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Фев 2022 00:52
от slowtraveler
Интересно какво ще правят на електричката по време на ТО? Филтър купе и батерия ако има такъв за вентилацията и?

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Фев 2022 08:10
от biro
urb написа: 06 Фев 2022 21:56 Някой да има впечатление от електрическата Дачия. Ако има и бонус за електромобил ще е интересно предложение.
Аз я тествах. Става за градско, дръвце е. 3+1 места. Ако няма субсидия си е скъпа за това, което представлява. Много е вероятно да няма предвид управляващите.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Фев 2022 09:57
от BOz
biro написа: 07 Фев 2022 08:10 Ако няма субсидия си е скъпа за това, което представлява.
А коя алтернативна електричарка може да вземеш за относително същите пари?

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Фев 2022 11:06
от Filbor
BOz написа: 07 Фев 2022 09:59 Мен пък ми направи впечатление как бяла кола може да е толкова бяла в това време.
:) Принципно на автомивка и после в подземен гараж:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Фев 2022 12:57
от Filbor
BOz написа: 07 Фев 2022 09:57 А коя алтернативна електричарка може да вземеш за относително същите пари?
Ето тези са най-евтините:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Фев 2022 13:34
от BOz
Filbor написа: 07 Фев 2022 12:57 Ето тези са най-евтините:
Едно е да са най-евтините, друго е да са съпоставими като цена, а съвсем трето е да може да отидеш сега и да имаш възможност да си ги поръчаш.
Иначе за Смарта за мен въобще не е в тази категория. Доскоро имаше хубави оферти за Айоник, от първите, нови.