Страница 1 от 1

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Публикувано на: 17 Мар 2019 22:22
от Mitmitev
<t>Здравейте съфорумци! Не съм писал от известно време поради липсата на сериозни проблеми с МПС-то :). За съжаление безгрижието приключи и преди две седмици забелязах омасляване по картера и полуоската докато ми ремонтираха предна дясна гума. В сервиза ми казаха, че не се вижда от къде точно тече и изчистиха място, за да го прегедат след като измина няколко стотин км. След пътуването през почивните дни, закарах колата отново в сервиза. Майстора каза, че теча е от семеринга на маслената помпа и реших да я сменят заедно с ангренажен комплект и водната помпа, които и без това бяха за смяна. След ремонта изминах около 2к км и наблюдавах мястото периодично, за да видя дали всичко е наред. За съжаление мазното петно продължаваше да се увеличава. Закарах колата отново в сервиза. Майстора каза, че според него теча е от някакъв О-пръстен на маслената помпа, който той не може да намери и трябвало да се смени цялата помпа. Според вас има ли такова уплътнение, което се продава отдело или трябва да се смени цялата помпа наистина?

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Публикувано на: 18 Мар 2019 06:21
от tora
Не знам каква е конструкцията ѝ, ако се касае за о-пръстен, има десетки фирми произвеждащи по задание на клиента.

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Публикувано на: 18 Мар 2019 08:52
от martod
Mitmitev написа: 17 Мар 2019 22:22 Според вас има ли такова уплътнение, което се продава отдело или трябва да се смени цялата помпа наистина?
Според мен, щом майстора трябва да прави "ремонт на ремонта", :) вместо маслената помпа, сменяй го него с някой друг, който разбира какво прави .

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Публикувано на: 18 Мар 2019 21:22
от jacob12
Малко тъпа изработка, ето и О ринга, без шаси, естествено:
15193-27010
Като цена е около 12 лв, и да го спестиш, си е меко казано тъпо. Налягането стига до 3,5 - 4,0 бара на студено, при проблем може да забива на максимално налягане 5,5 - 6,0 бара и да надува даже и филтъра, и да протича навън. Даже и при 3 бара пак може да протече. По принцип вината е на монтьора, редно е било да се консултира с теб, да те предупреди, ако бързаш и си му казал събирай така ... си е друго. Сега пак следва ангренаж, демонтаж, монтаж , смяна на О ринга. И ако намаже едно хубаво със силикон да влезе в каналите, филма ще продължи.

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Публикувано на: 18 Мар 2019 22:06
от memorex
Според мен о-пръстен може да се купи по размер и вид гума не е проблем.Помпата дали е за смяна става ясно след измерване на хлабина но и при това положение се продава ремонтен комплект семеринг и двойка.А този о-пръстен без да се маже обилно със силикон може и да се обърне на другата страна но това в краен случай.
П.П.Тази помпа не се ли сменяше като консуматив при смяна ангренажен?

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Публикувано на: 18 Мар 2019 23:48
от Двигателист
Особеното при 1CD-FTV е, че Тойота не предлагат оригинално семеринг за маслената помпа. Въпросното уплътнение за което говорите след това, не е о-пръстен, въпреки, че сечението му е кръг, формата му не е окръжност. Обикновено точно то е причината да има теч на масло от помпата, особено ако започва веднага след запалване на двигателя. Разбира се, не бива да се забравя, че това уплътнява само около работните колела на помпата, а корпуса към блока се уплътнява със съответния силикон.

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Публикувано на: 19 Мар 2019 00:26
от Akima
Не е само при 1CD:
http://lexus-bulgaria.com/viewtopic.php?p=42472#p42472

Но сме му хванали цаката. cool.gif

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Публикувано на: 19 Мар 2019 08:39
от Mitmitev
Благодаря ви за мненията! Явно ще търся друг сервиз, в който ремонтират по-често Тойота и имат повече опит с тези автомобили. Имате ли препоръки за София?
Наистина ще е глупаво да дам още 300-400 лв за смяна на нещо, ковто струва 12лв, но не съм склонен да оставя пак колата в същия сервиз и да объркат още нещо.

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Публикувано на: 01 Апр 2019 07:14
от dechobg
Аз испаднах в същата ситоация... Накрая се оказа чак като си поръчах нова помпа че теча е от гарнитурата на маслената помпа.Която струва 7 лв мисля беше. А на мен ми излезе 300 лв :)
след като се разкачи андренажа и може да се види къде точно е теча...

Смяна на маслена помпа 2.0 d4d?

Публикувано на: 04 Апр 2019 18:43
от Mitmitev
Здравейте отново! След консултация с експерт по тези двигатели се оказва, че смяната на това уплътнение за 12 лв. съвсем не е лесна задача. За да се направи както трябва такъв ремонт и да има гаранция, че теча няма да се повтори в близко бъдеще, се разглобява половината двигател и се разскача от скоростната кутия. Това включва и отваряне на двойния картер. Явно в сервиза са счели, че е твърде голям ремонт и са сменили само семерингите на маслената помпа и коляновия вал, като са се надявали теча да е само от там. Засега съм решил да карам така, докато теча не се засили осезаемо, защото в момента е само омазняване по картера без да прави петна на земята.