Ръжда по рамката на вратата
Ръжда по рамката на вратата
Здравейте!
От месец търся да закупя Тойота Селика 7-ма генерация(2003+).
До сега разглеждах няколко селики, от които само една успя да ме грабне. Но за съжаление забелязах, че около рамката на вратата на шофьора (от вътрешната страна) се е образувала доста ръжда.
Прикачвам снимка: Според вас това сериозен проблем ли е? Ако да, какви са опциите - директна смяна на врата или отстраняване на засегнатия фрагмент?
Знаете ли и колко приблизително би излезнал ремонта? (намерих врати по 120лв, но предполагам трябва да се пребоядисват и тн.)
Благодаря много!
От месец търся да закупя Тойота Селика 7-ма генерация(2003+).
До сега разглеждах няколко селики, от които само една успя да ме грабне. Но за съжаление забелязах, че около рамката на вратата на шофьора (от вътрешната страна) се е образувала доста ръжда.
Прикачвам снимка: Според вас това сериозен проблем ли е? Ако да, какви са опциите - директна смяна на врата или отстраняване на засегнатия фрагмент?
Знаете ли и колко приблизително би излезнал ремонта? (намерих врати по 120лв, но предполагам трябва да се пребоядисват и тн.)
Благодаря много!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ръжда по рамката на вратата
Шкурка, четка и боя "Протекта", ако е само там и не се вижда. Поне на моя "Москвич" това му се случи - "Авенсиса" ми ръждясваше като стар "Москвич" по шевовете. Получи към литър боя в почти същият цвят. Опела беше в подобно състояние и след няколко години изливане на спрейове, ръждопреобразувател се кротна с "Протекта"-та. Желателно е да отвориш вратите и поне да им налееш някаква мазнотия или антикорзионен препарат отвътре. Не се вижда добре на снимката, но ми изглежда че все още има надежда да не сменяш вратите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 19 Дек 2015 16:28
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Corolla Verso II 1.6
- Получена благодарност: 1 път
Ръжда по рамката на вратата
Погледни в нета продуктите на Фертан , ползвах ръждопреобразувател и съм доволен , имат и спрейве за защита на щаси
Corolla Verso II 1.6i 2007
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ръжда по рамката на вратата
На мен ми изглежда загубена кауза - там често почва корозия особено ако дренажа на вратата не е ОК и задържа вода при дъжд....
Ръждопреобразувател върши работа като има метал с наченъци на ръжда... Когато ръждата е 'изяла' метала - полза няма...
Ръждопреобразувател върши работа като има метал с наченъци на ръжда... Когато ръждата е 'изяла' метала - полза няма...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ръжда по рамката на вратата
Не направих по-детайлни снимки на Москвича, като го разпилях преди 2 седмици. В общи линии имаше надигната боя върху всички шевове и точкови заварки на купето. Изстъргах я с дремела, шкурка и телената четка където е надигната и боядисах с Протекта. Москвичът е Английска сглобка. Изводи:
Джон не разбира от боядисване. Всички заварки отвън по праговете, отпред зад бронята, отзад около вратата и под бронята бяха "кипнали".
Джон е ползвал черна ламарина - най-евтината.
Джон не разбира от метали - ламарината изобщо не е пасивирана срещу корозия. Всички винтове изложени на вода се наложи да ги сменям.
Джон е стиснат - там където мястото е скрито няма лак, и боята е само 1 слой - видимо е по-тъмен цвета и няма толкова металикови частици.
Има още снимки, но са над 2МБ, пиша от телефона и няма какда ги преоразмеря.
Джон не разбира от боядисване. Всички заварки отвън по праговете, отпред зад бронята, отзад около вратата и под бронята бяха "кипнали".
Джон е ползвал черна ламарина - най-евтината.
Джон не разбира от метали - ламарината изобщо не е пасивирана срещу корозия. Всички винтове изложени на вода се наложи да ги сменям.
Джон е стиснат - там където мястото е скрито няма лак, и боята е само 1 слой - видимо е по-тъмен цвета и няма толкова металикови частици.
Има още снимки, но са над 2МБ, пиша от телефона и няма какда ги преоразмеря.
- Прикачени файлове
-
- image-20200825_103813.jpg (1.59 MiB) Преглеждано 3931 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Ръжда по рамката на вратата
Тук ще се съглася със Слоу. Каквото и да правиш, ръждата не може да я премахнеш. Ако ще с четка, дремел и 5 слоя протекст и всякакви химии да се изпробват.
Този филм съм го играл 2 пъти - един път на Москвича (412) и още един път на Шкода (1000МБ). Нещата, които се постигат са само повърхностна визия за следващите 1-2-3 години, след което с ужас установяваш, че си в изходна позиция. Може би ако колата е гаражна, караща се само на сухо и т.н., демек нещо като колекционерски да се отнасяш с нея. Ползваш ли я по предназначение през цялата година, няма смисъл от такива залъгалки.
Този филм съм го играл 2 пъти - един път на Москвича (412) и още един път на Шкода (1000МБ). Нещата, които се постигат са само повърхностна визия за следващите 1-2-3 години, след което с ужас установяваш, че си в изходна позиция. Може би ако колата е гаражна, караща се само на сухо и т.н., демек нещо като колекционерски да се отнасяш с нея. Ползваш ли я по предназначение през цялата година, няма смисъл от такива залъгалки.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Ръжда по рамката на вратата
Благодаря ви за съветите!
Доста обмислях дали си заслужава да си закупя точно тази кола, но след прочетеното тук установих, че е по-добре да изчакам друга оферта.
Знам, че ръждата тръгне ли - спасение трудно има.
Доста обмислях дали си заслужава да си закупя точно тази кола, но след прочетеното тук установих, че е по-добре да изчакам друга оферта.
Знам, че ръждата тръгне ли - спасение трудно има.
Ръжда по рамката на вратата
Не се вижда добре на снимката, но гледай и отдолу колите. Аз така правя и не стигам до отваряне на вратите. Така че ме чака още доста търсене, но пък си имам кола и няма зор
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ръжда по рамката на вратата
Моята конкретно си дойде цялата намазана с някаква мазнотия по цялото купе отвътре. Ребрата на купето отдолу са пълни целите догоре с мазното нещо, приличащо на грес.
Опела беше третиран по подобен начин, и след "Протекта"-та спря да му избива ръжда за последните 3-4 години, преди да го загубя по други причини. Отделно остъклението на балкона, боядисано преди сигурно почти 10 години, не е мръднало почти.
Факта е че ръждата е тръгнала от слабото третиране на заварките, и мърлявото боядисване. Имаше протрита боя от гуменото уплътнение на вратата на багажника ...
Догодина по това време ще я разровя наново, да видя какво е станало след една зима и една пролет със сняг, студ, химии, луга и дъждове. Не се надявам на особено грандиозни резултати - аматьорското изпълнение няма как да го излекувам, без да се изпразни цялото купе, да се изчисти цялата боя до ламарина и от там нататък да се прави каквото ще се прави. Твърде много труд, нерви и пари ....
Съжалявам че не снимах по-подробно праговете и другите места. Като цяло нямаше толкова брутална ръжда, колко очаквах. Но и не очаквах на прага на задната врата да е протрита боята от пластмасата. Поне на Опела нямаше такива неща, а беше на 23 години като го мазах с протектата по праговете и вратите отдолу, но там беше лесно - Опела беше бял и боята му пасна идеално на цвят. Тук нещата не се получиха както искам заради металика, а среброто на "протекта" се оказа много светло сиво. Вероятно коректният цвят е "Платина". На втората снимка бронята ми е претрила боята на калника ... Мръсното е от импрегниращата мазнотия, която се е разляла и е налепила мизерия (не се мие).
Опела беше третиран по подобен начин, и след "Протекта"-та спря да му избива ръжда за последните 3-4 години, преди да го загубя по други причини. Отделно остъклението на балкона, боядисано преди сигурно почти 10 години, не е мръднало почти.
Факта е че ръждата е тръгнала от слабото третиране на заварките, и мърлявото боядисване. Имаше протрита боя от гуменото уплътнение на вратата на багажника ...
Догодина по това време ще я разровя наново, да видя какво е станало след една зима и една пролет със сняг, студ, химии, луга и дъждове. Не се надявам на особено грандиозни резултати - аматьорското изпълнение няма как да го излекувам, без да се изпразни цялото купе, да се изчисти цялата боя до ламарина и от там нататък да се прави каквото ще се прави. Твърде много труд, нерви и пари ....
Съжалявам че не снимах по-подробно праговете и другите места. Като цяло нямаше толкова брутална ръжда, колко очаквах. Но и не очаквах на прага на задната врата да е протрита боята от пластмасата. Поне на Опела нямаше такива неща, а беше на 23 години като го мазах с протектата по праговете и вратите отдолу, но там беше лесно - Опела беше бял и боята му пасна идеално на цвят. Тук нещата не се получиха както искам заради металика, а среброто на "протекта" се оказа много светло сиво. Вероятно коректният цвят е "Платина". На втората снимка бронята ми е претрила боята на калника ... Мръсното е от импрегниращата мазнотия, която се е разляла и е налепила мизерия (не се мие).
- Прикачени файлове
-
- IMG-000.jpg (1.59 MiB) Преглеждано 3869 пъти
-
- IMG-001.jpg (1.74 MiB) Преглеждано 3869 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Ръжда по рамката на вратата
Оказва се, че японските доста гният, без значение от годините. Иначе моите снимки са от Хюндай, но и там е същата работа. Май ще се ориентирам към някой форд или опел около 2010, от Италия
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ръжда по рамката на вратата
Старата градска легенда гласи, че на Японеца му свършва купето, преди да свърши мотора. При Германеца, купето надживява мотора.
Няма пълно щастие...
Няма пълно щастие...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Ръжда по рамката на вратата
И още една легенда - мотор се прави, купе не.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ръжда по рамката на вратата
Едно е ръжда на силови детайли - там обикновено 'месото' е повече, и ръждата може да бъде изпилена, блокирана и т.н.... Стане ли люспеста ръжда - забрави...
А при тънките детайли, ръждата бързо изяжда цял участък...
Там помага единствено смяна на метала - подмяна на детайл или част от него...
А при тънките детайли, ръждата бързо изяжда цял участък...
Там помага единствено смяна на метала - подмяна на детайл или част от него...
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Ръжда по рамката на вратата
Офтопик
Легенда си е вече... Ремонтните размери са рядкост. А ремонт със смяна на цилиндров блок, не знам доколко има смисъл при автомобилите, които караме масово.
Ръжда по рамката на вратата
Офтопик
Прави се мотора на теория, но като знам какви перипети имаше при мен със смяна на полуоска и заден носач, нивото е страшно ниско. Да не се налага
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта