Страница 1 от 2
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 12 Юли 2019 11:17
от svilen_c.a@abv.bg
Здравейте! Проблемът е следният:
Колата е Авенсис 2004 г , 2.0 дизел; 116 к.с
При студено палене сутрин се чува почукване за няколко секунди от двигателя. След много умуване посетих сервиз и сменихме масления филтър, тъй като почукването продължава само няколко секунди докато колата покачи масло и след това изчезва и не се появява при последващите паления. След смяната на филтъра нещата се стабилизираха за 1-2 дена и нямаше почуквания. Днес се появи отново, като след запалването, лампата за маслото започна да премигва няколко пъти за около 2 секунди, което е ясен признак за ниско налягане на маслото. Проверих маслото от щеката, има си в нормите. Правя връзка между проблема и това, че преди 3 хил км сменях масло и маслен филтър, като филтърът се оказа доста некачествен-китайско изпълнение. Сега след смяната му, проблемът отново го има. Дали е възможно и маслото, което ми е сложено (по принцип трябва да е Gastrol Edge 5W30) също да е някакво менте и изобщо, дали е възможно ниското налягане и почукването докато покачи масло да е в следствие от налято некачествено масло, или проблемът е по-сериозен? Мислех, дали не е от маслената помпа, но ако тя не работи както трябва ще има други симптомии. Изобщо, необходимо ми е мнение, преди отново да я закарам до сервиза. Благодаря предварително!
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 12 Юли 2019 14:38
от ufer
Много трудно ще ти отговори някой. Май няма да минеш без сервиз поне за едно замерване налягането на помпата и една компресия. А имаш ли към филтъра една допълнителна конзола с предпазен клапан (както е на чертежа)? Понякога износването на този клапан, както и омекването на пружинката могат да доведат до подобни проблеми при студен старт. А при по-голямо износване и при топъл двигател. Те могат да се сменят лесно. Такъв клапан трябва да има и към помпата, но тогава има много разглобяване..., да не говорим, ако има заминаващи лагери, клапани и т.н.

- Filter body 2.jpg (45.9 KiB) Преглеждано 4192 пъти
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 12 Юли 2019 14:54
от IvoKrastev
Колега, от колко време имаш колата? Колко смени на масло си направил откакто я имаш?
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 12 Юли 2019 15:43
от Hursa
► Виж съдържание
Само предположение. Пропуск от обратния клапан на линията подаваща масло към разпределителния механизъм. При по продължителен престой успява да се дренира. И при старта докато се запълни тази част от системата почуква от клапаните и показва понижено налягане в системата.
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 12 Юли 2019 17:43
от Geoboz
Прочети и тази тема:
viewtopic.php?t=35479
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 15 Юли 2019 09:39
от ufer
Hursa написа: ↑12 Юли 2019 15:43
Само предположение. Пропуск от обратния клапан на линията подаваща масло към разпределителния механизъм. При по продължителен престой успява да се дренира. И при старта докато се запълни тази част от системата почуква от клапаните и показва понижено налягане в системата.
При моя двигател това е същият клапан (вж. чертежа по-горе), който лесно може да се провери и смени. Но при други мотори е много вероятно да е на друго място. Затова има схеми и човек трябва да прочете това-онова...

Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 15 Юли 2019 11:09
от svilen_c.a@abv.bg
IvoKrastev написа: ↑12 Юли 2019 14:54
Колега, от колко време имаш колата? Колко смени на масло си направил откакто я имаш?
Имам колата от година и половина, Досега съм направил две смени на маслото, навил съм към 20 хил км.
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 15 Юли 2019 16:01
от Hursa
► Виж съдържание
ufer написа: ↑15 Юли 2019 09:39
При моя двигател това е същият клапан (вж. чертежа по-горе), който лесно може да се провери и смени. Но при други мотори е много вероятно да е на друго място.
Нямам предвид този клапан. Всъщност, до колкото знам, има няколко клапана. Има "регулиращ" или "редукционен" (до колкото знам), който отваряйки или притваряйки регулира налягането в системата, ако помпата не може сама да регулира налягането или разхода. Има предпазен клапан, към линията на охладителя на маслото, ако има такъв. Може би дефект, неголям проблем, както в единия така и в другия - може да доведе до понижено налягане в системата. Има байпасен клапан във филтъра, който го байпасира и до колкото знам е вграден в него. Вероятно също може да доведе до понижено налягане, но филтъра е сменен. Аз имах предвид друг клапан - устройството му е най-опростено, гравитационен - при спиране на маслена помпа затваря (често май е просто "топче", надежден, но нещо може да застане, да се отложи на седлото му и да не може да затвори достатъчно плътно). Той е на линията подаваща масло към високите механизми на двигателя. Служи тези обеми да не се "изпразват" от масло и след старта веднага да им се подаде масло. Но може при различни двигатели да има по специфични решения. Не знам дали двигателя на питащия въобще има такъв клапан.
Всъщност може би именно показания "имам в предвид", чак сега се загледах, сорри.
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 15 Юли 2019 16:17
от IvoKrastev
svilen_c.a@abv.bg написа: ↑15 Юли 2019 11:09
Имам колата от година и половина, Досега съм направил две смени на маслото, навил съм към 20 хил км.
ОК, до тук с моята теория.
Колега, тая тема не е ли за същия проблем:
viewtopic.php?f=23&t=35479
и ей тази също:
viewtopic.php?f=23&t=35605
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 16 Юли 2019 08:26
от ufer
До Хурса: При моя двигател на практика са 3 такива клапана - на помпата, на горепосочената конзола под филтъра и във филтъра. Не бих се изненадал, ако има и някоя "сачма" вътре по маслената магистрала... Но ако има, там би могло да се почисти или смени при някакъв ремонт... Ще прегледам чертежите за всеки случай!

Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 16 Юли 2019 12:22
от Hursa
► Виж съдържание
Вероятно е именно това, което сте показали. Особено, ако филтъра е монтиран така, както е на картинката. Така, този обратен клапан, предполагам, не би "позволил" и дрениране на филтъра, а той си съдържа определен обем масло, едва ли е желателно при всеки старт тепърва да се запълва с масло и чак тогава да постъпва към механизмите. А и при смяна на филтъра ще може да се източи и това масло в маслените "магистрали" (колкото и малко да е, като количество).
Ще ми е интересно да видя, ако има по подробна скица на този възел.
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 16 Юли 2019 14:59
от ufer
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 16 Юли 2019 15:03
от ufer
И още малко снимки. Между другото проверих по разните чертежи. При мен няма други предпазни клапани нито в блока, нито в главата по маслените магистрали. Дори и като сачми. Тоест са само 3 клапана, които изброих и по-горе...

- OIL FILTER 6.jpg (13.29 KiB) Преглеждано 3931 пъти

- OIL FILTER 7.jpg (15.99 KiB) Преглеждано 3931 пъти
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 18 Юли 2019 16:24
от svilen_c.a@abv.bg
ufer написа: ↑16 Юли 2019 15:03
И още малко снимки. Между другото проверих по разните чертежи. При мен няма други предпазни клапани нито в блока, нито в главата по маслените магистрали. Дори и като сачми. Тоест са само 3 клапана, които изброих и по-горе...
OIL FILTER 6.jpg
OIL FILTER 7.jpg
Благодаря за снимките, колега! Моето убеждение е, че проблема идва точно от този клапан. Пред дилема съм, дали да не пробвам първо да прочистя каналите с добавка за масло на Бардал, която е точно за отпушване на магистралните линии, или директно да мина към механично отстраняване на евентуално запушване и т.н? Чувал съм, че е хубаво поне веднъж да се налее подобна добавка за да прочиства профилактично маслените канали или евентуално някакви отлагания около подобни клапани, или самата сачма. Благодаря предварително!
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Публикувано на: 19 Юли 2019 11:33
от ufer
А при теб има ли някъде по магистралата такава сачма? При мен няма, а в конзолата клапанът е във вид на буталце с една пружинка под него. По принцип те са да пропускат масло при свръхналягане, но "може би" играят и роля в затворено положение да задържат маслото в магистралите за бъдещ нов (студен) старт... Аз първо бих пробвал с друг филтър, даже съм си купил Манн (понеже някои колеги ги хвалят заради вътрешния клапан).