avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Здравейте, имам следният проблем. Колата ми ускорява по-мудно от преди, преди време имах подобен проблем, но придружен със свистене, което се оказа хлабав маркуч. Взех си колата след ремонта и вървеше отлично. В момента отново ускорява мудно, но свистене не се чува(а след оглед не изглежда да има и някой проблемен маркуч), а по-скоро причукване (може би дюза), макар и предимно при студен мотор, като доближи или достигне работна температура значително намалява. Колата се усеща все едно турбината не помага, успявам да достигна до 110-20км/ч, но доста мудно и значително по-бавно от преди. Възможно ли е това да се дължи на дюза, ако наистина има някоя проблемна или ако някой е имал подобен проблем, ще съм благодарен към насока. Преди време бях я карал да я видят показанията на дюзите, закачиха я на Delphi и бяха, 1 / 0 / 1 / -2 като ми казаха, че всичко е допустимо и да не се притеснявам.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Колега, можем да гадаем до следващата година и ти да се вкарваш в разходи за експерименти.
Направи една диагностика и ще стане ясно какво ѝ е на колата.
Направи една диагностика и ще стане ясно какво ѝ е на колата.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 30 Юли 2016 20:37
- Местоположение: sofia
- Автомобил: Avensis t25 d4d 116
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Аз имах същият проблем и се оказа, че един вакуум се беше измъкнал.
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Почистихме EGR-a и сменихме дебитомера вчера, от тогава колата върви доста добре.
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Къде ви почистваха EGR клапана? В Шумен или в някой друг град ?
Toyota Avensis 2.0 D4D Wagon CDT250L-AWMEYW 10/2005
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Да върна темата пак към живота, за да не пускам напразно нова за същите неща. Та проблема си остана, а в допълнение ще пиша и за нещо друго, което също ме притеснява. Ще се постарая да не правя поста прекалено дълъг и да дам достатъчно информация, поне според възможностите ми, за което предварително се извинявам, ако не успея да обясня нещо достатъчно добре.
В момента положението е следното - Колата е мудна, бих казал главно, може би и единствено на 5та предавка (карам доста извънградско и може би за това го усещам основно там, но сякаш на по-долните предавки е добре), понякога се усеща ряз и успявам да достигна по-прилични скорости (от порядъка на 140-50 км/ч просто за пробата на участъци, които го позволяват), но има моменти, в които едва успявам да мина 110-20 км/ч, необходимо е да натискам педала постоянно до долу и отново не е достатъчно, а това се отразява осезаемо и на разхода ми на гориво. При последното ми по-дълго каране извън града (маршрута Шумен - Златни пясъци - Шумен с малък преход през Варна в бих казъл не толкова сериозен трафик) разхода ми (празно - пълно) бе 7.1/100, като трудно успявах по магистралата да поддържам скорост от порядъка на 120км/ч и отново трябваше да настъпвам повечко газта. Не съм забелязал от колата да излизат каквито и да е пушилки отзад докато карам, което ме навежда на мисълта, че или няма такива или е толкова малко, че не бих могъл да го забележа докато шофирам.
Та към момента следните неща са правени:
Вторият проблем е следният - основно на 5та предавка в интервала между 2000 и 2200 оборота се получава резонанс, които е много неприятен. Усеща се съвсем леко или изобщо не се усеща на по-малките предавки, но на 5та се усеща винаги и винаги в този интервал в в рамките на 2-3 секунди. Преди няколко месеца сменях съединител в сервиз при мой познат, на когото уж имам доверие, а сервизът им е доста стар и добре познат в града, та по негова препоръка сложих съединител с твърд маховик, с обяснението, че много често го правят и нямало никакви проблеми, тъй като си бил произведен за този модел автомобил и тъй като хал хабер си нямам се съгласих (като пари ми излезе колкото да сложа оригинален, но друг въпрос...). Нямам спомен преди това да съм го усещал този резонанс. Вече на няколко места или ми казват, че не знаят на какво може да се дължи, че може би е нормално. Също така понякога при палене се чува изпукване от към ауспуха, което пък ми обясняват със скъсан тампон, но покрай другите неща все забравям като я оставя в сервиз да поръчам да го прегледат, възможно ли е този резонанс да се получава от там? Отново се извинявам за дългата тема и ако въпросите ми са малко тъпи, но за тези 9 месеца, от които имам колата така и не мога да и се нарадвам от проблеми
В момента положението е следното - Колата е мудна, бих казал главно, може би и единствено на 5та предавка (карам доста извънградско и може би за това го усещам основно там, но сякаш на по-долните предавки е добре), понякога се усеща ряз и успявам да достигна по-прилични скорости (от порядъка на 140-50 км/ч просто за пробата на участъци, които го позволяват), но има моменти, в които едва успявам да мина 110-20 км/ч, необходимо е да натискам педала постоянно до долу и отново не е достатъчно, а това се отразява осезаемо и на разхода ми на гориво. При последното ми по-дълго каране извън града (маршрута Шумен - Златни пясъци - Шумен с малък преход през Варна в бих казъл не толкова сериозен трафик) разхода ми (празно - пълно) бе 7.1/100, като трудно успявах по магистралата да поддържам скорост от порядъка на 120км/ч и отново трябваше да настъпвам повечко газта. Не съм забелязал от колата да излизат каквито и да е пушилки отзад докато карам, което ме навежда на мисълта, че или няма такива или е толкова малко, че не бих могъл да го забележа докато шофирам.
Та към момента следните неща са правени:
- Няколко пъти са правени диагностики на различни места (живи данни), отговора винаги е "всичко изглежда наред", няма записани грешки, не светва чек;
- Сменен горивен филтър;
- Изчистен EGR клапан - не сме пробвали да го изолираме с ламаринка, тъй като не знам дали няма някаква опасност да карам така да кажем 100-200км за проба - за което моля за инфо;
- Сменен дебитомер;
- Два пъти я оставях в сервиз за проверка на маркучите за евентуален скъсан или откачен такъв
Вторият проблем е следният - основно на 5та предавка в интервала между 2000 и 2200 оборота се получава резонанс, които е много неприятен. Усеща се съвсем леко или изобщо не се усеща на по-малките предавки, но на 5та се усеща винаги и винаги в този интервал в в рамките на 2-3 секунди. Преди няколко месеца сменях съединител в сервиз при мой познат, на когото уж имам доверие, а сервизът им е доста стар и добре познат в града, та по негова препоръка сложих съединител с твърд маховик, с обяснението, че много често го правят и нямало никакви проблеми, тъй като си бил произведен за този модел автомобил и тъй като хал хабер си нямам се съгласих (като пари ми излезе колкото да сложа оригинален, но друг въпрос...). Нямам спомен преди това да съм го усещал този резонанс. Вече на няколко места или ми казват, че не знаят на какво може да се дължи, че може би е нормално. Също така понякога при палене се чува изпукване от към ауспуха, което пък ми обясняват със скъсан тампон, но покрай другите неща все забравям като я оставя в сервиз да поръчам да го прегледат, възможно ли е този резонанс да се получава от там? Отново се извинявам за дългата тема и ако въпросите ми са малко тъпи, но за тези 9 месеца, от които имам колата така и не мога да и се нарадвам от проблеми

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Това горене на масло подсказва, че вероятно катализаторът е задръстен. От там и намалената мощност.
Друг възможен проблем е SCV клапаните, но със тоя тип диагностика дето сте правили няма как да стане. С лаптопа в движение се гледа налягането на горивото в момента, когато колата не върви добре.
Резонансът може да е от маховика.
Друг възможен проблем е SCV клапаните, но със тоя тип диагностика дето сте правили няма как да стане. С лаптопа в движение се гледа налягането на горивото в момента, когато колата не върви добре.
Резонансът може да е от маховика.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Благодаря, пропуснах да пиша и за катализаторите, преди ден колега ми каза, че е чистил катализаторите на аудито си с ей това нещо и бил доста доволен, решило му проблема. Дали би помогнало или трябва да се сваля, тъй като не пречи да се опита да се изчисти наистина.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Как така 375мл течност разтворена в 50л гориво би изчистила катализатор, за мен изглежда мистерия. Нещо като хомеопатията.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Да и за мен бе странно и единствената причина, поради която се замислих е, че въпросният колега е от типа хора, от които ако имаш късмет ще закупиш автомобил, не жали средства, а щом е доволен предполагам е имало причина. Каза, че покарал известно време и колата се отпушила, а преди това забивала муцуната. С тези 20 лв или без тях не е болка за умиране, по-скоро ми е интересно дали някой друг също е ползвал нещо такова. Иначе уж не изгаряло а оставало в системата и разтваряло. Иначе не знам какво има в тая боза, но го е вземал от представителството на Рено в Шумен и са му казали много да внимава да не покапе бо боята 

avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Колега, ако е за 20 лв. Тая добавка пробвай и да не забравиш да споделиш резултата, че сигурно, ако е положителен и други ще се възползват от това ноу-хау. Колкото до катализатора за да се запуши явно има друг проблем или е на много километри. Иначе и аз мисля, че е запушен.
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Ще пробвам и ще споделя какъв е резултата, днес или утре ще купя и ще покарам да видим какво ще излезе. Колкото до колата, по километраж я взех на 195 000, сега е на 204. Предполагам е на поне още 150 000 отгоре, интересното е, че преди да се спъне така, след ремонта с горенето на маслото, имаше хлабава връзка между турбината и кулера и колата беше мудна и се чуваше, че изпуска. След като я стегна човека я покарах и беше супер, малко след това така се спъна, но после 2 пъти я карах за проверка на връзките и маркучите - нищо. Друго, което забравих да споделя е, че когато въпросната връзка изпускаше, този резонанс, за който споменах при 2000-2200 оборота изчезна (появи се отново след стягането на скобата), притеснява ме да не би да се натоварва нещо турбото, но пък диагностиките с живите данни би трябвало да го хванат предполагам, а навсякъде ми казаха, че всичко е в норма.
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Кратък ъпдейт, сипах въпросната добавка, изминах 100км с нея, но от разговора с човека, който ги продава в представителството на Рено, било хубаво да се направят 1-2 по-дълги курса (100тина км) извънградско, а после да се доизразходи горивото. В момента резевроара ми е пълен, така че след известно време ще мога да дам някакви отзиви, ако изобщо проблема все пак е в катализатора разбира се
.

-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV
avensis 2.0 D-4D Ускорява трудно
Та, както и бях обещал, давам някакъв feedback. Определено има промяна в динамиката, изминах малко над 600км, дали е от добавката или щастливо съвпадение, не мога да кажа, успявам да поддържам 120км/ч със съвсем леко натискане на педала, а не както преди това, да ми се налага да го държа натиснат до край. Като разход не съм засичал, ще доизкарам и останалото гориво в резервоара, след което ще видя.Penyo63 написа: ↑28 Мар 2019 14:03 Колега, ако е за 20 лв. Тая добавка пробвай и да не забравиш да споделиш резултата, че сигурно, ако е положителен и други ще се възползват от това ноу-хау. Колкото до катализатора за да се запуши явно има друг проблем или е на много километри. Иначе и аз мисля, че е запушен.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта