Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: 03 Май 2017 20:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
От няколко месеца сина ми се оглежда за кола на старо, бюджет около 7 - 10 хил. лева. По принцип си търси японска или корейска кола, комби, за да може да товари раници и велосипеди. Това което гледам че се случва с цените направо ме плаши. Моя Авенсис го купих преди 4 години за около 8 хиляди лева, тогава беше осем годишен и цената беше горе - долу такава на повечето,които гледах на пазара. Сега за същия Авенсис Т25, вече на 12 години, виждам обяви за по 8 хил. че и нагоре. Чудя се дали при тия цени някой купува? Реални ли са?
Toyota Avensis D4D 2.0 126hp
Nissan Primera P10 1.6i 102hp
Nissan Primera P10 1.6i 102hp
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Ами, колега, според мен си се ооределя от пазара. Щом са такива цените, значи някой все ги купува. И не забравяй все пак, че завишаването на цените през годините се влияе и от инфлацията. Не само, разбира се, но и тя си се кумулира, както в цените на новите коли, така и в цените на старите, а и в цените на абсолютно всички други стоки на пазара. А и конкретно цените на автомобилите на старо в България са в пряка зависимост от цените в Европа. Конкретно за Германия мога да ти кажа, че незнайно защо (за мен поне) през последните 1-2 месеца поскъпнаха както новите, така и старите коли. Предположението ми е, че имаше сериозен бум на покупките на коли в края на 2020 породено от големите намаления покрай кризата и намаленото ДДС. Реално точно това и мен ме накара да избързам със смяната на кола. Което от своя страна води до последващото сериозно повишаване на цената- повече търсене, което води до повишаване на цените. И това си се отразява по верижката.
Последно промяна от dracunculus на 16 Фев 2021 17:55, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Няма нещо, на което да не се качва цената през последните месеци. Поскъпват суровини, храни, горива, абсолютно всичко. Май най-лошо в момента е да се пазят пари за черни дни.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Фактори много, но имай предвид, че при колите 2ра ръка няма изкуствена регулация на цената. Тя се определя от пазара/търсенето. Гледах разни статистики, които твърдяха, че автопарка на западна Европа става все по-стар. Незнам колко е вярно това, но и дори да не е, след короната много хора изчакват с покупката на нова кола. Поне докато се стабилизират нещата. Това няма как да не повиши цените на колите 2ра ръка, тъй като се намаля предлагането.
ПС: И някак преди 4 години с 8000лв можеше повече неща да купиш отколкото сега.
ПС: И някак преди 4 години с 8000лв можеше повече неща да купиш отколкото сега.
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Хората от нормална Европа са доста прагматични като цяло.Не им се дава торба пари за нещо не дотам надеждно ,каквито са повечето новоизлезли автомобили.Аз докато мога ще карам стара Тойота ако ще и на 20г. да стане. 

-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Ми, не баш. Страшно много лизингови коли се карат тук. Като под лизинг да се разбира кола под наем. Караш 2 години за по 300 Евро месечно, след това я връщаш и взимаш новата и т.н. Почти всички колеги и приятели правят така. И точно тези коли се продават след това 2ра ръка или се изнасят към източна Европа. И даже и за коли 2ра ръка има същите лизингови схеми и точно в момента банките се мазнят и предлагат примамливи схеми....и по този начин се купуват от 1-2 месеца пак повече коли и цената им съответно расте.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Те нещата при вас са навързани схеми да искаш ,аз не споря.Аз говоря за същността на нещата .
.

- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Аз с това не съм много съгласен. Повечето лизингови коли на оперативен лизинг са с фиксиран максимален пробег за периода. В повечето случаи са на по 40-50 000км след втората година. Докато стигнат до Източна Европа, сменят поне още 2-3 собственици в Западна Европа.dracunculus написа: ↑16 Фев 2021 18:29 И точно тези коли се продават след това 2ра ръка или се изнасят към източна Европа.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Голяма част от фирмите, които активно експлоатират автомобили в България са по същата схема - оперативен лизинг...dracunculus написа: ↑16 Фев 2021 18:29 Страшно много лизингови коли се карат тук. Като под лизинг да се разбира кола под наем.
Сметката е елементарна - нов автомобил струва Х лв. Смяташ да го експлоатираш 3г х 20х.км на година (обявяваш пробега)... Оценката/цената (с малък запас) на 3г автомобил на 60х.км е У лв....
Т.е. за три години трябва да платиш на лизингодателя Х-У (загубата в цена) + известна печалба на лизингодателя + всички текущи разходи като застраховки и т.н.....
Разделяш резултата на брой месеци и получаваш месечна вноска (застраховките и т.н. се плащат отделно и изцяло)... Важно юридическо условие е, че не можеш да лизингополучателя да закупи автомобила - автомобилът може да бъде продаден само на трето лице...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
@iovkito- може и да си прав. Не съм се замислял по въпроса на колко километра са основна част от колите внасяни в България. Сигурно си прав, но смятам, че по веригата дори и колите на 100к+ километри ще се ускъпят, защото просто особено в момента в Германия (основен донор на коли за България) се стимулира по всякакъв начин закупуването на нови и почти нови коли. И не толкова нови също. С две думи има си търсене и от там по-високите цени. И повярвай ми хората бая се връзват. Отделно на това до декември 2020 имаше 3% намаление на ДДСто и това накара маса хора да си сменят колата, хора, които така или иначе бяха запланували смяна през идните 1-2 години.... включително и аз. Все пак като ти предложат едни допълнителни 3% намаление лесно се навива човек.
@Slowtraveler- в Германия това е масова схема не само за фирми, но и за физически лица. И с цел стимулиране на цялата схема (поне според мен) от много години имаш опция след 2те години (в края на лизинговия период) да си откупиш колата. По този начин повече хора биха се хванали на хорото.
@Slowtraveler- в Германия това е масова схема не само за фирми, но и за физически лица. И с цел стимулиране на цялата схема (поне според мен) от много години имаш опция след 2те години (в края на лизинговия период) да си откупиш колата. По този начин повече хора биха се хванали на хорото.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Хората на запад отдавна си "наемат" колата чрез лизинг. Май и тук почват да се усещат тия намерения.
https://nastarta-shop.com/- Стелки, ветробрани и други автомобилни аксесоари на най-ниски цени
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 18 Мар 2021 19:01
- Местоположение: гр. Видин
- Автомобил: TOYOTA AURIS 1.4 D4D
- Благодарил/а: 1 път
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
И аз така смятах, и се надявах да взема върната по такава схема кола, но...уви! 4-5 годишни лизингови коли на по 180 - 200х км! Не знам как се навъртат такива километри, но пък цените през последните месеци осезаемо скочиха: коли, които гледах декември на цени около 14х лв, февруари вече бяха на 18х + лв.! Според мен рязко намалелия заради ограниченията в пътуването внос на коли втора употреба от Европа, накара потребителя да обърне внимание на вътрешния пазар.slowtraveler написа: ↑16 Фев 2021 19:09 Голяма част от фирмите, които активно експлоатират автомобили в България са по същата схема - оперативен лизинг...
Сметката е елементарна - нов автомобил струва Х лв. Смяташ да го експлоатираш 3г х 20х.км на година (обявяваш пробега)... Оценката/цената (с малък запас) на 3г автомобил на 60х.км е У лв....
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Не знам къде излиза сметката да вземеш 4-5 годишна кола. Точно и е дошло време за маса неща да обслужиш. Ангренажи, масла скоростни кутии, дискове, накладки, акумулатор. Ако е търкаляна като служебна са и взели душичката и окачването по пътищата.dok_vd написа: ↑08 Апр 2021 10:50И аз така смятах, и се надявах да взема върната по такава схема кола, но...уви! 4-5 годишни лизингови коли на по 180 - 200х км! Не знам как се навъртат такива километри, но пък цените през последните месеци осезаемо скочиха: коли, които гледах декември на цени около 14х лв, февруари вече бяха на 18х + лв.! Според мен рязко намалелия заради ограниченията в пътуването внос на коли втора употреба от Европа, накара потребителя да обърне внимание на вътрешния пазар.slowtraveler написа: ↑16 Фев 2021 19:09 Голяма част от фирмите, които активно експлоатират автомобили в България са по същата схема - оперативен лизинг...
Сметката е елементарна - нов автомобил струва Х лв. Смяташ да го експлоатираш 3г х 20х.км на година (обявяваш пробега)... Оценката/цената (с малък запас) на 3г автомобил на 60х.км е У лв....
Зависи и за какви коли говорим, но да речем 15-17 хилки за кола втора ръка 3-6 годишна от там имаш поне 2-3 някакво обслужване ако нищо не сдаде допълнително. След което живо и здраво я търкаляш и имаш на 5тата година след като си я купил, 10 годишна кола, която колкото и да си поддържал и гледал и тн си е 10 годишна кола.
В същия момент може да вземеш да речем кола до към 40-45-48к нова на лизинг. До 2рата година ще ти е по - малко пари + каското, от колкото ще си набил в някоя 3-5 годишна кола. На края на 5тата година ще продадеш 5 не 10 годишна кола.
Има и другия момент, ако речеш да я запазиш, ще караш пак 5 годишна кола но най - малкото ще знаеш, как е карано. Защото след един момент нататък колата почва да сдва, датчик тук датчик там. Тампонче, едно второ трето и парите по малко, по малко си вървят.
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Krachunov, чисто финансово нещата СЪВСЕМ не са така, както ги пишеш
Само каското ще ти е повече от обслужването на стар автомобил 
Също така гледайки кривата на спада на цената в зависимост от възрастта - загубата в стойност е огромна точно първите 2-3 години, и клони към нула при много стар автомобил (там няма какво да се губи като изравни стойността на скрапа
)...
Пример от близкото минало - нов автомобил, каско+ГО 5-6000лв, ТО годишно 1000-1200лв, данък (преди промените) - 1000лв... Продадох го на петата година на повече километри отколкото е сегашният 13 годишен
Загуба в цената около 50%...
Предходният бе същата работа - нов автомобил, загуба в цената около 50% на 5-тата година...
Та ако сметнеш истинската себестойност на километъра нещата съвсем не излизат... Май бяхме споделяли с колега тук реалната себестойност - на по-скъпият автомобил бе излязла някъде около 1.50-2.00лв/км..
Сегашният - взет 'втора ръка' от близък приятел - пенсионер. Заедно го избирахме навремето, аз го вземах от дилъра и т.н...
Прехвърлих го на третата година от приятеля, на около 20х.км, като знам практически всеки километър къде е врътнат и каква е поддръжката. То част от километрите аз съм ги врътнал де....
Тогава обезценката пак бе над 50% (бе започнала кризата)...
Поддръжка - ами смяна на масла и изминалата година приятел от форума смени задни амортисьори (бяха почнали да тропат, а и тампоните им бяха заминали)...
Сега за още 10 години цената е спаднала с още 20% отколкото съм го взел, ама това е под 1000лв на година.. Каско+ГО ми е 700лв...
Себестойността на километър ми е под 40ст/км..
Чисто финансово НЯМА НИЩО ОБЩО...


Също така гледайки кривата на спада на цената в зависимост от възрастта - загубата в стойност е огромна точно първите 2-3 години, и клони към нула при много стар автомобил (там няма какво да се губи като изравни стойността на скрапа

Пример от близкото минало - нов автомобил, каско+ГО 5-6000лв, ТО годишно 1000-1200лв, данък (преди промените) - 1000лв... Продадох го на петата година на повече километри отколкото е сегашният 13 годишен

Загуба в цената около 50%...
Предходният бе същата работа - нов автомобил, загуба в цената около 50% на 5-тата година...
Та ако сметнеш истинската себестойност на километъра нещата съвсем не излизат... Май бяхме споделяли с колега тук реалната себестойност - на по-скъпият автомобил бе излязла някъде около 1.50-2.00лв/км..
Сегашният - взет 'втора ръка' от близък приятел - пенсионер. Заедно го избирахме навремето, аз го вземах от дилъра и т.н...
Прехвърлих го на третата година от приятеля, на около 20х.км, като знам практически всеки километър къде е врътнат и каква е поддръжката. То част от километрите аз съм ги врътнал де....
Тогава обезценката пак бе над 50% (бе започнала кризата)...
Поддръжка - ами смяна на масла и изминалата година приятел от форума смени задни амортисьори (бяха почнали да тропат, а и тампоните им бяха заминали)...
Сега за още 10 години цената е спаднала с още 20% отколкото съм го взел, ама това е под 1000лв на година.. Каско+ГО ми е 700лв...
Себестойността на километър ми е под 40ст/км..
Чисто финансово НЯМА НИЩО ОБЩО...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Цените на колите на старо - реални ли са в момента?
Значи, пак казвам зависи от кола, но както споменах в примера горе на кола 44к средно, каското е около 2 хилки на година. За 2 години 4к
начална вноска ти е 5-6к станаха 10 хиляди
слагаш още 24 вноски по 500 лв
на 2рата година си на 20 хиляди.
Гражданската не я броя защото тя не ти гледа годините, тоест и при двете коли ги има.
Относно данъка, всеки прави преценка какво колко и как да взима.
Техническо обслужване 1000-1200.... освен годините влияе и марката и модела... така че не е много коректно да ги съпоставяш.
Сега ако избираш кола за 3-5 хиляди лева ОК, там просто няма какво да губиш... само че за да е тея пари се сещаш в какво състояние и/или години ще е. Съпоставката ми беше точно за 3-4 годишна кола между 14-17 хилки.
Като след 5 години сложиш колко време си утепал по сервизи, както казах датчици кабелчета и тропане тук там и парите да не забравим... до 2рата година ти е по - евтино да караш нова кола, от колкото 3-5 годишна.
Съвсем скорошен случай имам на мой приятел. Купи нова корола преди 2 години и преди няколко месеца я продаде и то по - точно от лизинга му я изкупиха за 4 или 5 хилки по - малко, от колкото я беше купил. През мобиле със сигурност можеше да докара, малко от горе.
В горния пример 2 годишната кола му струва 5 хиляди лева.
За колко ще продадеш 7 годишна кола в която си набил 1000-2000 или повече пари за обслужване и ремонти. Съединител на пежо 408, 2004 година дург приятел го чарджиха 2 хилки... той даде 3 за колата.
Последно промяна от Krachunov на 08 Апр 2021 14:12, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта