Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Здравейте, от скоро имам тази RAV 4 и започна да прави следния проблем - издухва дефтунгата под дюзата на двигателя,без значение от карането дали примерно карам със 140км или 100км. периода на издухване( прави този проблем ) е между 2000 и 3000км.
Някой имал ли е такъв проблем ?
Благодаря предварително.
Някой имал ли е такъв проблем ?
Благодаря предварително.
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Ударихте ли райбер на леглото?
Разкалихте ли дихтунга (медта има обратните свойства на стоманата - като стои в склада се 'закалява' и става твърда и крехка )?
Почистихте ли добре леглото на дюзата?
Разкалихте ли дихтунга (медта има обратните свойства на стоманата - като стои в склада се 'закалява' и става твърда и крехка )?
Почистихте ли добре леглото на дюзата?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Точно така!slowtraveler написа: Разкалихте ли дихтунга (медта има обратните свойства на стоманата - като стои в склада се 'закалява' и става твърда и крехка )?

Това е особено необходимо, за да уплътни.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Ако го прави на една и съща дюза , бих купил оригинален дихтунг , нов болт , почистване на леглото и стягане с 5-6 нютона над предписанието.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Леглото се почиства,минава се с райбер но май не разкалиха новите.
До сега не го е правила на една и съща дюза,но забелязвам че се чува някакво тракане от двигателя,когато е топла и подам рязко газ.
Скоростта е някъде 100км/ч и до 120 - 130 км/ч се чува тракане,след това или изчезва или оборотите стават високи и затова не се чува.
Възможно ли е да се охлабва някоя дюза ?
И затова да трака и в последствие да издухва дефтунгата
До сега не го е правила на една и съща дюза,но забелязвам че се чува някакво тракане от двигателя,когато е топла и подам рязко газ.
Скоростта е някъде 100км/ч и до 120 - 130 км/ч се чува тракане,след това или изчезва или оборотите стават високи и затова не се чува.
Възможно ли е да се охлабва някоя дюза ?
И затова да трака и в последствие да издухва дефтунгата
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
- Местоположение: пазарджик
- Получена благодарност: 1 път
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
А при по-ниска скорост и предавка има ли го въпросното претракване, при рязко подаване газ?
Т25 Комби 2ADFTV non dpf
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Да има го.
Сега забелязах че,без значение предавката мине ли 2000 оборота трака до към 3000 след това ми се струва че изчезва.
В момента съм сложил добавка за почистване на дюзите.
Сега забелязах че,без значение предавката мине ли 2000 оборота трака до към 3000 след това ми се струва че изчезва.
В момента съм сложил добавка за почистване на дюзите.
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
- Местоположение: пазарджик
- Получена благодарност: 1 път
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Слава богу, не съм единственият!

Сега сериозно, от една година съм собствиник на 2.2 д4д 150к.с, въпросното претракване го имам от самото начало и до сега не мога да разбера на какво се дължи...имах ремонт смяна гарнитура на главата, при което бяха сменени дихтунките и уплатненията на дюзите с нови, тракането пак го има... Техстрийма показва под 1ца на 3 от дюзите и 1.2 на четвътрата, което е абсолютно в нормите. Двигателя пали нормално, разхода е в норма, вървенето е в норма.. Почвам да си мисля, че въпросното претракване може да се дължи на маховика, но пък класическите симптоми липсват, няма дрънчене, колата гасне веднага, няма буксуване на съединителя(като чели).
Това е същото като при теб претракване при рязко подаване на газ. На свободна при подаване газ, го няма. Карам си я така докато не ми писне и не сваля скорости, за да се убедя, дали не е от съединителя, но засега не възнамерявам.
Ще се радвам някой от колегите, които разбират, ако могат да се включат. Също мога да дам още данни от диагностика, ако нужно.
П. С. Мисля също и за някой тампон на двигателя или скорости?!(но пък няма никакви други вибрации). Пробвах и аз с добавки, но както казах дюзите са добре.
Благодаря на отзовалите се!


Сега сериозно, от една година съм собствиник на 2.2 д4д 150к.с, въпросното претракване го имам от самото начало и до сега не мога да разбера на какво се дължи...имах ремонт смяна гарнитура на главата, при което бяха сменени дихтунките и уплатненията на дюзите с нови, тракането пак го има... Техстрийма показва под 1ца на 3 от дюзите и 1.2 на четвътрата, което е абсолютно в нормите. Двигателя пали нормално, разхода е в норма, вървенето е в норма.. Почвам да си мисля, че въпросното претракване може да се дължи на маховика, но пък класическите симптоми липсват, няма дрънчене, колата гасне веднага, няма буксуване на съединителя(като чели).
Това е същото като при теб претракване при рязко подаване на газ. На свободна при подаване газ, го няма. Карам си я така докато не ми писне и не сваля скорости, за да се убедя, дали не е от съединителя, но засега не възнамерявам.
Ще се радвам някой от колегите, които разбират, ако могат да се включат. Също мога да дам още данни от диагностика, ако нужно.
П. С. Мисля също и за някой тампон на двигателя или скорости?!(но пък няма никакви други вибрации). Пробвах и аз с добавки, но както казах дюзите са добре.
Благодаря на отзовалите се!

Т25 Комби 2ADFTV non dpf
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Ами проблем няма. Така си тракат при макс. натоварване от нови. Карайте си спокойно. Проблема е лошата шумоизолация, че го чуваш

Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Според мене точно при Д-КАТ 177 ... е противопоказно да се разкаляват дихтунгите защото и не закалените се вадят излкючително трудно и то със специален екстрактор. А как ще се изкара разкалена дихтунга която се е разширила нямам идея какво наказание ще е. Проблема с дихтунгите е отдавна известен и от Тойота са решили проблема с нов модел дихтунги които геомертрично изглеждат еднакви със старите но са бели. Имат някакво покритие и изглеждат като стоманени шайби. В новите оригинални (брандирани ТОЙОТА) ремонтни китове са точно такива.
Относно тракането при рязко подаване на газ в диапазона 2000 до 3000 оборота. Не се шашкаите. И аз след ремонтни дейности цял час бях със свит стомах какво съм объркал. Обеснението е просто . В този диапазон на развъртане двигателя дава около 400 нютона и усуква тампоните. В следствие на цялостното изместване лещата на колектора леко изпуска и се чува въпросното тракане. Аз бях с нова леща и след неизвестно време си улегна и тракането изчезна. Който е със стара леща може и да не му изчесне тракането но ако го дразни ще си я смени и докато си улегне пак ще му трака докато улегне.
И последно не си убивайте моторите с добавки. Особено с разните керамични супер , ултра .... говна които на най-натоварените места правят покритие и запълват хлабини и става голямото пързаляне. Знам че има горещи подръжници но ако някой ще спори нека първо обясни що за чудо е хонинга и какво се случва с него.
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Ами то изборът е между недобро уплътнение и заклинване
При правилно затягане би трябвало да не се разшири много и разкалената - все пак е смятано за разкален дихтунг...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Миналото хилядолетие и аз съм разкалявал за да ползвам стари дифтунги като съм ги обръщал и съм нямал проблеми ама старата техника позволяваше доволно големи допуски в много отношения. В конкретния случай луфтове направо няма а в моя случай направо си изгризах ноктите. Три дена вадене на две дефтунги и единия зъб на ектрактора се счупи. Малко остана да ходя на фреза. Вече си мечтая за електромобил защото в тая насока за сега поне се стараят относно качеството. Модерния класически автопром вече е пълна шитня от еднодневки както Бигчетата за бръснене. Вече няма да се учудя ако пуснат двигател с изпускателен колектор от терморактивна пластмаса с кондензационен топлообменик за отопление на купето или направо гилзован пласмасов блок.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Защо пък не? Термореактивната пластмаса има много по-малко линейно разширение от алуминий, чугун и стомана.Iliyа Damyanov написа: Вече няма да се учудя ако пуснат двигател с изпускателен колектор от терморактивна пластмаса с кондензационен топлообменик за отопление на купето или направо гилзован пласмасов блок.

Лошото е, че не може да се рециклира. А че не е по-устойчива на износване, това не е важно.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
Колеги разбрах защо ми издухва дефтунгите,
две от дюзите не са добре това се разбра когато ги поставиха на стенд.
Така каза майстора,имали натрупан нагар вътре в дюзите.
И във връзка с този проблем търся две дюзи може и да не работи електрониката отгоре,ще ги ползвам за части.За да ремонтират моите.
Някои ако има моля да пише
две от дюзите не са добре това се разбра когато ги поставиха на стенд.
Така каза майстора,имали натрупан нагар вътре в дюзите.
И във връзка с този проблем търся две дюзи може и да не работи електрониката отгоре,ще ги ползвам за части.За да ремонтират моите.
Някои ако има моля да пише
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Издухан дихтунг на RAV 4 - D-CAD -177k
На мен ми е интересно къде точно носите дюзите на стенд. Този на дензо струва около 200 бона . Да не е някой майстор , който само си мисли , че може да ги оправя . Става въпрос за много финни разпръсквачи и вместо да си давате парите , по-добре рециклирани или нови дюзи , защото в момента това не е ремонт , а по-скоро експеримент заплатен от собственика.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: nasko_jarti и 4 госта