Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
- esko148
- Мнения: 76
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 9 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Здравейте, колеги.
Весели празници на всички съфорумници!
Колата е тази от подписа. Кара се само на бензин. Никога не е имала газ.
Катализаторите все още са си по местата.
Кара се предимно извънградско.
Поддържа се добре.
Проблема е следния:
Когато я стартирам студена върти около 2-3 сек и чак тогава захапва с мъка, като рязко си вдига оборотите до към 2000 и си ги нормализира за 3-4 мин.
Ако веднага след това загася двигателя, преди още да е загрял то втория старт е от раз отново с нормално форсиране на оборотите и бързо нормализиране.
Стартера не издава никакви звуци.
Акумулатора си е добре.
Насочил съм се към:
1. Бобина на някой от цилиндрите
2. Датчик на коляновия вал / може да се диагностицира само с осцилоскоп /
3. Налягането на бензина на рейката на бензиновите инжектори
4. Инжектор за студен старт / температурен и времеви датчици /
5. Първата сонда / тази преди катализатора / отговаряща за смесообразуването
Е, давайте акъл ако някой се е сблъсквал с проблема от къде е най-добре да започна първо.
Благодаря ви предварително.
Весели празници!
Весели празници на всички съфорумници!
Колата е тази от подписа. Кара се само на бензин. Никога не е имала газ.
Катализаторите все още са си по местата.
Кара се предимно извънградско.
Поддържа се добре.
Проблема е следния:
Когато я стартирам студена върти около 2-3 сек и чак тогава захапва с мъка, като рязко си вдига оборотите до към 2000 и си ги нормализира за 3-4 мин.
Ако веднага след това загася двигателя, преди още да е загрял то втория старт е от раз отново с нормално форсиране на оборотите и бързо нормализиране.
Стартера не издава никакви звуци.
Акумулатора си е добре.
Насочил съм се към:
1. Бобина на някой от цилиндрите
2. Датчик на коляновия вал / може да се диагностицира само с осцилоскоп /
3. Налягането на бензина на рейката на бензиновите инжектори
4. Инжектор за студен старт / температурен и времеви датчици /
5. Първата сонда / тази преди катализатора / отговаряща за смесообразуването
Е, давайте акъл ако някой се е сблъсквал с проблема от къде е най-добре да започна първо.
Благодаря ви предварително.
Весели празници!
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Запалителни свещи?
Лош бензин?
Лош бензин?
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- esko148
- Мнения: 76
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 9 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Свещите съм ги сменил съвсем скоро с NGK качествени.
Бензин наливам предимно на ЕКО и ОМВ.
Въздушния филтър е сменен.
Не прекъсва по време на движение. Набира добре без забавяния.
Други мнения

Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Ами ако пробваш с октаново число 100?
____
viewtopic.php?f=29&t=36927&hilit=%D1%81 ... 1%80%D1%82
viewtopic.php?t=37162
____
viewtopic.php?f=29&t=36927&hilit=%D1%81 ... 1%80%D1%82
viewtopic.php?t=37162
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- esko148
- Мнения: 76
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 9 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Четох ги и аз тези теми. Полезни са, но от тях накрая не става ясно каква е била причината за проблема.Filbor написа: ↑24 Дек 2020 21:18 Ами ако пробваш с октаново число 100?
____
viewtopic.php?f=29&t=36927&hilit=%D1%81 ... 1%80%D1%82
viewtopic.php?t=37162
Не ми пречи да пробвам и с 100 октанов, въпреки че съм изгорил вече две опаковки от добавката на Liqui Moly за инжекцион / както винаги, резултата от нея беше положителен в/у работата на двигателя /, но нея съм я слагал по-скоро ей така профилактично след като купих колата.
Другото което ми прави впечатление / в сравнение с другия ми бензинов автомобил / е силния вакуум, при отвиване на капачката на резервоара.
Бях чел някъде две мнения по въпроса с вакуума.
Едното беше, че това е заводски заложено / не само при Тойота / с цел безпроблемния поток на горивото в системата.
Другото мнение беше свързано с горивната помпа в резервоара.
Насочвам се към евентуален проблем с "налягането" в горивната система.
Защото симптомите при мен се появяват само при студен мотор / продължителен престой /.
Някой друг колега с конкретно предложение по моя въпрос

Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Другото мнение е да си караш колата. Иначе може би бобина ти е проблема. Ако изобщо има проблем. Поне при мен е било това. И има много голямо значение бензина. Карам на газ и зареждам рядко. От зареждане до зареждане има разлика.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
esko148 написа: ↑24 Дек 2020 19:32 Проблема е следния:
Когато я стартирам студена върти около 2-3 сек и чак тогава захапва с мъка, като рязко си вдига оборотите до към 2000 и си ги нормализира за 3-4 мин.
Ако веднага след това загася двигателя, преди още да е загрял то втория старт е от раз отново с нормално форсиране на оборотите и бързо нормализиране.
Моята е с бутон и пали по същия начин, някой път и повече от 2-3 сек. Карай си колата и се радвай на живота. Весели празници!
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- mimo_741
- Мнения: 36
- Регистриран на: 24 Фев 2019 16:25
- Местоположение: Силистра
- Автомобил: Тойота Авенсис
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
При наливане на 100 октана има вероятност да светне чек-а с грешка за бедна или богата горивна смес, при мен така се получи
- esko148
- Мнения: 76
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 9 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Чека не го мисля вече. Правих диагностика - изскочи катализатор. Карам си така и не му обръщам внимание. Живот и здраве ще сменя втората ламбда сонда и мисля, че ще спре да свети.
Виждам, че има и други колеги с моята "болежка".
Радвам се, че не се появиха коментари от рода на "Бягай бързо в сервиз, че може да се счупи".
Май ще си я карам така колата, а ако съвсем не запали някой ден, то ще пиша каква е била причината след посещение в сервиза.
Весели празници на всички колеги!

Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Карай си колата с кеф, но профилактично можеш да провериш клапана за студен старт, както и един-два датчика (EFI Water Termo Sensor + Cold Start Injector Time Switch), свързани с него, ако проблемът се задълбочи при още по-студено време. В менюала на Тойота има доста добри описания как се проверява това. 

-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Спри да ползваш гориво на ЕКО ;) С тях съм имал най-много проблеми , същия двигател, седан 2005г.
Пробвай да зареждаш на Круиз, има ги в Пловдив, доста по-добро качество вадят.
Виж и как ти е акумулатора, тоест да не подава достатъчно ток, при мен така си мислех, че я стартер, я нещо друго и накрая 1 ден просто нямаше акумулатор вече, бил е на последни издихания, сложих нов и литна. Палеше от половин оборот.
- esko148
- Мнения: 76
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 9 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Радвам се, че се включиха активно повече хора. Мисля, че темата вече стана полезна за четене. Остава да добавя само решението на проблема, когато го отстраня
Благодаря на всички включили се в дискусията

Благодаря на всички включили се в дискусията

Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
За да изолираш смесообразуването, сонди или евентуално дебитомер направи следния експеримент. Махни минуса на акумулатора сутринта за 5 мин преди да запалиш и виж дали има разлика.esko148 написа: ↑24 Дек 2020 19:32 Здравейте, колеги.
Весели празници на всички съфорумници!
Колата е тази от подписа. Кара се само на бензин. Никога не е имала газ.
Катализаторите все още са си по местата.
Кара се предимно извънградско.
Поддържа се добре.
Проблема е следния:
Когато я стартирам студена върти около 2-3 сек и чак тогава захапва с мъка, като рязко си вдига оборотите до към 2000 и си ги нормализира за 3-4 мин.
Ако веднага след това загася двигателя, преди още да е загрял то втория старт е от раз отново с нормално форсиране на оборотите и бързо нормализиране.
Стартера не издава никакви звуци.
Акумулатора си е добре.
Насочил съм се към:
1. Бобина на някой от цилиндрите
2. Датчик на коляновия вал / може да се диагностицира само с осцилоскоп /
3. Налягането на бензина на рейката на бензиновите инжектори
4. Инжектор за студен старт / температурен и времеви датчици /
5. Първата сонда / тази преди катализатора / отговаряща за смесообразуването
Е, давайте акъл ако някой се е сблъсквал с проблема от къде е най-добре да започна първо.
Благодаря ви предварително.
Весели празници!
- esko148
- Мнения: 76
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 9 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Това по какъв начин ще ми помогне, колега?
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Corolla E12 1.6VVTi. Труден студен старт?
Когато извадиш акумулатора нулираш тримовете, т. е всички корекции по горивни таблици, които ecuто е натрупало по време на работа ще бъдат занулени до заводски стойности. Ако имаш сонда с грешно показание или дебитомер с такова то колата прави корекции спрямо тях т. е грешни корекции. Нулирайки тримовете махаш тези корекции.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 3 госта