Здравейте, имам следния въпрос. Като правя сравнение със старата кола (Версо 2.2 136кс) сегашната ми се струва като динамика малко по-тромава. Не знам дали това е субективно усещане, но дали тези 10кс и 200куб. може да окажат такова значение или заради еко нормите са ги направили по-тромави.
Колата няма грешки, реални 162к км, дюзите са в норма (под 0,3-0,4), ЕГР съм го гледал и не беше зацапан, но като имам време ще го почистя. Турбото не усеща, че се вкл., но въпреки всичко усещането ми е, че стара по-бързо набираше например на 2-ра и 3-та. Възможно ли е да е запушен катализатор, какво друго да погледна евентуално, което да оказва влияние върху самата динамика? Нямам пушене, загуба на масло, тракане на двигател или тем подобни....
Ще съм благодарен за мнения и съвети.
Динамика на Версо 2.0 д4д
- miso25
- Мнения: 468
- Регистриран на: 13 Окт 2012 18:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Динамика на Версо 2.0 д4д
Volvo XC60 2.0, 136hp, 2014
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Динамика на Версо 2.0 д4д
Субективните усещания са нещо много подвеждащо...
Например малко по-тих (или обезшумен) автомобил веднага може да те подлъже, че е по-муден... Така, че не бих започвал сериозни интервенции преди да потвърдя, че усещането ми не е само субективно...
Навярно бих почнал с електронни тестове - да се види дали турбината надува в правилния момент, количеството впръскано гориво и т.н...
Например малко по-тих (или обезшумен) автомобил веднага може да те подлъже, че е по-муден... Така, че не бих започвал сериозни интервенции преди да потвърдя, че усещането ми не е само субективно...
Навярно бих почнал с електронни тестове - да се види дали турбината надува в правилния момент, количеството впръскано гориво и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- miso25
- Мнения: 468
- Регистриран на: 13 Окт 2012 18:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Динамика на Версо 2.0 д4д
Далеч съм от мисълта да започна да подменям части. Може би трябва да намеря човек, който да може правилно да разчита стойностите от данните за това за което ти говориш. И аз мога да вкл. софта за диагностика, но като не знам точно какво да гледам и какви стойности трябва да са
.

Volvo XC60 2.0, 136hp, 2014
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Динамика на Версо 2.0 д4д
В случая не опира до 10 к.с. или 200 куб. см. Това са два различни автомобила, па макар и с една марка и модел. Различни купета, различни ДВГ и СК с различни предавателни числа. Най-простото сравнение е да направиш тестове на един и същ пътен участък и някой да се вози до теб и да засече времето за ускоряване до 100 км/ч. Дори и това не е абсолютно точно и показателно, но ще разбереш горе-долу лъжат ли те субективните усещания.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта