Rav4 2010 Сив пушек
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 13 Фев 2021 18:48
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 2010
Rav4 2010 Сив пушек
Здравейте,
Нов съм в форума но не и толкова с автомобилите като цяло.
Баща ми си купи Rav4 2010 evro5 (JTMBC31VX0D007218)но малко след като я взе започна редовно, като загрее, да пуши (направо не може да се кара след него прави пелена) сиво след като загрее, придружено с повишен разход на гориво.
Масло не се губи или не се увеличава нивото. Антифриза не мърда също. КОлата си върви прилично.
Всичко сочи към DPF.
Кара я при някакви диагностици и те не са открили грешки, колата не влиза в авариен режим и не светят лампи, само пуши и то много пуши почти всеки ден.
На всички диагностики диференциалния датчик от време на време е показвал ОТРИЦАТЕЛНИ стойности. И всички казват, че DPF е за махане или смяна. Един казал, че температура от 160градуса на празен ход била много висока за DPF-а и вероятно бил стопен и спукан. Това последното не го вярвам при положение, че при регенерация се развиват над 600 градуса (доколкто съм запознат).
Пробва с някаква добавка за чистене на ДПФ, но не помогна.
Продухахме тръбите към диференциалния датчик (тази от към двигателя определено е била запушена), сега се чува свистенето на въздуха във DPF-а при надуване на тръбите. След това не закачана но пак продължава да пуши/регенерира.
Вземе някакъв евтин датчик за диференциално налягане но при смяна светна грешка. Дали не е нужно да се обучи софтуерно???!!! Или датчика е менте.
НЕ искаме да махаме DPF-а .
Нещо определено не се връзва. Ако беше толкова запушен то колата трябваше да е много спъната. В началото беше после стана по пъргава но пушека
Почти всекидневни регенерации вече повече от месец трябваше да са го изчистили.
Или пък щеше да е записала грешка и/или да е светнал чек.
В момента карам дизел същото поколение evro5 но друга марка (форд с двигател разработен от пежо) и не е пушил никога при регенерация а е над 200К и успява да регенерира дори на място само с поддържане на над 2500оборота. Преди това reno пак евро 5 за 3 години един единствен път е пушила а е регенерирала 100 тици пъти и тя на място успяваше и на градско.
Моля за съвет
- на кой да я закараме, който знае какво прави и какво да гледа.
- от къде да си купя читав MINI VCI за да се опитам аз да диагностицирам нещо ...
- какъв може да е проблема според вас.
Благодаря предварително.
Нов съм в форума но не и толкова с автомобилите като цяло.
Баща ми си купи Rav4 2010 evro5 (JTMBC31VX0D007218)но малко след като я взе започна редовно, като загрее, да пуши (направо не може да се кара след него прави пелена) сиво след като загрее, придружено с повишен разход на гориво.
Масло не се губи или не се увеличава нивото. Антифриза не мърда също. КОлата си върви прилично.
Всичко сочи към DPF.
Кара я при някакви диагностици и те не са открили грешки, колата не влиза в авариен режим и не светят лампи, само пуши и то много пуши почти всеки ден.
На всички диагностики диференциалния датчик от време на време е показвал ОТРИЦАТЕЛНИ стойности. И всички казват, че DPF е за махане или смяна. Един казал, че температура от 160градуса на празен ход била много висока за DPF-а и вероятно бил стопен и спукан. Това последното не го вярвам при положение, че при регенерация се развиват над 600 градуса (доколкто съм запознат).
Пробва с някаква добавка за чистене на ДПФ, но не помогна.
Продухахме тръбите към диференциалния датчик (тази от към двигателя определено е била запушена), сега се чува свистенето на въздуха във DPF-а при надуване на тръбите. След това не закачана но пак продължава да пуши/регенерира.
Вземе някакъв евтин датчик за диференциално налягане но при смяна светна грешка. Дали не е нужно да се обучи софтуерно???!!! Или датчика е менте.
НЕ искаме да махаме DPF-а .
Нещо определено не се връзва. Ако беше толкова запушен то колата трябваше да е много спъната. В началото беше после стана по пъргава но пушека
Почти всекидневни регенерации вече повече от месец трябваше да са го изчистили.
Или пък щеше да е записала грешка и/или да е светнал чек.
В момента карам дизел същото поколение evro5 но друга марка (форд с двигател разработен от пежо) и не е пушил никога при регенерация а е над 200К и успява да регенерира дори на място само с поддържане на над 2500оборота. Преди това reno пак евро 5 за 3 години един единствен път е пушила а е регенерирала 100 тици пъти и тя на място успяваше и на градско.
Моля за съвет
- на кой да я закараме, който знае какво прави и какво да гледа.
- от къде да си купя читав MINI VCI за да се опитам аз да диагностицирам нещо ...
- какъв може да е проблема според вас.
Благодаря предварително.
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Rav4 2010 Сив пушек
Коли внесени от Италия съм виждал с дълго свердло надупчени DPF-и. И от там няма регенерации.
Rav4 2010 Сив пушек
Вижте дали 5- тата дюза не пуска гориво, когато си иска. Аз съм с Авенсис от 2011 и изпушва сивкав дим, когато регенерира, но това е само за 1- 2 секунди и после изчиства. Това се случва единствено, когато температурата е подминала 85 градуса- необходимо условие за провеждане на регенерация. В един английски форум бях чел за подобен проблем. За да се елиминират дюзата, като проблем й бяха прекъснали горивопровода и карали в продължение на 20- 30км и пушека беше спрял.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 14 Мар 2020 15:25
- Местоположение: Благоевград
- Автомобил: Тойота рав 4 2009
Rav4 2010 Сив пушек
И при мен е същия проблем при Тойота Рав4 д4д, 2,2 куб., 150 к.с, постоянно като загрее се включва регерация и пуши бял пушек около 1 минута и мирише странно, след което спира пушенето. След като се изгаси двигателя и изстине после, като загрее отново почва да пуши бял пушек. Отделно от това извънградско като я изръчка с 130- 140 км , поняка се влиза в авариен режим чек енджине , 4 х 4 светва и т.н
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 14 Мар 2020 15:25
- Местоположение: Благоевград
- Автомобил: Тойота рав 4 2009
Rav4 2010 Сив пушек
При закачане с диагностика това излиза. Сменях датчик за диференциалното налягане на дпф-а за проба, но без ефект, продължава да включва постоянно регенерация и да пуши. Също така свалях и дпф и го почистваха с някакъв препарат, но регенерацията продължава да се включва и пуши бяло. Незнам вече къде да търся проблема.
- Прикачени файлове
-
- Е това ми отчете като грешка д три път вече
- IMG-65efca87bd07de8c4355de30b14962d9-V.jpg (480.28 KiB) Преглеждано 5482 пъти
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Rav4 2010 Сив пушек
The engine ECU actuates the EGR valve, which regulates the EGR gas recirculation volume in accordance
with engine conditions.
The engine ECU controls the VSV for the EGR cooler, which switches the bypass passage and cooler passage
in the EGR cooler to optimize the EGR gas temp.
ECU на двигателя задейства EGR клапана, който регулира обема на рециркулация на EGR газ в съответствие с това
с условия на двигателя.
ECU на двигателя контролира VSV за охладителя EGR, който превключва байпасния проход и прохода на охладителя
в EGR охладителя за оптимизиране на температурата на EGR газ.
Гугъл преводач.
with engine conditions.
The engine ECU controls the VSV for the EGR cooler, which switches the bypass passage and cooler passage
in the EGR cooler to optimize the EGR gas temp.
ECU на двигателя задейства EGR клапана, който регулира обема на рециркулация на EGR газ в съответствие с това
с условия на двигателя.
ECU на двигателя контролира VSV за охладителя EGR, който превключва байпасния проход и прохода на охладителя
в EGR охладителя за оптимизиране на температурата на EGR газ.
Гугъл преводач.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 11 Юни 2019 19:45
- Местоположение: габрово
- Автомобил: тойота авенсис д-кат 08г.
Rav4 2010 Сив пушек
значи при описаният проблем как процедирах аз ,оставих я да преспи у тойота сервиза и сутринта на студен двигател правят диагностика която е важна за дюзите да видят да не пикаят и най вече 5та те интересува тебе, действаш ако пикае .Ако е ок чистиш АГР-а,ама и да не е ок пак го изчисти АГР-а ,колегата по горе ти е обяснил екута, циркулаций,общовзето при неправилна работа на АГР.,може да вдигнеш разхода със до 30%,и пикаеща дюза още 10% смятай.Оттолкова пушек пък смятай кво става с ДПФ и турбота.Мазалото е голямо!за задръстен ДПФ следи разхода по борд ако за месец при едно и също пътуване и каране вдигне със литър не се запушва следствие от горните проблеми ЗАТЛАЧВА СЕ непоправимо и то!
виж форда е друга поста всички дизелови след 2003 са пежо с някаква доработка от форд мега икономични,динамични и не знаех кво е то туй сервиз,купих тойота и станах механик
виж форда е друга поста всички дизелови след 2003 са пежо с някаква доработка от форд мега икономични,динамични и не знаех кво е то туй сервиз,купих тойота и станах механик

- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Rav4 2010 Сив пушек
Нова ли, или не знаейки километрите си, карана 10 години от някой мърльо - италианец, или подобен?
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Rav4 2010 Сив пушек
Съдейки по 5-тте нови служебни коли в компанията 3 дизелови Авенсис,Корола една бензинова и един хибрид Аурис, вече и 5-тте на по поне 5-7 години, стъпили от чисто нови в компанията и експлоатирани с внимание, няма земна сила, която да ме накара да взема дизелова Тойота след 1998 година, Тойота или само бензин ( в моя случай задължитлено бензин с газ) или хибрид, там са недостижими, незнам защо взимат от БМВ тия дизели, всъщност за да не си губят времето и парите в разработки, както правят Мерцедес с Рено, но ако искат да си държат на името е хубаво да си ги разработват сами, макар, че времето на дизела отмина. Е разбира се не и в България, тук ще дишаме още поне 15 години черните мъгли и пушещите ауспуси



NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 11 Юни 2019 19:45
- Местоположение: габрово
- Автомобил: тойота авенсис д-кат 08г.
Rav4 2010 Сив пушек
-
значи да 9г.карана в италия но пък беше най-скъпата в мобилето с 3 ключа ,книжки бла,бла,бла д- кат си е проблемен и се уверявам че за такива технолигий и не само, нямаме адекватни сервизи ,както казах закарах я в тойота чистиха АГР-А ,който само след 2 седмици пак светна ,почна да качва разхода при едно и също каране по един и същи маршрут от 6,7- 7 до 9,7 след което влезе в авариен режим пак сервиз пак никакво реално лекуване или пък отиваш в графа опитно зайче 1000лв нов АГР,+ 6- 700лв дпф +5-600лв нова 5та дюза белким спре да пуши и падне разхода В руски сайт гледах че е хубаво да сменя и 5те дюзи,със крепежните елементи и прочие (на принципа рАБОТИШ В/У ЕДИН ВЪЗЕЛ И ГО ЗАБРАВЯШ) затова влизаш в режим ГАНЯ БАЛКАНСКИ по форуми решаваш кой ше е тунинг сервиза тапиш АГР И 5ТА ДЮЗА,махашДПФ,туннваш скромно до 207 коня и 1 магаре +440нютона и доволно и преглед минавам и понавърявва най обичам окукорени 330 д и 330и двувратки


- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Rav4 2010 Сив пушек
Аз 4 години също карам Д-Кат 177 к с и нямам абсолютно никакви проблеми. Вече е на 200 000 обаче реални. Или имам късмет, или си отварям очите, когато купувам кола на старо. Обикновено викам човек до ѝ направи диагностика на място преди да я купя.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 11 Юни 2019 19:45
- Местоположение: габрово
- Автомобил: тойота авенсис д-кат 08г.
Rav4 2010 Сив пушек
по скоро късмет
,и аз преди да купя отидох за диагностика и всичко си беше наред ,карах 10000км и се почна въпростното пушене наи вече есенно зимният периот от второ деление на затоплянето за 10км димнна завеса ,иначе колата си е супер вози ,върви,първата от която след 300км каране не слизам изморен или да ме боли глава вечерта ,ноооо подкара ли те със тия АГРи ,5ти дюзи и ДПФи грамфон свири майка плачи!!! 


- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Rav4 2010 Сив пушек
Освен късмет,което мисля е временно явление, има и друг фактор в случая и това е качеството на дизела който се използва(икономии и информираност ) ,навременно обслужване и качествени консумативи(безгрижност и икономии) ,че и начина на шофиране(знание и опит). 

"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 14 Мар 2020 15:25
- Местоположение: Благоевград
- Автомобил: Тойота рав 4 2009
Rav4 2010 Сив пушек
Колеги моята не е д-кат, а е д4д, но постоянно се включва регерацията, при палене като загрее и почва да пуши бял пушек за около една минута и после спира да пуши. Не знам какво да правя, дайте съвет как сте отстранили този проблем. Отделно ми казаха, д4д 150 к.с 2009г. нямала пета дюза. Възможно ли е да се включва постоянно регенерацията, поради тази грешка P062D и С1201
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта