Страница 1 от 1

Никасил

Публикувано на: 23 Фев 2019 12:49
от alexander79
Да започна, че не намерих никъде във форума да е обсъждан въпроса за никасиловото покритие, а явно има двигатели на Тойота, които са с такова покритие на цилиндрите. Въпросът ми е, има ли нещо по-конкретно, което трябва да знаем или да се съобразяваме при експлоатацията на такъв двигател? Моят е 1ZR-FAE и 12 години откак този мотор е пуснат в експлоатация трудно се намира информация за механични проблеми, още повече свързани с покритието. При търсенето на информация разбрах, че сярата е най-големия враг, но в същото време никъде намерих информация относно съдържанието и в бензина. А има ли такава в маслата?
В книгата на колата пише, че проектният живот при нормални експлоатационни условия е 300 000км!

Никасил

Публикувано на: 23 Фев 2019 18:18
от jacob12
viewtopic.php?t=30623
Дълбаеш тема, за която може да платиш с живота си tooth.gif . Никой производител няма да напише за проблем с покритието си. Като че ли проблеми почнаха със бензиновите спортни мотори, с въвеждане на директното впръскване и тънко нанесеното покритие директно върху алуминия с плазмени електроди. Пример : Ауди 2,8 и 3,2 V6 , 4,2 FSI, 5,2 FSI на Ауди S8, 5,0 V8 на RS-a. При Мерцедес като по консервативни тези проблеми бяха почти избегнати. Може би само на 272 при голямо натоварване се надира цилиндъра. Да не забравим, че много мотори се бракуваха и поради и основно поради собствениците им- не ги загряват преди максимално натоварване, не добри масла и т.н.

Никасил

Публикувано на: 23 Фев 2019 22:09
от Двигателист
alexander79 написа: 23 Фев 2019 12:49 Да започна, че не намерих никъде във форума да е обсъждан въпроса за никасиловото покритие, а явно има двигатели на Тойота, които са с такова покритие на цилиндрите. Въпросът ми е, има ли нещо по-конкретно, което трябва да знаем или да се съобразяваме при експлоатацията на такъв двигател? Моят е 1ZR-FAE и 12 години откак този мотор е пуснат в експлоатация трудно се намира информация за механични проблеми, още повече свързани с покритието. При търсенето на информация разбрах, че сярата е най-големия враг, но в същото време никъде намерих информация относно съдържанието и в бензина. А има ли такава в маслата?
В книгата на колата пише, че проектният живот при нормални експлоатационни условия е 300 000км!
Няма никасил в твоя двигател. Обикновен чугун ти е повърхността на цилиндъра и няма от какво да се тревожиш. Изобщо, поне в европа не знам тойота да са използвали никасил.

Никасил

Публикувано на: 23 Фев 2019 23:59
от alexander79
Механик от официалния сервиз в непринуден разговор ми каза, че този двигател е с такова покритие и ако се наложи се сменя блока и не се ремонтира. Спомена, че в Белгия ги възстановявали, но колко качествено било спорно! Стана ми интересно, защото си мислех, че в блока от алуминиий се набива риза, а той твърдеше друго и се поразчетох. Между другото същата информация съм срещал и другаде преди време, но при повторно търсене не открих.
Притеснения нямам. Колата е нова и би трябвало поне до 200 000 да е наред, като най-вероятно няма да е толкова при мен, но имам интерес към техническите решения при производството.

Никасил

Публикувано на: 24 Фев 2019 00:37
от Двигателист
alexander79 написа: 23 Фев 2019 23:59 Механик от официалния сервиз в непринуден разговор ми каза, че този двигател е с такова покритие и ако се наложи се сменя блока и не се ремонтира. Спомена, че в Белгия ги възстановявали, но колко качествено било спорно! Стана ми интересно, защото си мислех, че в блока от алуминиий се набива риза, а той твърдеше друго и се поразчетох. Между другото същата информация съм срещал и другаде преди време, но при повторно търсене не открих.
Притеснения нямам. Колата е нова и би трябвало поне до 200 000 да е наред, като най-вероятно няма да е толкова при мен, но имам интерес към техническите решения при производството.
Служителят те е заблудил. Блоковете на ZR моторите се правят по технологията приложена първо при ZZ (без 2ZZ), а именно отворен блок от алуминиева сплав отлят с набраздени (към блока) цилиндрови втулки от сив чугун. За едно е прав - при повреда, или износване блока се сменя, просто защото не е предвиден ремонтен размер.
Ето снимка, за да стане ясно за какво говоря, колко е тънка втулката, как е отлят блока около нея, защо не може да избие/набие и т.н.
toyota cyl liner.jpg
toyota cyl liner.jpg (177.79 KiB) Преглеждано 4192 пъти

Никасил

Публикувано на: 24 Фев 2019 01:22
от alexander79
Хмм, явно затова не намирам информация. Благодаря за отговорите!

Май темата е за коша!

Никасил

Публикувано на: 24 Фев 2019 12:10
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание

Никасил

Публикувано на: 24 Фев 2019 18:10
от ufer
В никакъв случай не е за коша. Тъкмо стана интересно... А позволяват ли тези отлети втулки от сив чугун да се хонинговат на някакъв размер? То е ясно, че Тойота не предвижда ремонтни размери при техните бутала. Но могат да се използват и други бутала и сегменти. Така като гледам снимката, би могло спокойно да се шлайфа с 0,25 и 0,5 мм, че дори и с 1,0 мм. По важното е какво е качеството на сивия чугун, т.е дали позволява отнемане на материал, без да загуби качествата си!

Никасил

Публикувано на: 24 Фев 2019 18:18
от Митхат
Аз имам кола с двигател никасилов и е на 460 000 ./BMW M52b20/,ако ресурсите са им около 300К моят трябва да е умрял отдавна.
До колкото знам поради проблемите със сярата в бензина в Щатите,за там BMW сменя блока на чугунен М52б28,М52б20,М52tu28.

Никасил

Публикувано на: 24 Фев 2019 21:26
от Двигателист
ufer написа: 24 Фев 2019 18:10 В никакъв случай не е за коша. Тъкмо стана интересно... А позволяват ли тези отлети втулки от сив чугун да се хонинговат на някакъв размер? То е ясно, че Тойота не предвижда ремонтни размери при техните бутала. Но могат да се използват и други бутала и сегменти. Така като гледам снимката, би могло спокойно да се шлайфа с 0,25 и 0,5 мм, че дори и с 1,0 мм. По важното е какво е качеството на сивия чугун, т.е дали позволява отнемане на материал, без да загуби качествата си!
Извън предвидените правилни начини от Тойота, варианти са два. Разбира се, най-добре е, ако цилиндъра е ок да се монтират нови оригинални бутала и пръстени.
Руснаците набиват сухи втулки, които разстъргват и хонинговат на подходящ размер така, че да се получи заводската хлабина бутало-цилиндър. Естествено преди това блока е разтърган, също. Плюса е, че се използва оригинално бутало, минусите са много... Изискава доста голяма култура на работа и е необходимо да се използват измервателни инструменти, което не е на почит в днешно време. Не знам каква втулка използват, но има голям риск, ако не е набита с достъчна стегнатост, много скоро след ремонта да пропадне и последствията са ви ясни. Топлобмена между чугуна и алуминиевата сплав при този вариант е по-лош от фабричния. Изобщо, според мен е много рисков варианта. Трябва да сте сигурни във втулките, в човека, който оперира с металообработващите машини (и самите машини да са читави), в правилното мерене и т.н.
По-добрия вариант, но приложим само ZZ, защото там mahle предлагат ремонтни размери бутала на 0.25 и 0.5 мм над стандарта, е разтъргване и хонинговане. Втулката го позволява, материала е еднороден, няма повърхностна обработка. Но за AZ и ZR, поне аз не знам да се предлагат бутала различни от стандартните. При проблем с тях, който касае блока/цилиндъра, по-добре е да се търси читав блок, или двигател.

Никасил

Публикувано на: 25 Фев 2019 07:58
от ufer
Това с набиването на втулки си е късметлийска работа... Два пъти в живота си съм виждал как се пука цилиндър при набиване на втулки и ми стига като емоция. Но може би си заслужава експериментиране с хонинг и други бутала... :D