Страница 1 от 2
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 02 Яну 2019 21:06
от jacob12
Здравей AKIMA
Благодаря за топлите думи, не, колата ще се кара засега зимно време, без да държа на ЛСД, и висока проходимост, тогава щях да купя нещо друго. Все пак РАВ 4 не е офроуд джип, няма блокажи по диференциалите, за разлика от старите Джип Чироки, до 2005, от по новите, до 2012 год също. За разлика от Вранглер, Туарег, МЛ 163 и рядко 164. Надявам се да стана фен на Тойота постепенно. Първите ми впечатления са доста добри,
За л.с. засега нямам право, ако можех, щях да пратя телефон
Проверка за наличие на DPF по VIN - ВСИЧКИ МОДЕЛИ ?
Публикувано на: 02 Яну 2019 21:58
от slowtraveler
jacob12 написа: ↑02 Яну 2019 21:06
Все пак РАВ 4 не е офроуд джип, няма блокажи по диференциалите, за разлика от старите Джип Чироки, до 2005, от по новите, до 2012 год също.
Малко офтопик, ама Джипа Гранд Чероки ми е края на 2013 (модел 2014) и си има блокажи

Дали е офроуд - не знам, но си е много удобна функция при определени ситуации...
Проверка за наличие на DPF по VIN - ВСИЧКИ МОДЕЛИ ?
Публикувано на: 02 Яну 2019 22:52
от jacob12
Да , ама е 230mm заден диф 68184737AB е един от няколко, опция, не стандарт
Проверка за наличие на DPF по VIN - ВСИЧКИ МОДЕЛИ ?
Публикувано на: 03 Яну 2019 10:14
от slowtraveler
jacob12 написа: ↑02 Яну 2019 22:52
Да , ама е 230mm заден диф 68184737AB е един от няколко, опция, не стандарт
Стандарт за оборудване от дадено нагореИли опция за по-ниските оборудвания...
При мен, въпреки, че не е най-високото оборудване, просто нямаше опция да си без него...
Централната муфа също е ' заключваема' електкрически, или директно блокируема механично (пак с електрически актуатор)....
Така, че все още има надежда

RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 03 Яну 2019 11:00
от Akima
jacob12 написа: ↑02 Яну 2019 21:06
За л.с. засега нямам право, ако можех, щях да пратя телефон
Вече можете.
RAV4 XA20 в стандартна конфигурация е праткичен паркетник според мен.
С торсен на задния мост впечатленията са други.

RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 03 Яну 2019 23:24
от skydiver
Ниското тегло на Рав-ката понякога се оказва голямо предимство.
От тези години и клас SUV-ове Rav4 се оказва най-здрав и проходим, за мен лично с най-адекватното задвижване. А пък с LSD нещата са още по-хубави. Субару е извън коментар.
Офтопик
► Виж съдържание
И не искам да ми пускате някакви клипове на X-Trail, дето минал оттам, където Rav4 не можал.Фен съм на Нисан (имам няколко) , и клиповете съм ги гледал, но за жалост реалността точно за това поколение SUV-ве е друга...
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 03 Яну 2019 23:39
от slowtraveler
Карал съм такава РАВ-ка, и Кашкай (Х-трейла е със същата механика)... Като задвижване - не виждам никаква разлика - електрически управляема муфа за заден мост..
Не знам дали РАВ-ката има 'електронни' блокажи, но Кашкая има ABLS (Automatic brake limited slip), което се включва при изключване на ЕСП и позволява лесно излизане от места с диагонално зависване и т.н. Тествано лично в дълбок сняг (малко е стряскащ звука от удара на спирачките, но пък колата изскача като тапа)... С отключени диференциали нещата не винаги се получават..
С предходната РАВ-ка сме висвали на диагонал, с по-новите не знам дали са решили въпроса... Така, че поне в моята класация са на едно ниво като проходимост. Като комфорт - Кашкая ми се струва по-тих и комфортен.. Но това са субективни усещания все пак - може и да греша..
При всички случаи 'офроуд' случките са доста редки при този тип автомобили...

RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 04 Яну 2019 00:00
от skydiver
При моята Rav4 по време на боксуване не се чува задействане на спирачки, или пък да е доста леко(едва ли) ?
Визирайки SUV-ове генерации 2000-2005г, където е X-trail T30, а за него не знам да е оборудван с ABLS.
За Кашкай съвсем съм пропуснал, че са ги оборудвали с тази система.
И да, с отворените дифове картинката се изяснява доста бързо.
Проблемът за мен се състои в това, че при повишаване на температурата на маслото в муфата губиш 4х4 опцията, както и при скорост над 40км/ч.
Затова според мен Rav4 обобщено е по-доброто решение (да речем по-надеждното в дългосрочен експлоатационен план) - всичко е механично,като изключим VSC и ТRC.
P. S. - С удоволствие бих се събрал с колеги с други марки SUV-oве да сравним кое, как, какво и т.н.
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 04 Яну 2019 06:25
от slowtraveler
Грешката е моя - карал съм ХА-30, а закъсахме на диагонал с ХА-20

И от там насам мисля нямат никаква разлика задвижванията...
Относно загубата на 4х4 при загряване и висока скорост - така си е на теория, но на практика никога не съм достигал до такъв (временен) ефект

Аналогично - на колко хора им се е изключвала електро хидравликата или електрическият усилвател на волана? И то при условие, че този усилвател е доста по-натоварен при маневриране?
Дали се губи след 40км/ч - пише, че изключва LOCK над 10км/ч, ако е включен, и преминава към АУТО... Усещал съм работата на 4х4 на лед и над 80км/ч (характерното 'странично' движение)...
И на мен от доста време ми е интересно да кача автомобилите си на ролки (дори 3

) - много показателно е кое как сработва...
За съжаление клипчетата не винаги са правени при идеални за дадените условия настройки... Например Кашкая за да се включи ABLS трябва да си изключил ESP (което включва 'офроуд ТС и ABLS')... Джипът пък съм гледал клипчета оставен на АУТО, вместо да се избере правилният за ролките режим - LOW+ROCK (тогава блокира твърдо раздатката и задния диференциал, а предния започва да го командва чрез спирачките много чувствително така, че ъгловата скорост на двете колела да е еднаква - практически 4-те колела се движат с еднаква ъглова скорост)..
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 04 Яну 2019 12:39
от skydiver
Да вземе човек да си сглоби едни ролки.
Като гледам руснаците, все едно всеки има по едни в гаража

...
Иначе относно еволюцията при SUV-овете - да, натам трябва да вървят нещата.
Ел. муфата дава възможност за пъти по-ефективен контрол на подаване/отнемане на задвижването, особено важно в критична ситуация(поднасяне и т.н.).
Мечтая си за електрически SUV с двигатели на всяко едно колело

.
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 04 Яну 2019 13:54
от slowtraveler
Мислил съм да поръчам на приятели ролки, ама се отказах, защото нямам къща и гараж, и ще ми е трудно да ги мъкна и съхранявам...
А за прегряване на муфа и т.н. - май съм споделял за случката със закъсването 'на равен път' пред нас с летните гуми с Кашкая (преди това дърпах един сигурно 200-300кг контейнер за боклук, та заледих цялата площадка

)...
Дори и при този сериозен зор, не ми е светвала лампа за прегряване... То и няма да е лесно да прегрее, защото в конкретния случай муфата 'заключва', и реално няма триене във фрикционите...
Вероятно би прегряла при постоянно зацепване/отцепване, което трудно би се получило при каквото и да е шофиране...
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 19 Яну 2019 21:59
от wish_master
Здравейте,
нещо не успях да се ориентирам в задвижването на този модел. В крайна сметка той с постоянно 4х4, 3 диференциала и бутон за блокиране на средния ли е? Има ли някаква разлика межди XA20 и XA30 от към задвижване?
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 19 Яну 2019 22:14
от memorex
Разликата е че ХА20 е постоянно зацепен а ХА30 не е.
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 20 Яну 2019 14:09
от Двигателист
wish_master написа: ↑19 Яну 2019 21:59
Здравейте,
нещо не успях да се ориентирам в задвижването на този модел. В крайна сметка той с постоянно 4х4, 3 диференциала и бутон за блокиране на средния ли е? Има ли някаква разлика межди XA20 и XA30 от към задвижване?
XA10 с ръчни скорости – постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. 100% блокаж на този диференциал, който се включва с бутон. Има опция за торсен отзад, но не знам дали важи за Европа.
ХА10 с автоматични скорости - постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. Променлив блокаж на този диференциал, посредством многодисков съединител, който се управлява от електронния блок на скоростната кутия и шофьора няма участие.
ХА20 с ръчни и автоматични скорости - постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. Променлив блокаж на този дифиренциал, посредством виско-муфа, макар, че „блокаж” е малко неточно казано, по-скоро диференциал с повишено триене. Има опция за торсен отзад, но не знам дали важи за Европа.
ХА30 с ръчни и автоматични скорости – тук вече Тойота променят задвижването. Системата е on demand, с основен режим "AUTO" т.е. предно предаване и автоматично подаване (когато и колкото електронният упр.блок прецени) на определен процент въртящ момент към задния мост в зависимост от доста фактори (ускорение, завиване, буксуване...). Осъществява се посредством ел. управляем многодисков съединител разпложен в корпуса на задния диференциал. За повдигане на самочувствието на шофьора са сложили бутон "LOCK", чието име е доста подвеждащо само по себе си. Предполага се , че когато го натиснете, съединителя се активира на 100% и получавате твърдо 50/50 разпределение преден/заден мост, подобно на парт-тайм 4х4 система или на фул-тайм такава с блокиран междуосев диференциал. Така е, но за малко. Системата автоматично преминава сама в "AUTO" режим, демек деактивира "LOCK" режима, при завъртане на волана над определн ъгъл, при намаляване на скоростта, без значение дали със или без употреба на спирачка, при надвишаване на 40 км/ч. При тормоз съединителят прегрява и оставаш само на предно докато не се охлади. Предполагам, че при проблем с АБС-а, или някой датчик, отново остава само на предно, но това си е мое предположение и не го твърдя със сигурност.
XA40 - като цяло, както при XA30...
RAV4 XA20 4WD проходимост при зимни условия - дискусия
Публикувано на: 20 Яну 2019 22:22
от wish_master
Благодаря много за подробната информация. Все пак при XA30 предполагам системата е достатъчно надеждна и колата е малко по-икономична спрямо втора генерация.