Страница 1 от 1

Corolla E12 не превключва при десен завой

Публикувано на: 19 Мар 2019 08:41
от Enwor
Здравейте, колеги,
Да ви разкажа, за един странен проблем, който наблюдавах последната година. Колата си работи нормално - движи, превключва без забележки. Забелязах обаче, на по-дълго спускане със завои, че като е навит волана надясно, не мога да превключа предавките. Минава в неутрална и толкова.Изправя ли волана, влизат без грижи. На място също не се забелязва.
Закарах я в сервиза да погледнат какво се случва. Тестваха и потврдиха невъзможност да минат от 3та на 2ра ( аз обикновенно пробвах 5та > 4та). Нещата изглеждаха ок, докато не я вдигнаха да прегледат отдолу... И тогава се оказа, че има ~0,5cm луфт на маховика (flywheel, не знам дали точно така се превежда). Свалиха картера и ми показаха двата аксиални лагера, единият даже U-образно огънат.
Та сега търся двигател за подмяна. Не очаквах такъв да е дефекта, но.. малшанс. Та, да се знае, че го има и този момент при подобни ефекти. Италианката се оказа бомба със закъснител.

П.С. Реших да ползвам този раздел, тъй като симптомите са по тази част. Ако не, нека да иде където трябва :).

Corolla E12 не превключва при десен завой

Публикувано на: 19 Мар 2019 10:09
от BOz
Аз не бих се доверил на тази диагноза с двигателя.
При износването на аксиалните пластини до такава степен, че да не може съединителя да отдели добре, то по-скоро първо ще ти изпада обслужващия ремък преди да не може да превключиш предавките. Отделно, че и може да смениш пластините, а не да търсиш цял двигател втора употреба.

Corolla E12 не превключва при десен завой

Публикувано на: 19 Мар 2019 13:52
от slowtraveler
Модератор от форума мина по този път... thrust-plate лагерите бяха заминали и коляновият вал бе изял леглата им (луфтът практически е от аксиално преместване на коляновия вал заедно с маховика, а не луфт в маховика)....
Ако само лагерите са заминали - сменяш ги... Ако са заминали и леглата и - тогава вероятно ще трябва да търсиш нов двигател...

Corolla E12 не превключва при десен завой

Публикувано на: 19 Мар 2019 14:19
от Enwor
Да, може да съм се изразил неправилно, луфта е на целия вал...За 30к изминати километра с лагерите в картера, не мисля, че ще мина само с лагери... За да го отворят трябва да се свали, а предпочитам да имам някаква готовност с друг, така и така е разчастена.

Corolla E12 не превключва при десен завой

Публикувано на: 19 Мар 2019 14:56
от Akima
Отдавна се е "струговал" и валът.
Намерите ли аксиалните шайби / trust washer-ите в картера направо отивайте на лов за минимум short blok.

Corolla E12 не превключва при десен завой

Публикувано на: 19 Мар 2019 16:53
от nikdel
И аз минах по тоя път с моята италианка. При мен шайбите паднаха в картера и вала стругова блока. Добре че намерих читав двигател на добра цена. Успех!

Corolla E12 не превключва при десен завой

Публикувано на: 16 Май 2019 15:43
от Enwor
Здравейте, да напиша и края на темата. Благодарности на МехаННика !
Оставих колата при негои след като отвори двигателя се оказа, че само коляновият вал е пътник - леглата на блока бяха все още добре. Явно сме го хванали навреме.
След смяна на вала (учудващо намерих друг доста бързо) със съпътстващи лагери,семеринги и т.н.,в момента колата върви осезаемо по-добре. Липсва дупката със скоростите в завой и колата не се задъхва при по-ниски обороти на потегляне.
Като се покара още известно време ще видя дали и какви разлики има по разхода на гориво и масло.

Ако модераторите преценят, могат да заключват темата.
Със здраве!