Не е на батерия - при скорости над... 75 (при мен) км/ч двигателят се върти - в режим на fuel cut когато отстъпиш от газта. Това, че не ти го показва на дисплея - тая картинка е мега опростена.
Ако искаш по-готин monitoring -
http://hybridassistant.blogspot.com/ плюс стойка за телефон и/или някакъв android plug-in за touch-а (grom имат нещо, android auto и т.н, още чистят някакви драми... разглеждам го. ~1k лв не ми се дават просто така

)
Да подчертая - купи си хубав адаптер, не случайно са написали цяла страница за тях

BOz би трябвало да има доста повече впечатления от мен, имам го от има-няма 4 месеца и изобщо не го ползвам всекидневно.
Защо няма много файда от EV mode - батерията се зарежда основно от двигателя (6-7kw отиват към нея ако е под "златната среда") и от мноооого дълги наклони, това със спирането го гледай по-скоро като че не ти ползва дисковете особено много (само на "паркинг" скорости)... и лек бонус. Готината ти економия идва от двигател на atkinson цикъл - 2gr-fX*. Видиш ли X - постоянно късно затваряне на входящи клапани (пак варио до някаква степен) + голяма "геометрична" компресия, газовете се разширяват на по-голям обем, разни други бонуси.
Грубо мотор->батерия = 93% ефикасност.
Батерия->MG2(ел. двигател към колелата) = пак някъде 93%.
Ефикасност на заряд на ni-mh батерия = 50% някъде.
Та освен, че "трошиш" батерията (колко я "трошиш" не е много ясно впредвид failure режимите, ама все пак)... естествено по паркинг/задръстване/т.н. ясно - двигателя да го пускаш за по няколко секунди е грубо. По-голямо задръстване ако ти е кеф гасиш колкото консуматори може и се надяваш.
Като цяло тръгвай смело на двигател (докато си в eco gauge-а едва ли е драма) и coast-вай до светофара. Скорости под 70 поне при мен не се поддържат лесно само на двигател, предполагам и при теб (подобна кола), не ползвай много спирачки (това без hybrid assistant трудно ще го разбереш, а освен това батерията има вариращ charge лимит, та... давай го на усет - тея дискове не са за ръждясване

). Ако има трафик си го карай нормално - допринасянето към задръствания не води към нищо добро
