Страница 1 от 2

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 24 Дек 2020 19:32
от esko148
Здравейте, колеги.
Весели празници на всички съфорумници!

Колата е тази от подписа. Кара се само на бензин. Никога не е имала газ.
Катализаторите все още са си по местата.
Кара се предимно извънградско.
Поддържа се добре.

Проблема е следния:
Когато я стартирам студена върти около 2-3 сек и чак тогава захапва с мъка, като рязко си вдига оборотите до към 2000 и си ги нормализира за 3-4 мин.
Ако веднага след това загася двигателя, преди още да е загрял то втория старт е от раз отново с нормално форсиране на оборотите и бързо нормализиране.
Стартера не издава никакви звуци.
Акумулатора си е добре.
Насочил съм се към:
1. Бобина на някой от цилиндрите
2. Датчик на коляновия вал / може да се диагностицира само с осцилоскоп /
3. Налягането на бензина на рейката на бензиновите инжектори
4. Инжектор за студен старт / температурен и времеви датчици /
5. Първата сонда / тази преди катализатора / отговаряща за смесообразуването

Е, давайте акъл ако някой се е сблъсквал с проблема от къде е най-добре да започна първо.

Благодаря ви предварително.
Весели празници!

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 24 Дек 2020 20:01
от Filbor
Запалителни свещи?
Лош бензин?

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 24 Дек 2020 21:09
от esko148
Filbor написа: 24 Дек 2020 20:01 Запалителни свещи?
Лош бензин?
Свещите съм ги сменил съвсем скоро с NGK качествени.
Бензин наливам предимно на ЕКО и ОМВ.
Въздушния филтър е сменен.
Не прекъсва по време на движение. Набира добре без забавяния.
Други мнения tongue.gif

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 24 Дек 2020 21:18
от Filbor
Ами ако пробваш с октаново число 100?
____

viewtopic.php?f=29&t=36927&hilit=%D1%81 ... 1%80%D1%82

viewtopic.php?t=37162

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 25 Дек 2020 08:31
от esko148
Filbor написа: 24 Дек 2020 21:18 Ами ако пробваш с октаново число 100?
____

viewtopic.php?f=29&t=36927&hilit=%D1%81 ... 1%80%D1%82

viewtopic.php?t=37162
Четох ги и аз тези теми. Полезни са, но от тях накрая не става ясно каква е била причината за проблема.
Не ми пречи да пробвам и с 100 октанов, въпреки че съм изгорил вече две опаковки от добавката на Liqui Moly за инжекцион / както винаги, резултата от нея беше положителен в/у работата на двигателя /, но нея съм я слагал по-скоро ей така профилактично след като купих колата.
Другото което ми прави впечатление / в сравнение с другия ми бензинов автомобил / е силния вакуум, при отвиване на капачката на резервоара.
Бях чел някъде две мнения по въпроса с вакуума.
Едното беше, че това е заводски заложено / не само при Тойота / с цел безпроблемния поток на горивото в системата.
Другото мнение беше свързано с горивната помпа в резервоара.

Насочвам се към евентуален проблем с "налягането" в горивната система.
Защото симптомите при мен се появяват само при студен мотор / продължителен престой /.

Някой друг колега с конкретно предложение по моя въпрос smile.gif

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 25 Дек 2020 08:32
от urb
Другото мнение е да си караш колата. Иначе може би бобина ти е проблема. Ако изобщо има проблем. Поне при мен е било това. И има много голямо значение бензина. Карам на газ и зареждам рядко. От зареждане до зареждане има разлика.

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 25 Дек 2020 09:25
от gimara
esko148 написа: 24 Дек 2020 19:32 Проблема е следния:
Когато я стартирам студена върти около 2-3 сек и чак тогава захапва с мъка, като рязко си вдига оборотите до към 2000 и си ги нормализира за 3-4 мин.
Ако веднага след това загася двигателя, преди още да е загрял то втория старт е от раз отново с нормално форсиране на оборотите и бързо нормализиране.
esko148 написа: 24 Дек 2020 19:32 Е, давайте акъл ако някой се е сблъсквал с проблема от къде е най-добре да започна първо.
Моята е с бутон и пали по същия начин, някой път и повече от 2-3 сек. Карай си колата и се радвай на живота. Весели празници!

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 25 Дек 2020 11:00
от mimo_741
При наливане на 100 октана има вероятност да светне чек-а с грешка за бедна или богата горивна смес, при мен така се получи

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 25 Дек 2020 15:53
от esko148
mimo_741 написа: 25 Дек 2020 11:00 При наливане на 100 октана има вероятност да светне чек-а с грешка за бедна или богата горивна смес, при мен така се получи
Чека не го мисля вече. Правих диагностика - изскочи катализатор. Карам си така и не му обръщам внимание. Живот и здраве ще сменя втората ламбда сонда и мисля, че ще спре да свети.

Виждам, че има и други колеги с моята "болежка".
Радвам се, че не се появиха коментари от рода на "Бягай бързо в сервиз, че може да се счупи".
Май ще си я карам така колата, а ако съвсем не запали някой ден, то ще пиша каква е била причината след посещение в сервиза.

Весели празници на всички колеги! :cheers:

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 25 Дек 2020 17:32
от ufer
Карай си колата с кеф, но профилактично можеш да провериш клапана за студен старт, както и един-два датчика (EFI Water Termo Sensor + Cold Start Injector Time Switch), свързани с него, ако проблемът се задълбочи при още по-студено време. В менюала на Тойота има доста добри описания как се проверява това. :thumbsup:

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 25 Дек 2020 17:37
от Corolla_E12_hs
esko148 написа: 25 Дек 2020 15:53
Спри да ползваш гориво на ЕКО ;) С тях съм имал най-много проблеми , същия двигател, седан 2005г.
Пробвай да зареждаш на Круиз, има ги в Пловдив, доста по-добро качество вадят.

Виж и как ти е акумулатора, тоест да не подава достатъчно ток, при мен така си мислех, че я стартер, я нещо друго и накрая 1 ден просто нямаше акумулатор вече, бил е на последни издихания, сложих нов и литна. Палеше от половин оборот.

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 25 Дек 2020 18:52
от esko148
Радвам се, че се включиха активно повече хора. Мисля, че темата вече стана полезна за четене. Остава да добавя само решението на проблема, когато го отстраня :thumbsup:

Благодаря на всички включили се в дискусията wink.gif

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 02 Яну 2021 15:20
от vfr800
esko148 написа: 24 Дек 2020 19:32 Здравейте, колеги.
Весели празници на всички съфорумници!

Колата е тази от подписа. Кара се само на бензин. Никога не е имала газ.
Катализаторите все още са си по местата.
Кара се предимно извънградско.
Поддържа се добре.

Проблема е следния:
Когато я стартирам студена върти около 2-3 сек и чак тогава захапва с мъка, като рязко си вдига оборотите до към 2000 и си ги нормализира за 3-4 мин.
Ако веднага след това загася двигателя, преди още да е загрял то втория старт е от раз отново с нормално форсиране на оборотите и бързо нормализиране.
Стартера не издава никакви звуци.
Акумулатора си е добре.
Насочил съм се към:
1. Бобина на някой от цилиндрите
2. Датчик на коляновия вал / може да се диагностицира само с осцилоскоп /
3. Налягането на бензина на рейката на бензиновите инжектори
4. Инжектор за студен старт / температурен и времеви датчици /
5. Първата сонда / тази преди катализатора / отговаряща за смесообразуването

Е, давайте акъл ако някой се е сблъсквал с проблема от къде е най-добре да започна първо.

Благодаря ви предварително.
Весели празници!
За да изолираш смесообразуването, сонди или евентуално дебитомер направи следния експеримент. Махни минуса на акумулатора сутринта за 5 мин преди да запалиш и виж дали има разлика.

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 02 Яну 2021 21:29
от esko148
vfr800 написа: 02 Яну 2021 15:20 За да изолираш смесообразуването, сонди или евентуално дебитомер направи следния експеримент. Махни минуса на акумулатора сутринта за 5 мин преди да запалиш и виж дали има разлика.
Това по какъв начин ще ми помогне, колега?

Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?

Публикувано на: 03 Яну 2021 14:48
от vfr800
esko148 написа: 02 Яну 2021 21:29
vfr800 написа: 02 Яну 2021 15:20 За да изолираш смесообразуването, сонди или евентуално дебитомер направи следния експеримент. Махни минуса на акумулатора сутринта за 5 мин преди да запалиш и виж дали има разлика.
Това по какъв начин ще ми помогне, колега?
Когато извадиш акумулатора нулираш тримовете, т. е всички корекции по горивни таблици, които ecuто е натрупало по време на работа ще бъдат занулени до заводски стойности. Ако имаш сонда с грешно показание или дебитомер с такова то колата прави корекции спрямо тях т. е грешни корекции. Нулирайки тримовете махаш тези корекции.