Страница 1 от 2
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 24 Дек 2020 19:32
от esko148
Здравейте, колеги.
Весели празници на всички съфорумници!
Колата е тази от подписа. Кара се само на бензин. Никога не е имала газ.
Катализаторите все още са си по местата.
Кара се предимно извънградско.
Поддържа се добре.
Проблема е следния:
Когато я стартирам студена върти около 2-3 сек и чак тогава захапва с мъка, като рязко си вдига оборотите до към 2000 и си ги нормализира за 3-4 мин.
Ако веднага след това загася двигателя, преди още да е загрял то втория старт е от раз отново с нормално форсиране на оборотите и бързо нормализиране.
Стартера не издава никакви звуци.
Акумулатора си е добре.
Насочил съм се към:
1. Бобина на някой от цилиндрите
2. Датчик на коляновия вал / може да се диагностицира само с осцилоскоп /
3. Налягането на бензина на рейката на бензиновите инжектори
4. Инжектор за студен старт / температурен и времеви датчици /
5. Първата сонда / тази преди катализатора / отговаряща за смесообразуването
Е, давайте акъл ако някой се е сблъсквал с проблема от къде е най-добре да започна първо.
Благодаря ви предварително.
Весели празници!
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 24 Дек 2020 20:01
от Filbor
Запалителни свещи?
Лош бензин?
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 24 Дек 2020 21:09
от esko148
Filbor написа: ↑24 Дек 2020 20:01
Запалителни свещи?
Лош бензин?
Свещите съм ги сменил съвсем скоро с NGK качествени.
Бензин наливам предимно на ЕКО и ОМВ.
Въздушния филтър е сменен.
Не прекъсва по време на движение. Набира добре без забавяния.
Други мнения

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 24 Дек 2020 21:18
от Filbor
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 25 Дек 2020 08:31
от esko148
Четох ги и аз тези теми. Полезни са, но от тях накрая не става ясно каква е била причината за проблема.
Не ми пречи да пробвам и с 100 октанов, въпреки че съм изгорил вече две опаковки от добавката на Liqui Moly за инжекцион / както винаги, резултата от нея беше положителен в/у работата на двигателя /, но нея съм я слагал по-скоро ей така профилактично след като купих колата.
Другото което ми прави впечатление / в сравнение с другия ми бензинов автомобил / е
силния вакуум, при отвиване на капачката на резервоара.
Бях чел някъде две мнения по въпроса с вакуума.
Едното беше, че това е заводски заложено / не само при Тойота / с цел безпроблемния поток на горивото в системата.
Другото мнение беше свързано с горивната помпа в резервоара.
Насочвам се към евентуален проблем с "налягането" в горивната система.
Защото симптомите при мен се появяват само при студен мотор / продължителен престой /.
Някой друг колега с конкретно предложение по моя въпрос

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 25 Дек 2020 08:32
от urb
Другото мнение е да си караш колата. Иначе може би бобина ти е проблема. Ако изобщо има проблем. Поне при мен е било това. И има много голямо значение бензина. Карам на газ и зареждам рядко. От зареждане до зареждане има разлика.
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 25 Дек 2020 09:25
от gimara
esko148 написа: ↑24 Дек 2020 19:32
Проблема е следния:
Когато я стартирам студена върти около 2-3 сек и чак тогава захапва с мъка, като рязко си вдига оборотите до към 2000 и си ги нормализира за 3-4 мин.
Ако веднага след това загася двигателя, преди още да е загрял то втория старт е от раз отново с нормално форсиране на оборотите и бързо нормализиране.
esko148 написа: ↑24 Дек 2020 19:32
Е, давайте акъл ако някой се е сблъсквал с проблема от къде е най-добре да започна първо.
Моята е с бутон и пали по същия начин, някой път и повече от 2-3 сек. Карай си колата и се радвай на живота. Весели празници!
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 25 Дек 2020 11:00
от mimo_741
При наливане на 100 октана има вероятност да светне чек-а с грешка за бедна или богата горивна смес, при мен така се получи
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 25 Дек 2020 15:53
от esko148
mimo_741 написа: ↑25 Дек 2020 11:00
При наливане на 100 октана има вероятност да светне чек-а с грешка за бедна или богата горивна смес, при мен така се получи
Чека не го мисля вече. Правих диагностика - изскочи катализатор. Карам си така и не му обръщам внимание. Живот и здраве ще сменя втората ламбда сонда и мисля, че ще спре да свети.
Виждам, че има и други колеги с моята "болежка".
Радвам се, че не се появиха коментари от рода на "Бягай бързо в сервиз, че може да се счупи".
Май ще си я карам така колата, а ако съвсем не запали някой ден, то ще пиша каква е била причината след посещение в сервиза.
Весели празници на всички колеги!

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 25 Дек 2020 17:32
от ufer
Карай си колата с кеф, но профилактично можеш да провериш клапана за студен старт, както и един-два датчика (EFI Water Termo Sensor + Cold Start Injector Time Switch), свързани с него, ако проблемът се задълбочи при още по-студено време. В менюала на Тойота има доста добри описания как се проверява това.

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 25 Дек 2020 17:37
от Corolla_E12_hs
Спри да ползваш гориво на ЕКО ;) С тях съм имал най-много проблеми , същия двигател, седан 2005г.
Пробвай да зареждаш на Круиз, има ги в Пловдив, доста по-добро качество вадят.
Виж и как ти е акумулатора, тоест да не подава достатъчно ток, при мен така си мислех, че я стартер, я нещо друго и накрая 1 ден просто нямаше акумулатор вече, бил е на последни издихания, сложих нов и литна. Палеше от половин оборот.
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 25 Дек 2020 18:52
от esko148
Радвам се, че се включиха активно повече хора. Мисля, че темата вече стана полезна за четене. Остава да добавя само решението на проблема, когато го отстраня
Благодаря на всички включили се в дискусията

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 02 Яну 2021 15:20
от vfr800
esko148 написа: ↑24 Дек 2020 19:32
Здравейте, колеги.
Весели празници на всички съфорумници!
Колата е тази от подписа. Кара се само на бензин. Никога не е имала газ.
Катализаторите все още са си по местата.
Кара се предимно извънградско.
Поддържа се добре.
Проблема е следния:
Когато я стартирам студена върти около 2-3 сек и чак тогава захапва с мъка, като рязко си вдига оборотите до към 2000 и си ги нормализира за 3-4 мин.
Ако веднага след това загася двигателя, преди още да е загрял то втория старт е от раз отново с нормално форсиране на оборотите и бързо нормализиране.
Стартера не издава никакви звуци.
Акумулатора си е добре.
Насочил съм се към:
1. Бобина на някой от цилиндрите
2. Датчик на коляновия вал / може да се диагностицира само с осцилоскоп /
3. Налягането на бензина на рейката на бензиновите инжектори
4. Инжектор за студен старт / температурен и времеви датчици /
5. Първата сонда / тази преди катализатора / отговаряща за смесообразуването
Е, давайте акъл ако някой се е сблъсквал с проблема от къде е най-добре да започна първо.
Благодаря ви предварително.
Весели празници!
За да изолираш смесообразуването, сонди или евентуално дебитомер направи следния експеримент. Махни минуса на акумулатора сутринта за 5 мин преди да запалиш и виж дали има разлика.
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 02 Яну 2021 21:29
от esko148
vfr800 написа: ↑02 Яну 2021 15:20
За да изолираш смесообразуването, сонди или евентуално дебитомер направи следния експеримент. Махни минуса на акумулатора сутринта за 5 мин преди да запалиш и виж дали има разлика.
Това по какъв начин ще ми помогне, колега?
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Публикувано на: 03 Яну 2021 14:48
от vfr800
esko148 написа: ↑02 Яну 2021 21:29
vfr800 написа: ↑02 Яну 2021 15:20
За да изолираш смесообразуването, сонди или евентуално дебитомер направи следния експеримент. Махни минуса на акумулатора сутринта за 5 мин преди да запалиш и виж дали има разлика.
Това по какъв начин ще ми помогне, колега?
Когато извадиш акумулатора нулираш тримовете, т. е всички корекции по горивни таблици, които ecuто е натрупало по време на работа ще бъдат занулени до заводски стойности. Ако имаш сонда с грешно показание или дебитомер с такова то колата прави корекции спрямо тях т. е грешни корекции. Нулирайки тримовете махаш тези корекции.