Страница 1 от 1
вода в гърнето
Публикувано на: 29 Май 2007 18:26
от niki60
здравейте ,днес ходих да заварявам едни ламарини на ЦО в една работилница за смяма на ауспуси и гърнета и реших си проверя катализатора ..размонтира го майстора погледна през отвора и каза 4е е добре още(виждаше се керамичната решетка ).На въпроса ми защо катализатора и тръбата до задното гърне са придобили медено4ервен цвят той обясни 4е гърнето се пълни с вода в следствие на преработката на въглеродния окис или двуокис (зле съм по химия) от катализатора вследствие на което този двуокис влизал в реакция с незнам си кво и ставал на вода а тази вода се събира в задното гърне -за доказателство бръкна в ауспуха и наистина има6е вода).Та тази вода пре4ела на пътя на изгорелите газове вследствие на което температурата на изпускателната система нараствала и затова се получавал този меден цвят на ауспусните тръби.Въпроса ми е ..правилна ли е тази трактовка на въпроса или може би температурата на газовете е висока поради някакви неправилни настройки по двигателя ?
Публикувано на: 29 Май 2007 20:28
от ugabuga
a ti siguren li si che temperaturata na dvigatelia ti e razlichna ot tova koeto triabva da e. vodata si e normalno neshto. ... e az niamam shtoto niamam katalizator ama vse pak
ne se pritesniavai.
Публикувано на: 29 Май 2007 22:24
от evgsto
az imam katalizator ama trabite sa mi normalni na cvqt, a tazi voda mislq 4e e prosto kondenz
Публикувано на: 29 Май 2007 23:00
от slowtraveler
Конденза е нещо нормално, но голямото количество вода в ауспуха показва, че я караш бавно и на ниски обороти или за съвсем кратко разстояние (или имаш газово).
Ако я понастъпиш за няколко минути ауспуха ще загрее и ще ти изпари водата.
Т.е. ако искаш да нямаш вода в гърнето - ГАААААЗЗЗЗЗ biggrin.gif
Публикувано на: 30 Май 2007 02:24
от agent dust
вземаш една бормашина, една много тънка бургийка и правиш дренажна дупка отдолу на задното гърне - проблемът с конденза е решен

случва се, особено на коли, които не се карат достатъчно или стоят дълго време на едно място
Публикувано на: 30 Май 2007 08:06
от b_d
maggkrabar написа:вземаш една бормашина, една много тънка бургийка и правиш дренажна дупка отдолу на задното гърне - проблемът с конденза е решен

случва се, особено на коли, които не се карат достатъчно или стоят дълго време на едно място
И започва да дрънчи колата. По-добре да я ръчка чат пат.
П.С. Следи си нивото на охл. течност и маслото за всеки случай
Публикувано на: 30 Май 2007 09:30
от niki60
колата си я настъпвам-120-160 на магистрала няколко пъти до 200 и не я карам на ниски обороти-за седенето вярно е 4е е седяла много защото от 2003 до тази година почти не е карана-когато я взех ауспусните тръби и гърнетата бяха като нови дори ме усъмни 4е са сменяни но на фона на общото състояние на колата изключих тази възможност..всъщност това което ме навежда на мисълтта 4е може би нещо не е наред с температурта(въпреки няколкократната диагностика на двигателя)е 4е венттилатора на охлаждането се включва прекалено често..стрелката на температурата иначе си стои на средат и не мърда нагоре..та възможно ли е наистина да се е събрала вода в гърнето и ако е така идеята със свредлото ми се вийда добра идея
Публикувано на: 30 Май 2007 19:28
от niki60
не става с дупка ..майстора каза 4е за 3 месеца 3 мм дупка ще стане поне 5 см..да сваля тогава гърнето о да го изто4а няма ли да е добре
Публикувано на: 30 Май 2007 20:36
от evgsto
a maistora kakvo predlojenie ti dava , da ne bi da te glasi ne6to
Публикувано на: 30 Май 2007 22:47
от agent dust
мъничка дупчица, вервайте ми

особено на кола, която дълго време не е карана. пробиваш и отвътре изтича водичка. 3мм дупка е голяма, 1мм е достатъчен
Публикувано на: 30 Май 2007 23:17
от slowtraveler
Аз не бих рискувал с дупка.
Най-малкото ауспуха е галванизиран, а ти ще разрушиш галванизацията в мястото на дупката и дупката наистина ще почне да се увеличава заради ръждата.
Ако я изръчкаш малко по-продължително би трябвало да изчезне водата, щото ще се изпари от високата температура на газовете.
Пара и малко вода в началото на карането е нормално.
Какво разбираш под много вода в ауспуха?
Публикувано на: 30 Май 2007 23:27
от ozy
А случайно да не караш на газ? И аз не съм добър по химия, но съм чувал че при изгаряне се отделя освен CO2, а и H2O, това ще рече водичка или както му казват конденз.
За това дали имаш проблем с двигателя... аз поне мисля че водата не е от някакъв проблем, но мога да те посъветвам да не си дупчиш гърнето, защото наистина дупката ще стане по голяма поради няколко причини... 1-во защото ще започне да се разяжда там ламарината и 2-ро ще дадеш път на газовете от там.
За цвета на тръбите (и моите са такива) си е от температурата и от правилната работа на двигателя а и мисля че щом цвета е такъв, то не ти гори масло.
Поздрави.