Колеги ,
сервиз във Варна , в който мога да порверя състоянието на спирачните дискове?
Усещат се вибрации при спиране , а накладките са на 50 % ..
Разбрах, че се тестват с магнитна стойка и индикаторен часовник.
Тойота Ярис - проверка спирачни дискове
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Тойота Ярис - проверка спирачни дискове
Първо ги измери дали дебелината им е ОК... И ако е близко до границата - направо ги сменяй...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Тойота Ярис - проверка спирачни дискове
А задните как се проверяват, нещо по сервизите ги мързи да гледат барабаните...
Какво да правя за тях? (сори за офтопика, ако вашия Ярис е с дискови)
Какво да правя за тях? (сори за офтопика, ако вашия Ярис е с дискови)
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Тойота Ярис - проверка спирачни дискове
Ами ако имаш ревизионен отвор на задните за настройка на накладките, то оттам можеш да се опиташ да видиш има ли накладки. Другия вариант е през отвор за болт ако не си с шпилки. Иначе барабана се сваля чрез разхлабване на саморегулиращия механизъм, защото в повечето случаи има ръб и трябва да се свият накладките. Като се свали барабана му се мери вътрешния диаметър. Там също си има допустим норми.
Принципно при повечето автомобили на 3-та смяна на предните накладки, се сменят и задните дори и да не са свършили. Тогава превантивно се смазва или подменя саморегулиращия механизъм и се проверява диаметъра на барабана. Понеже е по трудоемко и си е време, затова никой не проверява барабани. Разглоби ли се, по-добре е да се сменят и накладките.
Проблема е, че повечето хора си сменят задните накладки като ги чуят да стържат.
Принципно при повечето автомобили на 3-та смяна на предните накладки, се сменят и задните дори и да не са свършили. Тогава превантивно се смазва или подменя саморегулиращия механизъм и се проверява диаметъра на барабана. Понеже е по трудоемко и си е време, затова никой не проверява барабани. Разглоби ли се, по-добре е да се сменят и накладките.
Проблема е, че повечето хора си сменят задните накладки като ги чуят да стържат.
Последно промяна от spiridoncho на 15 Авг 2017 12:55, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Тойота Ярис - проверка спирачни дискове
Централния им отвор се спича от ръжда и излиза с "майката", затова не ги отварят, а отворат ли ги- сменят накладките с нови, понеже най-често са под 2 мм. Само за гледане- не им се оправдава труда по свалянето, но може да договориш ако вс. е о.к. да им платиш труда.
Ако трябва да се сменят барабани- имам 2 за 2SZ-FE, подробности на ЛС.
Ако трябва да се сменят барабани- имам 2 за 2SZ-FE, подробности на ЛС.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Тойота Ярис - проверка спирачни дискове
Там е проблема с майсторите. По лесно е с майката и собственика да си купи нови. При избиването на барабаните на Реното преди години, от блъскането с чука липсваха няколко парчета от барабана. Да не споменавам, че не бяха разхлабили и накладките. Ефекта беше, заглъхване на ушите при скорости около 130-140км/ч от вибрациите.
С повече WD40 и с гумен чук нещата стават с лекота, и при монтажа като се сложи гресчица, всичко е 6 за последващ демонтаж. Ама нали трябва да се блъска, че е по-лесно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост