Страница 1 от 2
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 19 Авг 2020 13:30
от Kanada_vn
Здравейте,
Предварително се извинявам, в случай, че е разискван въпроса във форума, но моля за помощ. Вече за трети път-отм. 05.2020 до този понеделник се получава един и същи проблем: светва лампата на "чека" на двигателя и показва надпис"..проблем със системата или 4х4. " бялме на диагностика-казаха, че е инжектор, дюза. Изтриха грешката и казаха да я караме така, след месец пак светна. Отидохме в тойота:размениха датчик и дюза и да я караме, ако светне да отидем пак. Светна и днес в тойота казаха, че не е от дюзата или датчика,който ги управлява. Не знаят от какво е-грешката е изтрита отново и сега се чудим дали да я караме,докато светне отново или и ние не знаем какво?!?!
Благодаря на всички, които пишат по темата
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 19 Авг 2020 13:45
от biro
Номер на грешката казаха ли? Триенето е безмислено без обследване на проблема.
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 19 Авг 2020 16:33
от todorakis
Извинявам се за офтопика, но това е официален сервиз на Тойота бе мамка му, разполагат с дилърски софтуер и обучени кадри ( предполага се)... Почва се едно суетене, проба- грешка и накрая заключение- не знаем от какво е, но изчистихме грешката.... Това е просто абсурдно, нямам думи ( всъщност имам, но не са за форум). И после почти всеки имал досег с тях ги плюе и не припарва там повече. Обяснимо и логично.
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 19 Авг 2020 20:02
от WoLF
Ще светне пак, само това е ясно... Отиди някъде да ти кажат какво излиза и да се мъдри, а не да си го пазят за себе си. Ако можеш от Тойота да изкопчиш номера на грешката ще е начало

Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 19 Авг 2020 21:30
от jacob12
Здравей
Първо е ясно едно-нищо не си разбрал от обяснението. Общото между чек и система 4х4 е КАН комуникацията - 2 комуникационни кабела. Едната система вкарва грешка, и бърка работата на другата. По новите системи дават повече информация - дата, час, колко пъти, при какви условия. Вероятно при тебе компютъра не дава тази информация ( тя е помощна). За да търсят нещо в двигателя, то са решили че проблема идва от него. Размяна на датчик с дюза не се получава физически погледнато- явно са разменили 2 дюзи и ( или ) 2 датчика, идентични и понеже проблема ти е 1 път в месеца са те пуснали да караш докато проблема се прояви. Повторно светещи индикации на таблото им дават насока за последваща работа. Има рядко проявяващи се проблеми, възможно е да има проблем с пинове, конектори, притрити кабели, корозирали от влага. Така че трябва търпение в този случай. Доколкото знам, кадрите са стари и имат опит. Като искаш мнение, трябва и диагностичен лист- разпечатка от тестера.
Колкото до колегата по горе - да се плюе е лесно. Двигателя и системата му за правление е доста сложна- изисква доста проверки- механична работа, работа на сензори ( които може да бъркат при висока температура например), блок на двигателя, софтуера му, куплунзи, влага, притривания и други. Не е толкова проста работата. Ще е трудно да повярва човек как лоша работа на външно устройство- имобилайзер на застраховател, влага във фар, стоп може да бърка друга система. Хората са потърсили решение и вероятно не са взели и пари-пуснали са го да кара до като светне отново. Много е лесно - те са нещастници и т.н.
Искам да попитам - в неофициалния сервиз как е? Има ли приказки като " Закачих тестер, ама софтуера ми е нелицензиран, не съм сигурен? Дай 50 лева и като светне пак ела!
Колкото до kanada VN: искай диагностичен лист
P.S. Нямам забележки към работата на хората от Тойота Варна, като всяка работа и тяхната има трудни моменти
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 19 Авг 2020 23:01
от todorakis
Мислих да влизам в полемика, но няма смисъл. За Варна наблюдения нямам. Имам в София, Пловдив и Пазарджик. Имам и за фирмени сервизи на други марки. Посредствеността е повсеместна.
От личен опит- "не знаем къде е проблемът, дължите 72лв за диагностика"- Тойота Пловдив.
Колкото за сложната система за управление на двигателя, нали затова има freeze frame със всички показатели в момента на вдигане на кода. Кеф ти температура, кеф ти налягане в рейла, обороти, натоварване на двигателя и десетки още други. Поправи ме Якоб, ако греша, но добрия диагностик трябва да може да отсее информацията, която му е нужна от тук. А не " кат' светне чека ела пак да те сурвакаме".
Толкоз от мен и успех на колегата. Има достатъчно кадърни хора във форума от Варна, които биха ударили едно рамо.
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 20 Авг 2020 07:22
от TATI
Темата не е за обсъждане на сервизите!
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 20 Авг 2020 09:03
от slowtraveler
jacob12 написа: ↑19 Авг 2020 21:30
Общото между чек и система 4х4 е КАН комуникацията
Тя е доста 'омесена' информацията - може и при проблем с ДВГ да изключва 4х4 както изключва VSC и т.н. - просто когато 'не може да се разчита' на ДВГ, компютърът може да е програмиран да не 'вярва' на данните и да изключва и други системи, дори и комуникацията с тях да е ОК..
При всички случаи не бих платил ако не са ми направили диагностика (или поне тъпото четене на грешки и записани данни)... А за да ми докажат - искам писмен отговор, с описани грешки, разпечатки от диагностиката и т.н....
► Виж съдържание
Офтопик
Така се бяха опитали да ме работят в един друг официален сервиз... Издават ми фактура, в която гледам - 'измерване на компресия'... Казвам им - добре - дайте протокола от измерването...
- Сега ще се обадя на техника да ми продиктува стойностите
- Не, искам протокола от самото измерване, а не някой от сервиза да си бръкне в носа и да каже някакви числа.
- Ами то ние .... таковата.... То протокол няма...
- Ами тогава аз... таковата - ЗАБРАВЕТЕ плащане по тази точка...
И бяха принудени да я премахнат от фактурата... А ако наистина бяха измерили компресията ВЕРОЯТНО щяха да се насочат към проблема - заминал биелен лагер...
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 20 Авг 2020 14:24
от Kanada_vn
Здравейте, отново.
Благодаря на всеки, който се ключи с коментар

Грешката е с този код: PO62D / надявам се да разчитам правилно листа от Тойота или PO62O/.
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 20 Авг 2020 14:29
от todorakis
Колега, напишете кода на грешката в търсачката и четете. Има обширна тема пусната от мен за тази грешка. Накратко решението се свежда до 2 възможности, смяна на дюза или на ЕДУ модула, управляващ дюзите. Добрият диагностик трябва да знае съвършено, как да изолира, кой е виновника за вдигането на тази грешка от тези два компонента. Паралелно с нея би трябвало да има вторична P1201, P1202, P1203 или Р1204.
И за да не излезе пак, че плюя и слагам всички под общ знаменател, доста разбиращ човек от един от официалните сервизи ми каза, че по гаранция тази грешка води до замяна на ЕДУ + 4 дюзи.
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 20 Авг 2020 20:50
от mapamop
Kanada_vn написа: ↑20 Авг 2020 14:24
Грешката е с този код: PO62D / надявам се да разчитам правилно листа от Тойота или PO62O/
Или P
062
0 т.е. О=нули
Generator control circuit malfunction
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 20 Авг 2020 22:48
от jacob12
И бяха принудени да я премахнат от фактурата... А ако наистина бяха измерили компресията ВЕРОЯТНО щяха да се насочат към проблема - заминал биелен лагер...[/offtopic][/spoil]
[/quote]
Заминал биелен лагер не влияе на компресията, той просто пее: Лак, лак,лак

. Бе ти си бил много лош, да ги караш да трият компресията

Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 20 Авг 2020 22:58
от jacob12
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 21 Авг 2020 22:40
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание
jacob12 написа: ↑20 Авг 2020 22:48
Заминал биелен лагер не влияе на компресията, той просто пее: Лак, лак,лак
В случая щеше да се хване чрез компресията - даденото бутало имаше- с 2-4мм по-малък ход от другите

А официалния сервиз бе начислил нещо към 70 лв само за измерване на компресията - триха и още неща - директора се бе поизпотил, особено като взех колата от там на репатрак с разпиления двигател в багажника..
Но това е далеч от темата - споделих го само защото когато ти начисляват нещо, трябва да предоставят доказателства за извършената услуга.... А не да ти разправят приказки от рода 'измерихме еди-кое си - измерването струва еди колко си'... А какви са измерените стойности -'ами не знаем' - че какво си измервал тогава?!
Rav4 2010-2,2, 150k-светещ чек
Публикувано на: 21 Авг 2020 22:50
от jacob12

- IMG_2193.jpg (208.05 KiB) Преглеждано 4158 пъти
Жоре, то 2-4 мм си е нямало лагер, к.в. щеше да е заварен. Самата черупка е около 1,5 мм. Все пак не е вал на Пулцер или както там им викате на корабите. Няма директно влияние на компресията. Ето и лагер на Гранд Чироки 3,0 дизел 2016
