Палене след много дълъг престой
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Палене след много дълъг престой
Здравейте,
Предстои ми да пусна в движение стария дизел Т25, след около 3 години престой в гараж.
Бих искал да чуя и вашето мнение, относно процедурите, които ще предприема.
Ето какво мисля да направя аз.
Ще източа маслото, което се намира в момента в картера, ще налея ново и ще превъртя двигателя на ръка няколко пъти, да видим дали ще се върти нормално.
Ще се видят всички течности дали са в нормите си и евентуално ще я запаля да потрака, докато загрее.
След това ше източа маслото отново и ще налея ново.
Мислите ли, че има нещо друго, което предварително трябва да направя преди паленето?
Например някаква добавка в маслото, въпреки, че аз съм твърдо против да слагам разни химии.
Маслото, което последно съм налял е 5/40 синтетика, през 05.2017 и тогава беше на 114к
Колата е на 120к км, ако има значение и е поддържана винаги в изрядно състояние, от мен.
Другите течности е ясно че ще ги сменя (антифриз, спирачна)
Благодаря предварително за допълнителни насоки!
Предстои ми да пусна в движение стария дизел Т25, след около 3 години престой в гараж.
Бих искал да чуя и вашето мнение, относно процедурите, които ще предприема.
Ето какво мисля да направя аз.
Ще източа маслото, което се намира в момента в картера, ще налея ново и ще превъртя двигателя на ръка няколко пъти, да видим дали ще се върти нормално.
Ще се видят всички течности дали са в нормите си и евентуално ще я запаля да потрака, докато загрее.
След това ше източа маслото отново и ще налея ново.
Мислите ли, че има нещо друго, което предварително трябва да направя преди паленето?
Например някаква добавка в маслото, въпреки, че аз съм твърдо против да слагам разни химии.
Маслото, което последно съм налял е 5/40 синтетика, през 05.2017 и тогава беше на 114к
Колата е на 120к км, ако има значение и е поддържана винаги в изрядно състояние, от мен.
Другите течности е ясно че ще ги сменя (антифриз, спирачна)
Благодаря предварително за допълнителни насоки!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Палене след много дълъг престой
Да, горивото е ясно, че ще бъде подменено, заедно с филтъра.
Така или иначе, на тази кола масло и филтри винаги съм сменял на 7500км
Така или иначе, на тази кола масло и филтри винаги съм сменял на 7500км
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Палене след много дълъг престой
Ами общо взето, нов акумулатор, ново гориво и ново масло и си готов за първо палене
После проверка и подмяна на другите течности. Успех!




- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Палене след много дълъг престой
Ами лесно - с ключ на шайбата на коляновия вал, както когато си сменил ангренажен ремък
Едно време имаше манивели
Едно време имаше манивели
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Палене след много дълъг престой
Тъй-като е дизел - бих измил резервоара... Особено когато не се кара - би завъдил бактерии, които биха цапали филтрите и горивната апаратура с години след това..
Превъртането е добра идея...
Но като цяло - просто бих пробвал да го запаля, ослушам, огледам (евентуално за някой заминал ремък) и бих продължил нататък...
Бих внимавал със съединителя - може да е залепнал... И бих огледал спирачките - да не са корозирали дисковете...
Има вероятност колата ' да е залепнала' - я спирачка, я нещо друго. Да, може да се пробва с леко тласкане, ама веднъж сме чупили колянов вал (може и полуоска - което е по-слабо), при опит да отлепим замръзнала (при нас бе в прекия смисъл) спирачка..
Превъртането е добра идея...
Но като цяло - просто бих пробвал да го запаля, ослушам, огледам (евентуално за някой заминал ремък) и бих продължил нататък...
Бих внимавал със съединителя - може да е залепнал... И бих огледал спирачките - да не са корозирали дисковете...
Има вероятност колата ' да е залепнала' - я спирачка, я нещо друго. Да, може да се пробва с леко тласкане, ама веднъж сме чупили колянов вал (може и полуоска - което е по-слабо), при опит да отлепим замръзнала (при нас бе в прекия смисъл) спирачка..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Палене след много дълъг престой
Съгласен съм за превъртането на ръка, само бих добавил: аз лично като сменям масло (на всеки от притежаваните от мен автомобили), понеже го чакам да се оттече поне час, винаги след като налея новото масло, включвам имобилайзера (примерно заключвам) и въртя 4-5 секунди на стартер без да се стартира двигателя, спирам, деактивирам имобилайзера и "паля". Мисълта ми е да се избегне хамалогията от въртене на коляновия вал с ключ на ръка или включване на 5-та (6-та) и бутане и т.н...
Според мен е безмислено да се сипва 2 пъти ново масло (смяната на маслото, изобщо, в този случай е ясна, но защо 2 пъти). Ако въпреки това много държа на палене с ново масло и след това малко като загрее пак да сипя ново, само за първото палене, след като загрее и преди да се източи бих сипал евтино наливно, в което след като загрее бих сложил и една добавчица за измиване.
И ако може един лаишки въпрос - миенето на резервоара с добавка ли се прави, или демонтаж, измиване с препарат/разтворител и монтаж?
Според мен е безмислено да се сипва 2 пъти ново масло (смяната на маслото, изобщо, в този случай е ясна, но защо 2 пъти). Ако въпреки това много държа на палене с ново масло и след това малко като загрее пак да сипя ново, само за първото палене, след като загрее и преди да се източи бих сипал евтино наливно, в което след като загрее бих сложил и една добавчица за измиване.
И ако може един лаишки въпрос - миенето на резервоара с добавка ли се прави, или демонтаж, измиване с препарат/разтворител и монтаж?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Палене след много дълъг престой
Идеята там е друга и идва от историята, предимно от радиалните двигатели - при дълъг престой е възможно цилиндър (при радиалния - обикновено долните цилиндри) да се запълни с масло, антифриз, гориво... И превъртането със стартер (или по друг 'мощен' начин - въздух и т.н.) би строшило бутало, мотовилка и т.н...
Докато при превъртане на ръка усещаш дали нещо блокира, или се върти нормално... Като се върти поне 2 оборота, за да се изредят всички цилиндри

И ако усетищ нещо - сваляш свещ или дюза, и превърташ пак за да изплюе каквото има вътре, без да създаваш условия за хидравличен удар...
П.С. хубавото миене на резервоара става с демонтаж... С какъвто и препарат да пробваш - няма как например да премахнеш боклуците (или отпадъците от бактериите)... Това са механични примеси...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Палене след много дълъг престой
Винаги съм се чудил Ричард Роулингс и Майк Брюър как имат смелостта да пробват да палят коли стояли по 20- 30- 40 години по гаражите, без да правят никакви предварителни процедури. Най- малко маслото е на желе или просто не го излъчват, като кадри.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Палене след много дълъг престой
И аз съм го правил със стара ЗАЗ-ка... Ами борят се в теб две идеи - дали първо да го разглобя, почистя, или без да си давам зор - да видя дали все пак ще запали без да е пипан толкова години
Обикновено става второто
Но това съм го правил само за автомобил, който 'сме отписали' - т.е. дори и да не тръгне - не ни бърка...
Иначе - превъртането на ръка, и поне проверка на маслото - има ли, течно ли е и т.н.

Обикновено става второто

Иначе - превъртането на ръка, и поне проверка на маслото - има ли, течно ли е и т.н.

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Палене след много дълъг престой
Аз имам "олди" на 55 години (V6) и не бях го палил 15 години, че просто не бях в БГ. Първо проверих маслото дали не е станало на желе (беше наред, макар и старо, но BP от Кореком
), после налях по малко газ за горене в цилиндрите и след това превъртях 10-ина пъти на ръка. Изчаках 24 часа и на другия ден след проверка на свещи, бобина и всичко по електриката завъртях със стартера. Моторът запали от раз и го оставих да поработи 10-ина минути със старото масло, смесено с малко газ. Чух му гласа и впоследствие извадих мотора за основен ремонт защото знаех предварително, че и компресията отдавна се беше сринала на 7-8 бара. Сега моторът е с нови бутала и сегменти, шлайфан блок и някои подобрения, като засега се боря с 2-3 карбуратора и 2-3 бензинови помпи за по-прецизна работа... 


- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Палене след много дълъг престой
Да изтупам от прахта.
Проверих всички течности, които бяха в норма.
Антифриза бистър и в норми.
Маслото, както го бях оставил, леко почерняло(на около 10к км), но течливо (5w40)
Домързя ме да я въртя на ръка, признавам си.
Сложих нов акумулатор, врътнах и на четвърт вече работеше и мъркаше като котенце.
Гумите бяха спаднали до 1,5 - напомпах ги до нормата им от 2,4
Поразмърдах я малко да изпадат боклуците.
Следва ГТП, нови течности и тестови преходи да видим какво може да се обади, или не.
И живот и здраве след това отива в ръцете на синковеца да я дочупи, който вчера взел та издържал шофьорския курс (то един курс....)
Проверих всички течности, които бяха в норма.
Антифриза бистър и в норми.
Маслото, както го бях оставил, леко почерняло(на около 10к км), но течливо (5w40)
Домързя ме да я въртя на ръка, признавам си.
Сложих нов акумулатор, врътнах и на четвърт вече работеше и мъркаше като котенце.
Гумите бяха спаднали до 1,5 - напомпах ги до нормата им от 2,4
Поразмърдах я малко да изпадат боклуците.
Следва ГТП, нови течности и тестови преходи да видим какво може да се обади, или не.
И живот и здраве след това отива в ръцете на синковеца да я дочупи, който вчера взел та издържал шофьорския курс (то един курс....)
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта