Страница 1 от 1

Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално

Публикувано на: 06 Мар 2019 16:35
от DGamolov
Здравейте колеги! Искам да опиша моята сага с горепосоченият автомобил и неговите прословути дюзи. В началото / средата на миналата година / когато купих тойотката и след няколко дни каране, като посвикнах с повечето шумчета в купето , започнах лекичко да чувам онова досадно причукване от дюзите за което може би всеки от вас е чувал и чел в този форум....лекичко, едва доловимо, но го има и дразни....питане насам,питане натам всеки казва карай си колата, дизел е чука си, голям праз....примирих се.Нещеш ли обаче реших,че ми е малко тромавичка и реших да и сложа чип и малко да я посъбудя.......и започна филма :D
Един мъжага преди да предприемат чипосването закачи някаква джаджа и каза цък, няма да и сложим чип,ще я строшиш - има две дюзи които са с много високи стойности и може да стане беля.....и като почна едно разглобяване и стендоване на дюзи, четири пъти в четири различни сервиза на четири различни стенда , всеки с различно мнение от предходния, а колата все по-зле и по-зле.Чукането се засили, направо на моменти си беше тракане, абе направо си отива на трошене....Псувайки късмета си и скубейки косите си почнах мислено да се разделям с още около 2000 и кусур лева за нови дюзи и при 10 бона за колата и около хилядарка за обслужване и сервизи, тя работата стана дявол на магаре...И ей така както си изплаквах мъката пред верни мои другари, единият ми записа номер на негов познат майстор, който много читаво и съвестно си гледал работата, много му разбирал пък и в сервиз със име работел.....един път повече или по-малко....какво пък, той удавника и за сламка се хваща tooth.gif Звъннах на човека, той пое ангажимент да ги провери на стенд при положение, че си сваля дюзите, и аз нали съм вече спец, след 40 мин бях в сервиза с четири дюзи в ръка :D . След още 3 часа човечецът ми даде дюзите с протоколи от измерването на стенда и със заключение ,че дюзите са си ОК. Но ми зададе и въпрос който изостри вниманието ми- дали съм сменял местата на дюзите и съответно да променя кодовете им.....ами като не си спомням.....Изчетох почти всички теми в който фигурира думичките "Код за дюза", позапознах се с материята благодарение на доста изчерпателните обяснения на колеги които явно са доста на ти с нещата и реших да направя днешният експеримент, а именно да разменя местата на кодовете с помоща на съответната опция в Techstream програмката. На третото разместване, влизам Дейта листа и о ЧУДО......всички инжектори със стойности между 0.1 и 0.5. Пропуснах да спомена че две от дюзите варираха между 1.8 и 2.7 даже и до 3. Нетърпеливо подкарах колата да видя дали ще се усети ралика в двигателя. Ами да има! Двигателя мърка като котенце, чукането изчезна , ама безследно изчезна.След около 50-60 км кеф реших да проверя дали има някакви промени в инжекторите - има малко завишения в показанията ,но най - високата е 0.8 което е далеч далеч по поносимо спрямо стоиности около 3.
Нямам абсолютно никаква представа, какво означава всичко това, дали стойностите които виждам на монитора само радват очите или ознават, че наистина двигателя работи по адекватно, но мотора осезаемо утихна чукането изчезна и това е факт.
С цялото си това словоизлеяние просто споделям горчивият си опит по една от доста коментираните теми във форума, пък ако е полезна за някой и успее по някакъв начин да помогне на някой, още по-добре !
Успех и хубав ден на всички!
Ще пробвам да кача снимки в стил преди сега, дано се получи. Ако случайно някой разбиращ забележи стойности с отклонения от нормалните
бих се радвал да сподели, че хал хабер си нямам.... :D
1.jpg
1.jpg (670.35 KiB) Преглеждано 5579 пъти
2.jpg
2.jpg (599.85 KiB) Преглеждано 5579 пъти

Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално

Публикувано на: 07 Мар 2019 22:39
от Cealtex
Честито 1во мнение, DGamolov! Поздравления и за подробния пост, който със сигурност ще помогне и на други колеги, изпаднали в тази от една страна дразнеща, а от друга притеснителна ситуация worthy.gif
Офтопик
Лаптопа ми харесва :whistle:

Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално

Публикувано на: 08 Мар 2019 06:22
от biro
Защо дюзите са били с много високи стойности преди чипосването? Какво е станало с тези високи стойности?

Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално

Публикувано на: 08 Мар 2019 08:42
от DGamolov
Нямам представа защо дюзите са били с такива високи стойности. Просто човека отказа да чипоса колата заради опасения, че могат да се прецакат нещата с мотора. А стойностите на дюзите се нормализираха след като разместих кодовете, както съм писал по-горе.

Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално

Публикувано на: 08 Мар 2019 09:02
от Cealtex
biro написа: 08 Мар 2019 06:22 Защо дюзите са били с много високи стойности преди чипосването? Какво е станало с тези високи стойности?
Ами всъщност те са му отказали на колегата да му чипосат колата точно поради високите стойности на дюзите и той затова е тръгнал по мъките да провери какво става. В крайна сметка някой велик майстор му е разменил дюзите и колата е искала да се самоунищжи от този видимо НЕпрофесионален факт tooth.gif

Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално

Публикувано на: 08 Мар 2019 09:47
от homie
Аз си мисля, че ако можеш да споделиш информация за този
DGamolov написа: 06 Мар 2019 16:35 майстор, който много читаво и съвестно си гледал работата
темата ще стане още по-полезна. :thumbsup:

Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално

Публикувано на: 08 Мар 2019 21:36
от DGamolov
Може би си прав, homie. Става въпрос за Варна, сервиза е Мотор Консулт, а името на човека е Стойчо. За съжаление номерът му съм го затрил някъде...
Изключително коректен и отзивчив .

Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално

Публикувано на: 16 Мар 2019 10:50
от iovkito
Това, че колата се е оправила, е по-скоро някаква случайност. Кодовете на дюзите почти нямат общо с работата на двигателя, защото компенсациите променят работата им минимално. Пробвал съм да паля колата и единия си трактор с чисто нови дюзи Denso, и преди и след въвеждането на кодовете, работата на двигателя е перфектна.

Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално

Публикувано на: 18 Мар 2019 06:22
от geniya
iovkito написа: 16 Мар 2019 10:50 Това, че колата се е оправила, е по-скоро някаква случайност. Кодовете на дюзите почти нямат общо с работата на двигателя, защото компенсациите променят работата им минимално. Пробвал съм да паля колата и единия си трактор с чисто нови дюзи Denso, и преди и след въвеждането на кодовете, работата на двигателя е перфектна.
Щом като компенсациите променят работата на дюзите минимално, защо след въвеждане на компенсациите в софтуера спират да "чукат", и заработват тихо?
При мен пробвах следното нещо.Тъй като първа дюза е с корекции -3.5 и доста чука и поради това мислех да я сменям, проверих кодовете върху дюзите дали съвпадат със запаметените в колата.Оказа се, че са 1:1, та реших да запиша код от друга дюза добре работеща дюза на първа дюза.Записах го и колата заработи без почукване и вибрации, все едно е друга кола.ДА, може да е случайност, но пробвах и с всички кодове на другите дюзи, резултата е същия , дюзата си заработи перфектно все едно е била на стенд.Все пак се чудя, това нещо докога ще е...
 ! Съобщение от: slowtraveler
Моля попълнете си профила (Местоположение)

Avensis T25 2.2D4D - Как "проблемните" дюзи заработиха нормално

Публикувано на: 18 Мар 2019 22:16
от MartiNeN
DGamolov написа: 08 Мар 2019 21:36 Може би си прав, homie. Става въпрос за Варна, сервиза е Мотор Консулт, а името на човека е Стойчо. За съжаление номерът му съм го затрил някъде...
Привет, за жалост не познавам Стойчо, но също мога да споделя много позитивно мнение за Моторконсулт. Предходните коли са били при Станимир и Николай. Ако има нужда, бих могъл да дам координати.