Страница 1 от 3
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 06:11
от tireks50@abv.bg
Здравейте колеги.Не можах да намеря отговор във форума и затова реших да попитам.Колата е тойота корола версо 2.2 136 к.с. Когато колата престои около половин или един час при стартиране и запалване на мотора, червената лампа за маслото изгасва след около 2-3 секунди.Обръщал съм внимание на други марки автомобили на които лампата за маслото гасне още на стартер преди запалването на двигателя.Не знам това нормално ли е за 2.2 136 к.с. или има някаква причина за по късното изгасване (2-3 сек) след запалване на двигателя.Масло и филтри са сменени в сервиз Тойота.
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 09:45
от slowtraveler
Може проблемът да е във филтъра (никой не е застрахован от заводски брак или дефект)...
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 10:08
от stefo91
Според мен не е проблем щом изгасва...

иначе възможните причини са: малко масло, маслен филтър или датчик за налягането на маслото. Провери ли колко масло има на пръчката?
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 10:34
от e 10
slowtraveler написа: Може проблемът да е във филтъра (никой не е застрахован от заводски брак или дефект)...
Сменял съм масло на гаранционен Хайлукс в сервиз на Тойота, след което лампата изгасваше 3-4 секунди след запалване. На оригиналния маслен филтър си пишеше, че е произведен в Китай

...
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 11:07
от tireks50@abv.bg
Маслото е 5/30 и е на горния белег.Какъв филтър са сложили и какъв трябва да бъде -не знам.Колегите със същия двигател може да сподесподелят.От Тойота ми казаха, че филтъра няма клапан който да не позволява използването на същия.Клапана бил някъде в маслената помпа.Ако причината е във него работата става сложна.Чудя се дали да си поръчам от варненския колега един филтър , а пък маслото е на 4000км.И него ли да сменя не знам
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 11:14
от tireks50@abv.bg
Малко неясно съм написал.Филтъра няма клапан който да задържа маслото.Същият бил в помпата (маслената).
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 11:37
от slowtraveler
Това, че е произведен в Китай нищо не значи... На Джипката оригиналните горивни филтри са китайски UFI и са абсолютно безпроблемни...
Въздушните ОЕМ филтри не си спомням каква марка са, но фирмените експерти (в добрият смисъл - потвърдено от развитието на теми в чуждестранен форум) твърдо съветват да се ползват точно тези филтри. Генерирането на MIL индикация в повечето случаи бе причинена от монтаж на калпави други китайски филтри (калпав - например Blueprint) и се отстраняваше с монтирането на правилният китайски
Колеги, работили много години в Китай в технологична и ремонтна сфера продължават да твърдят, че има и китайско и китайско... Хубавото - си е с цена, съразмерима с европейската... Калпавото е значително по-евтино, но и по-некачествено...
Навярно бих почнал от смяна на филтъра - евтино и лесно решение...
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 11:38
от e 10
Купи си читав филтър, смени само него и не се занимавай с тези от Тойота, освен ако автомобилът не е гаранционен!
Относно китайско и китайско - съгласен съм, но не съм съгласен качествена китайска стока да ми бъде продавана брандирана с нечия марка на цена в пъти по-висока

!
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 12:04
от stefo91
Не знам твърде млад ли съм, но за 26 години нищо китайско, което да е качествено не съм видял. Просто дават на китайците да правят защото им е евтино, а всеки гледа парата. Тези митове с китайските качествени стоки (които търговците пускат) съм ги слушал милион пъти и пак не вярвам. Даже с един колега спорим и той ми твърди, че в Китай имало 10 нива на качество...

не знам предубеден ли съм, но китайско не купувам! Не ми харесва, че търговците ни бутат само евтини (или по лошия вариант - скъпи) китайски стоки, даже като си вземах телефона гледах да е поне виетнамски, само за да не е китайски и парите ми да отиват в Китай и да увелича печалбата на търговците...
И кой печели от цялата работа - не толкова китайците, защото те работят почти безплатно а търговците, които слагат по 300-400% и повече процента надценки само защото се мислят за "хитри"!
Само 1 пример ще дам - наскоро си търсих бобина за Рендето и гледам в България вървят по 100-120 лева (на Бреми) в ebay гледам същата бобина и ако купиш на едро ти излиза по 4$ на пърче (тоест 8 лева) е какво правим? И после се радваме като продавачите на авточасти ни дадат "огромната" отстъпка от 30% и вземем бобината за 80 лева! Накрая взех малко по-скъпа бобина NGK (произведена в Германия защото не намерих японска). Еми няма да купувам китайско и това си е мое мнение, но съм сигурен, че и други хора мислят така.
Само "Made in Japan"
П.С. Не знам за колко ви ги продават филтрите в Тойота, но от китайците ги купуват за по 0,2-0,3 долара!
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 12:26
от slowtraveler
Доста крайно твърдение за 'митовете за китайски качествени стоки'...
Китайските ми OEM горивни филтри са UFI и тук в официалния сервиз струват 300лв комплекта... Я провери за колко можеш да ги намериш от китайски сайт и тук? И виж каква е надценката на търговците...
Може да пробваш и с ОЕМ маслен филтър за Джип 3.0 VM, който тук струва 100лв (само кертриджа) в официалния сервиз...
И го сравни с 'нонейм' филтри (например същият Blueprint) и т.н... Ще видиш, че някои неща са доста скъпи, но не създават никакви проблеми... А други 'аналози' създават сериозни проблеми, ама са и евтини...
Дали ще купуваш китайско - убеден съм, че и в момента купуваш китайско, ама може и да не знаеш

Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 12:35
от e 10
Със сигурност!
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... Y0fhp5&s=p
Това е масленият филтър за Королата, който в Тойота е 45 лв.
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 12:44
от stefo91
Ами малко съм краен, но за мен така стоят нещата...

в крайна сметка живеем в демокрация и всеки сам си решава. Иначе гледам японско да купувам или друго ама само да не е китайско. Иначе съм сигурен, че има и "шмекерий" при които китайско се представя за японско или друго, но ако си достатъчно наблюдателен ще се усетиш и няма да се хванеш. Друг пример: на жената и купих часовник (после прочетох, че не било хубаво

) отивам аз в оторизиран Сейко магазин в София и тези ми показват някакви часовници за по 400-1000 лева и отзад на капака пише "cased in Chaina" направо избягах...

свързах се с едно много свястно момче от форума на Сейко и поръчах Seiko 5 Womens Sports Automatic за 400 лева който го няма в България (на всякъде си пише Made in Japan) иамх малко съмнения, но след 3 години работа часовника е "пушка" дава разлика по малко от 1 секунда на ден (което просветените в тази област знаят, че е изключително добре за автоматичен часовник с самонавиващ се механизъм 4R36) обикновенно тези часовници дават разлика от около 10 секунди на ден. Още безброй такива примери мога да дам.

Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 12:45
от stefo91
Дааа там е 2 лева

смятай, че слагат около 2000+% надценка...

а Тойота не купуват от Алибаба и купуват по-големи количества за това казах, че ги вземат за по 0.20-0.30 долара и са толкова нагли, че да ти обявят цена от 45 лева!

търговците си мислят, че "ядем доматите с колците"! А най-лошото е, че за всички китайски неща е така - правят огромни печалби на наш гръб без да извършват някаква дейност, то не само за китайските стоки е така, но за тях е най
очевадно!
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 13:05
от slowtraveler
► Виж съдържание
stefo91 написа: А най-лошото е, че за
всички китайски неща е така
Добре де, направи си труда да осмислиш и провериш това, което съм написал - ще видиш, че нещата не винаги са такива крайни както ги пишеш...
Да, рекламата в Алибаба е хубаво нещо - сигурно си купуваш по 500бройки от незнаен производител (и още по-незнайно качество)?
Щото и за джипката виждам там един производител (не ОЕМ) с цена на маслен филтър 1-50$/бр ... Това какво означава - 1$ или 50$?
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 36783.html
Идвали са на ремонт нови китайски кораби - едва успяха да дойдат от Китай до Варна, и веднага започна основен ремонт... 'Ама собственика не искал да плаща пари при строежа и избрал евтиното'.. Резултата - директна смяна на генераторите - ДВГ и генераторна част направени от 'говнолин' и не подлежат на ремонт заради прекалено износване...
В същият Китай приятели - датчани си правят вече 5-ти кораб, и са изключително доволни от качеството (всичко е под техен контрол по време на строежа). Коментирайки онези корабособственици с 'говнолина' датчаните си казаха - 'да, има евтини производители, но ние ползваме изпитаните, при които цените са 10-20% по-ниски от световната конкуренция в развити страни... Евтините продават над 50% по-ниско...
Кога изгасва червената лампа за маслото?
Публикувано на: 27 Юли 2017 13:12
от tireks50@abv.bg
Видях показания Филтър, но за 2.2 136к.с.не е такъв.Той е цилиндрично тяло с отвор по средата и е направен от някаква хартия.Възможно ли е поради по-слаба пропускопускливост лампата да гасне след 2-3 сек.при положение , че маслото е чисто.