Здравейте колеги! Искам да опиша моята сага с горепосоченият автомобил и неговите прословути дюзи. В началото / средата на миналата година / когато купих тойотката и след няколко дни каране, като посвикнах с повечето шумчета в купето , започнах лекичко да чувам онова досадно причукване от дюзите за което може би всеки от вас е чувал и чел в този форум....лекичко, едва доловимо, но го има и дразни....питане насам,питане натам всеки казва карай си колата, дизел е чука си, голям праз....примирих се.Нещеш ли обаче реших,че ми е малко тромавичка и реших да и сложа чип и малко да я посъбудя.......и започна филма
Един мъжага преди да предприемат чипосването закачи някаква джаджа и каза цък, няма да и сложим чип,ще я строшиш - има две дюзи които са с много високи стойности и може да стане беля.....и като почна едно разглобяване и стендоване на дюзи, четири пъти в четири различни сервиза на четири различни стенда , всеки с различно мнение от предходния, а колата все по-зле и по-зле.Чукането се засили, направо на моменти си беше тракане, абе направо си отива на трошене....Псувайки късмета си и скубейки косите си почнах мислено да се разделям с още около 2000 и кусур лева за нови дюзи и при 10 бона за колата и около хилядарка за обслужване и сервизи, тя работата стана дявол на магаре...И ей така както си изплаквах мъката пред верни мои другари, единият ми записа номер на негов познат майстор, който много читаво и съвестно си гледал работата, много му разбирал пък и в сервиз със име работел.....един път повече или по-малко....какво пък, той удавника и за сламка се хваща

Звъннах на човека, той пое ангажимент да ги провери на стенд при положение, че си сваля дюзите, и аз нали съм вече спец, след 40 мин бях в сервиза с четири дюзи в ръка

. След още 3 часа човечецът ми даде дюзите с протоколи от измерването на стенда и със заключение ,че дюзите са си ОК. Но ми зададе и въпрос който изостри вниманието ми- дали съм сменял местата на дюзите и съответно да променя кодовете им.....ами като не си спомням.....Изчетох почти всички теми в който фигурира думичките "Код за дюза", позапознах се с материята благодарение на доста изчерпателните обяснения на колеги които явно са доста на ти с нещата и реших да направя днешният експеримент, а именно да разменя местата на кодовете с помоща на съответната опция в Techstream програмката. На третото разместване, влизам Дейта листа и о ЧУДО......всички инжектори със стойности между 0.1 и 0.5. Пропуснах да спомена че две от дюзите варираха между 1.8 и 2.7 даже и до 3. Нетърпеливо подкарах колата да видя дали ще се усети ралика в двигателя. Ами да има! Двигателя мърка като котенце, чукането изчезна , ама безследно изчезна.След около 50-60 км кеф реших да проверя дали има някакви промени в инжекторите - има малко завишения в показанията ,но най - високата е 0.8 което е далеч далеч по поносимо спрямо стоиности около 3.
Нямам абсолютно никаква представа, какво означава всичко това, дали стойностите които виждам на монитора само радват очите или ознават, че наистина двигателя работи по адекватно, но мотора осезаемо утихна чукането изчезна и това е факт.
С цялото си това словоизлеяние просто споделям горчивият си опит по една от доста коментираните теми във форума, пък ако е полезна за някой и успее по някакъв начин да помогне на някой, още по-добре !
Успех и хубав ден на всички!
Ще пробвам да кача снимки в стил преди сега, дано се получи. Ако случайно някой разбиращ забележи стойности с отклонения от нормалните
бих се радвал да сподели, че хал хабер си нямам....

- 1.jpg (670.35 KiB) Преглеждано 5567 пъти

- 2.jpg (599.85 KiB) Преглеждано 5567 пъти