Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10 Юни 2019 16:17
- Местоположение: Троян
- Автомобил: Тойота Авенсис 2.0
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Здравейте! Проблемът е следният:
Колата е Авенсис 2004 г , 2.0 дизел; 116 к.с
При студено палене сутрин се чува почукване за няколко секунди от двигателя. След много умуване посетих сервиз и сменихме масления филтър, тъй като почукването продължава само няколко секунди докато колата покачи масло и след това изчезва и не се появява при последващите паления. След смяната на филтъра нещата се стабилизираха за 1-2 дена и нямаше почуквания. Днес се появи отново, като след запалването, лампата за маслото започна да премигва няколко пъти за около 2 секунди, което е ясен признак за ниско налягане на маслото. Проверих маслото от щеката, има си в нормите. Правя връзка между проблема и това, че преди 3 хил км сменях масло и маслен филтър, като филтърът се оказа доста некачествен-китайско изпълнение. Сега след смяната му, проблемът отново го има. Дали е възможно и маслото, което ми е сложено (по принцип трябва да е Gastrol Edge 5W30) също да е някакво менте и изобщо, дали е възможно ниското налягане и почукването докато покачи масло да е в следствие от налято некачествено масло, или проблемът е по-сериозен? Мислех, дали не е от маслената помпа, но ако тя не работи както трябва ще има други симптомии. Изобщо, необходимо ми е мнение, преди отново да я закарам до сервиза. Благодаря предварително!
Колата е Авенсис 2004 г , 2.0 дизел; 116 к.с
При студено палене сутрин се чува почукване за няколко секунди от двигателя. След много умуване посетих сервиз и сменихме масления филтър, тъй като почукването продължава само няколко секунди докато колата покачи масло и след това изчезва и не се появява при последващите паления. След смяната на филтъра нещата се стабилизираха за 1-2 дена и нямаше почуквания. Днес се появи отново, като след запалването, лампата за маслото започна да премигва няколко пъти за около 2 секунди, което е ясен признак за ниско налягане на маслото. Проверих маслото от щеката, има си в нормите. Правя връзка между проблема и това, че преди 3 хил км сменях масло и маслен филтър, като филтърът се оказа доста некачествен-китайско изпълнение. Сега след смяната му, проблемът отново го има. Дали е възможно и маслото, което ми е сложено (по принцип трябва да е Gastrol Edge 5W30) също да е някакво менте и изобщо, дали е възможно ниското налягане и почукването докато покачи масло да е в следствие от налято некачествено масло, или проблемът е по-сериозен? Мислех, дали не е от маслената помпа, но ако тя не работи както трябва ще има други симптомии. Изобщо, необходимо ми е мнение, преди отново да я закарам до сервиза. Благодаря предварително!
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Много трудно ще ти отговори някой. Май няма да минеш без сервиз поне за едно замерване налягането на помпата и една компресия. А имаш ли към филтъра една допълнителна конзола с предпазен клапан (както е на чертежа)? Понякога износването на този клапан, както и омекването на пружинката могат да доведат до подобни проблеми при студен старт. А при по-голямо износване и при топъл двигател. Те могат да се сменят лесно. Такъв клапан трябва да има и към помпата, но тогава има много разглобяване..., да не говорим, ако има заминаващи лагери, клапани и т.н.
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Колега, от колко време имаш колата? Колко смени на масло си направил откакто я имаш?
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Прочети и тази тема: viewtopic.php?t=35479
Corolla E12 2002 2.0 D4D 90 HP
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
При моя двигател това е същият клапан (вж. чертежа по-горе), който лесно може да се провери и смени. Но при други мотори е много вероятно да е на друго място. Затова има схеми и човек трябва да прочете това-онова...Hursa написа: ↑12 Юли 2019 15:43 Само предположение. Пропуск от обратния клапан на линията подаваща масло към разпределителния механизъм. При по продължителен престой успява да се дренира. И при старта докато се запълни тази част от системата почуква от клапаните и показва понижено налягане в системата.

-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10 Юни 2019 16:17
- Местоположение: Троян
- Автомобил: Тойота Авенсис 2.0
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Имам колата от година и половина, Досега съм направил две смени на маслото, навил съм към 20 хил км.IvoKrastev написа: ↑12 Юли 2019 14:54 Колега, от колко време имаш колата? Колко смени на масло си направил откакто я имаш?
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
► Виж съдържание
Последно промяна от Hursa на 15 Юли 2019 18:20, променено общо 2 пъти.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
ОК, до тук с моята теория.svilen_c.a@abv.bg написа: ↑15 Юли 2019 11:09 Имам колата от година и половина, Досега съм направил две смени на маслото, навил съм към 20 хил км.
Колега, тая тема не е ли за същия проблем: viewtopic.php?f=23&t=35479
и ей тази също: viewtopic.php?f=23&t=35605
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
До Хурса: При моя двигател на практика са 3 такива клапана - на помпата, на горепосочената конзола под филтъра и във филтъра. Не бих се изненадал, ако има и някоя "сачма" вътре по маслената магистрала... Но ако има, там би могло да се почисти или смени при някакъв ремонт... Ще прегледам чертежите за всеки случай! 

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Ами схемата горе я има. Ето и малко снимки:
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
И още малко снимки. Между другото проверих по разните чертежи. При мен няма други предпазни клапани нито в блока, нито в главата по маслените магистрали. Дори и като сачми. Тоест са само 3 клапана, които изброих и по-горе...
- Прикачени файлове
-
- OIL FILTER 8.jpg (26.47 KiB) Преглеждано 3929 пъти
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10 Юни 2019 16:17
- Местоположение: Троян
- Автомобил: Тойота Авенсис 2.0
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
Благодаря за снимките, колега! Моето убеждение е, че проблема идва точно от този клапан. Пред дилема съм, дали да не пробвам първо да прочистя каналите с добавка за масло на Бардал, която е точно за отпушване на магистралните линии, или директно да мина към механично отстраняване на евентуално запушване и т.н? Чувал съм, че е хубаво поне веднъж да се налее подобна добавка за да прочиства профилактично маслените канали или евентуално някакви отлагания около подобни клапани, или самата сачма. Благодаря предварително!
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Ниско налягане на маслото и почукване при първото палене
А при теб има ли някъде по магистралата такава сачма? При мен няма, а в конзолата клапанът е във вид на буталце с една пружинка под него. По принцип те са да пропускат масло при свръхналягане, но "може би" играят и роля в затворено положение да задържат маслото в магистралите за бъдещ нов (студен) старт... Аз първо бих пробвал с друг филтър, даже съм си купил Манн (понеже някои колеги ги хвалят заради вътрешния клапан).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта