Corolla E12 HB - Демонтаж на запекли рамена на чистачки ?
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Corolla E12 HB - Демонтаж на запекли рамена на чистачки ?
Здравейте колеги,
Оставих си колата за смяна на челно стъкло в един сервиз. Обадиха ми се че не могат да свалят рамената на чистачките и искат да ги "разпробиват" и съответно да скапят целия механизъм.
Пръскали са шлиците с какво ли не. Киснали са вече 5 дена и не помръдват.
Моля дайте съвет. Не ми се купува цял механизъм с моторче.
Благодаря
Оставих си колата за смяна на челно стъкло в един сервиз. Обадиха ми се че не могат да свалят рамената на чистачките и искат да ги "разпробиват" и съответно да скапят целия механизъм.
Пръскали са шлиците с какво ли не. Киснали са вече 5 дена и не помръдват.
Моля дайте съвет. Не ми се купува цял механизъм с моторче.
Благодаря
Последно промяна от Akima на 09 Май 2024 16:19, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Смени сервиза с такъв, който има скобичка за вадене на рамена. Явно за първи път ще сменят стъкло.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Ами то е по Каско и доставено от тях. Лошото е че колата има едни пластмасови кори и със скоба много трудно може да се бръкне.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Аз тоя мач го играх лятото и минах без скоба:
- Свалят се капачките върху гайките - пластмасови на зъбчета. Излизат най-лесно ако подпъхнеш пластмаса от сорта на стара SIM карта в скосената част, откъм рамото
- опитваш да развиеш гайките - обикновено резултатът е "греда". Поливаш с обилно с WD40, и докато държиш с една ръка рамото на чистачката започваш леко да се мъчиш да отвъртиш гайката. И така докато се развият и двете гайки. На моите им отне час и нещо да се разкиснат и да тръгнат. Мъчих ги през 15 минути грубо.
- сгъваш рамото на чистачката в положението в което сменяш перата. Клатиш нагоре-надолу, после надясно срещу посоката прибиране на пантата на рамото съвсем бавно и внимателно без да прилагаш усилие, и редуваш докато се освободи рамото от конуса на оста на чистачките.
- Може да пръснеш и малко WD40 на оста, за да помръдне от там.
Особено важно е да си ужасно търпелив и само да клатиш сгънатото рамо, без да го напъваш, за да не се изкриви!
* Ако псуваш, гледай да е тихо и да не те чуе детето, че после жената е кисела.
* слагаш графитна грес пестеливо по резбата преди да завиеш обратно гайките.
- Свалят се капачките върху гайките - пластмасови на зъбчета. Излизат най-лесно ако подпъхнеш пластмаса от сорта на стара SIM карта в скосената част, откъм рамото
- опитваш да развиеш гайките - обикновено резултатът е "греда". Поливаш с обилно с WD40, и докато държиш с една ръка рамото на чистачката започваш леко да се мъчиш да отвъртиш гайката. И така докато се развият и двете гайки. На моите им отне час и нещо да се разкиснат и да тръгнат. Мъчих ги през 15 минути грубо.
- сгъваш рамото на чистачката в положението в което сменяш перата. Клатиш нагоре-надолу, после надясно срещу посоката прибиране на пантата на рамото съвсем бавно и внимателно без да прилагаш усилие, и редуваш докато се освободи рамото от конуса на оста на чистачките.
- Може да пръснеш и малко WD40 на оста, за да помръдне от там.
Особено важно е да си ужасно търпелив и само да клатиш сгънатото рамо, без да го напъваш, за да не се изкриви!
* Ако псуваш, гледай да е тихо и да не те чуе детето, че после жената е кисела.
* слагаш графитна грес пестеливо по резбата преди да завиеш обратно гайките.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB

Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Осите на чистачките са конусовидни в края и имат дребни шлици. Варианта да ги извадиш е или със хоризонтални клатещи движения или със скоба. В никакъв случай с въртеливи, за да не охлабиш вътрешният диаметър на отвора в рамото. По същия начин илзезнаха и рамената на почти 30 годишен Опел, които явно никога не бяха вадени. Пипкаво и нервно упражнение е, особено да развиеш запеклата гайка без да изкършиш осите.
Измий мазнотията от осите, където лягат рамената на чистачките преди обратният монтаж!
Измий мазнотията от осите, където лягат рамената на чистачките преди обратният монтаж!
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Ос 8 мм - рамо 600... Разхлабва се гайката малко и с няколко изкълчвания на рамото се отцепва. Сплавта е някаква нефелна, никога не ми се е опъвала.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Благодаря. Ама кажи ми в кой сервиз трябва да отида където да намеря опитни, обучени и технически грамотни хора. Няма такъв! Кога за последно си ходил в сервиз и те да ти кажат че трябва да им свършиш работата.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Преди месец при братовчеда и на още 2 сервиза в града:
"Много е пипкаво и трябва да се пипа внимателно. Ако може си свали моторчетата на клапите сам. Ако не може - остави ни я за 2-3 дни да разглобим цялото табло и да ги извадим, но като цяло иска много време."
Не им се сърдя, защото и те хляб трябва да ядат. А ще загубят с тази "простотия" поне ден и ще им изпиля нервите ако счупят някоя пластмаса или стойката на някое моторче.
Вероятно и теб са те "отсвирили" поради тази причина - рисковано е ако клатят рамената твърде силно да изкъртят нещо по механизма или да счупят ос. И са предпочели да те оставят ти да си ги счупиш, след като са открили че скобата не става, за да не се натоварват с излишни разходи. Не че не могат - не искат, поради финансови причини.
Преди година при некадърниците от "сервиз" "София":
Кавичките са си съвсем на място около първата дума.
Не им се занимаваше да търсят защо ми гореше за втори път интеграционното реле. Домързя ги да свалят частично бронята и да стигнат до релето на помпата за чистачките на фаровете, и ми "отремонтираха" двете изгорели релета с двете леви.
Впоследствие като открих че двете основи на предната броня са около 100 лева и на тях им простих частично, въпреки че ме "сапунисаха" прилично.
В крайна сметка си помисли и ти колко MMT-та си изровил и отремонтирал, които някой не е искал потенциално да "убие". Аз няма да се хвана, (да не казвам на 100% но почти) никога с тях.
Тъжно е че са малко сервизите, които са наистина на високо ниво, но дори и те не са "100% универсални". А тези "дреболии" не ги изкушават, защото е много време и нерви за малко пари, което могат да осребрят много по-печелившо.
Има и форум(и) за такива случаи, в които може да попиташ и някой патил да ти даде насоки.
"Много е пипкаво и трябва да се пипа внимателно. Ако може си свали моторчетата на клапите сам. Ако не може - остави ни я за 2-3 дни да разглобим цялото табло и да ги извадим, но като цяло иска много време."
Не им се сърдя, защото и те хляб трябва да ядат. А ще загубят с тази "простотия" поне ден и ще им изпиля нервите ако счупят някоя пластмаса или стойката на някое моторче.
Вероятно и теб са те "отсвирили" поради тази причина - рисковано е ако клатят рамената твърде силно да изкъртят нещо по механизма или да счупят ос. И са предпочели да те оставят ти да си ги счупиш, след като са открили че скобата не става, за да не се натоварват с излишни разходи. Не че не могат - не искат, поради финансови причини.
Преди година при некадърниците от "сервиз" "София":
Кавичките са си съвсем на място около първата дума.
Не им се занимаваше да търсят защо ми гореше за втори път интеграционното реле. Домързя ги да свалят частично бронята и да стигнат до релето на помпата за чистачките на фаровете, и ми "отремонтираха" двете изгорели релета с двете леви.
Впоследствие като открих че двете основи на предната броня са около 100 лева и на тях им простих частично, въпреки че ме "сапунисаха" прилично.
В крайна сметка си помисли и ти колко MMT-та си изровил и отремонтирал, които някой не е искал потенциално да "убие". Аз няма да се хвана, (да не казвам на 100% но почти) никога с тях.
Тъжно е че са малко сервизите, които са наистина на високо ниво, но дори и те не са "100% универсални". А тези "дреболии" не ги изкушават, защото е много време и нерви за малко пари, което могат да осребрят много по-печелившо.
Има и форум(и) за такива случаи, в които може да попиташ и някой патил да ти даде насоки.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB


Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Оставих ти контакт на съобщение да не помпим повече темата. Да не забравиш да се похвалиш или оплачеш след упражнението 

Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Отстрани винаги е лесно! Това съм се убедил с годините... Ако се счупи нещо по механизма на чистачките в техните ръце е ясно, че моралния изход е да ти го купят, или възстановят, нали? Което при някои марки си е кофти разход...
Пример: Луд ли си, как това ще го сваляш един час, това са 4 болта!? След време, отговор на въпроса - за колко време си го свали. Мани, не питай, @ба ми се майката, два болта се скъсаха, другите едвам се отвиха. Скъсаните ги разпробиваха два часа, а после и нови резби...
Та така...
Пример: Луд ли си, как това ще го сваляш един час, това са 4 болта!? След време, отговор на въпроса - за колко време си го свали. Мани, не питай, @ба ми се майката, два болта се скъсаха, другите едвам се отвиха. Скъсаните ги разпробиваха два часа, а после и нови резби...
Та така...
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Това се сваля с два чука- лек и тежък, но се иска опитна ръка като на тенекеджия да върти малкия. Големия е за подложка. С тях се прави сътресение върху рамото /вътрешното кръгло да трепне като елипса/ на нивото на конуса напречно на оста, както се изважда спекла сайлентова втулка от стар носач. Получи ли се пукнатина между оста и рамото- да се разклати и удари рамото с юмрук откъм перото. Трябва да се пази рамото за да не се изкриви или счупи или смачка оста със скобата.
Може да се наложи да се свали предния капак и кората- като гледам- няма място за игра с чуковете. Обърни се към сервиз, в който се занимават с ламарини и има поне 1 практикуващ стар майстор. Младите не стават за такива работи.
Така съм свалял задно рамо, толкоз спекло, че искаха да го режат и сменят мотора. С леки ударчета става, повтарям: с подложка, както се чука по ламарина.
Успех !
Може да се наложи да се свали предния капак и кората- като гледам- няма място за игра с чуковете. Обърни се към сервиз, в който се занимават с ламарини и има поне 1 практикуващ стар майстор. Младите не стават за такива работи.
Така съм свалял задно рамо, толкоз спекло, че искаха да го режат и сменят мотора. С леки ударчета става, повтарям: с подложка, както се чука по ламарина.
Успех !
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Рамото с развитата гайка, като се пусне малко по-отвисоко заради пружината също се мъчи да се извади и се тресе. Перото на чистачката обаче трябва да си е на мястото, за не се счупи стъклото от удара на върха на рамото.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Сваляне на запекли рамена на чистачки Corolla HB
Здравейте,
Оказа се не толкова трудна задача. За пореден път се убеждавам, че сме зле защото искаме да вземаме пари без да работим.
Така, ключовият момент е почистването под резбата. всичко съм описал в картинки.
Имам WD-40, спрей на Wurt и какво ли още не, но с обикновена кока-кола стана много добре.
Леки движения в указаните посоки за около 10 мин. Цялата процедура отне 30мин.
Надявам се да съм бил полезен.
Оказа се не толкова трудна задача. За пореден път се убеждавам, че сме зле защото искаме да вземаме пари без да работим.
Така, ключовият момент е почистването под резбата. всичко съм описал в картинки.
Имам WD-40, спрей на Wurt и какво ли още не, но с обикновена кока-кола стана много добре.
Леки движения в указаните посоки за около 10 мин. Цялата процедура отне 30мин.
Надявам се да съм бил полезен.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост