Страница 1 от 1
Помощ за жабка на Корола 2014г
Публикувано на: 08 Сеп 2019 18:40
от ponko
Здравейте!
Още що купих колата ( Корола D4D 2014г) забелязах, че жабката не се затваря добре от едната страна. Поради това се получават едни вибрации и скърцания, които ми бърка в мозъка.

Оказа се, че зъбчето е счупено. Питането ми е, може ли да се свали капака на жабката и да се стигне до пружинката и съответното зъбче? Въобще подлежи ли на ремонт? Жабката я откачам, но до там. Не виждам как мога да сваля предната част на капака, за да се стигне до ключалката и пружинките.

Още едно питане имам. Като се дупих около капака на жабката забелязах в ляво едно копче, на което пише SET За какво служи това копче?

Прилагам няколко снимки.
Помощ за жабка на Корола 2014г
Публикувано на: 08 Сеп 2019 19:40
от Митхат
Копчето ми прилича на бутон за ресетване на TPMS.
Помощ за жабка на Корола 2014г
Публикувано на: 08 Сеп 2019 22:37
от mapamop
От снимките гледам, че би трябвало да може да отделиш "тапицерията"/предния панел на жабката от самото "корито" на жабката? Поне на третата снимка се вижда как е отделен ъгъла вдясно и може да се започне от там. Вероятно всичко е на щипки и може би няколко видии по ъглите. Гадая. Утре мога да погледна моята как е устроена, но съм с Авенсис Т25 и не е гаранция че е със същото устройство.
Помощ за жабка на Корола 2014г
Публикувано на: 09 Сеп 2019 21:31
от peterhr
Бутона е точно за нулиране на системата за налягане в гумите. В книжката трябва да е описано в кои случаи се натиска. Честно казано не ги помня, но не се е и налагало.
За разглобяването на жабката. Реално жабката и капак, който се вижда на снимките са едно цяло и се вадят заедно.
На тази снимка:

вдясно се вижда "амортисьорчето". То се отщипва от вратичката. Става с дърпане на страни, т.е. навън към дясната врата.
След като го отщипнеш, вече жабката пада още 10-15 см надолу.
Ще видиш едни ограничители вляво и вдясно, те ще спрат жабката да падне още по-надолу. Ограничителите са на самите стени на жабката (лявата стена и дясната стена).
Стените са сравнително меки и може да се натиснат към средата на жабката и по този начин ограничителите се прибират и може да извадиш изцяло жабката като я дърпаш леко към теб.
Нямам идея заключващия механизъм как може да се ремонтира. Може би може да се поръча нова пластмаса, сигурно може и да се залепи нещо, но чак след като свалиш капака и разглоиш вътрешността му ще може да видиш целия механизъм.