CVT трансмисия и ремък
- izhelev
- Мнения: 71
- Регистриран на: 28 Май 2017 14:05
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
CVT трансмисия и ремък
Здравейте,
Нов съм във форума /досега бях Субараджия/, но решихме вкъщи да сменим концепцията и марката. Въпроса ми е при Вариаторната трансмисия трябва ли да се сменя ремъка и кога. Относно смяната на маслото при този вид кутия от ТМ ауто ми казаха, че се сменя на 90 000 км.
Благодаря за отговорите.
Нов съм във форума /досега бях Субараджия/, но решихме вкъщи да сменим концепцията и марката. Въпроса ми е при Вариаторната трансмисия трябва ли да се сменя ремъка и кога. Относно смяната на маслото при този вид кутия от ТМ ауто ми казаха, че се сменя на 90 000 км.
Благодаря за отговорите.
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
CVT трансмисия и ремък
Не се обслужва никога според Тойота Тиксим в Пловдив. Маслото се сменя само след ремонт на кутията.izhelev написа: Здравейте,
Нов съм във форума /досега бях Субараджия/, но решихме вкъщи да сменим концепцията и марката. Въпроса ми е при Вариаторната трансмисия трябва ли да се сменя ремъка и кога. Относно смяната на маслото при този вид кутия от ТМ ауто ми казаха, че се сменя на 90 000 км.
Благодаря за отговорите.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
CVT трансмисия и ремък
Маслото СЕ СМЕНЯ, но след проверка(по книжка), но статистиката сочи към 100хил. като оптимален диапазон за смяна 




- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
CVT трансмисия и ремък
За проверката го пише във всяка документация на кола с въпросната кутия, но чисто практически "маслото" потъмнява и почва да губи качества около стотака и над 150к не бих рискувал лично аз... Ако друг има различен опит, моля да сподели! 




- izhelev
- Мнения: 71
- Регистриран на: 28 Май 2017 14:05
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
CVT трансмисия и ремък
А как се проверява самото масло, има ли пръчка някъде или трябва в сервиз?
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
CVT трансмисия и ремък
Има принципно две пробки - за наливане и за източване... Горната се развива и се проверява нивото, както и се тегли малко течност за проверка.



- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
CVT трансмисия и ремък
Ппогледнах си в книжката какво пише за маслото на кутията и е посочено - проверка на всеки 60 000 км. Друго няма.
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
CVT трансмисия и ремък
Не искам да троля нито да влизам в някакъв спор , само ще спделя лично мнение.
Към настоящия момент имам два дизела. По книжките им двигателното масло се сменя на 20 000Км и съответно на другата на 30 000Км. Нека да порасъждаваме върху тези цифри. Според мене тези цифри са за МАКСИМАЛНО допустим пробег при ИДЕАЛНИ условия. При цифрите за разход на гориво е същото , дават някакъв разход който е постижим при оределени условия и то само ако автомобила е празен , лампата за резервата свети, шофьора е 35 килограмова японка която преди това е пила хапчета за обезводняване и си е направила клизма кара със затворени прозорци за да не наруши аеродинамиката и ......както и да е.
В борбата си за купувачи между производителите се получава едно надлъгване за най различни неща включително и относно подръжката и естествено всички са в тон с модата.
По въпроса с кутията ремъка и маслата нямам личен опит но не бих се доверил на писаното в книжката както и за пробега на двигателното масло (не че няма да си изкара гаранцията ) , в предвид недоверието ми съм изгледал доста неща в тубата на руски практици механници. Та другарите обесняват принципа на работа и управление , след това доста логично обесняват защо при условията на експлоатация в Русия (а аз не виждам съществена разлика с българските условия) е препоръчително смяна на масло и филтри на 50 000 - 60 000Км. и смяна на ремък и варияторни чашки след 150 000Км.
Ако някой си мисли , че CVT e дълговечна като хидротрансформатор и ще отнесе милион километра само със смяна на масло направо да забрави.
Ако купувам кола втора употреба (независимо каква марка) с подобна кутия защото много ме кефи и ми текат лигите лично аз първо бих си намерил Механник който е наясно с материята и скачам в джаза.
Бих се зарадвал много на професионално мнение от мехаННика защото авторитета му за компетенция е безспорен и дава много полезност с малко думи.
Към настоящия момент имам два дизела. По книжките им двигателното масло се сменя на 20 000Км и съответно на другата на 30 000Км. Нека да порасъждаваме върху тези цифри. Според мене тези цифри са за МАКСИМАЛНО допустим пробег при ИДЕАЛНИ условия. При цифрите за разход на гориво е същото , дават някакъв разход който е постижим при оределени условия и то само ако автомобила е празен , лампата за резервата свети, шофьора е 35 килограмова японка която преди това е пила хапчета за обезводняване и си е направила клизма кара със затворени прозорци за да не наруши аеродинамиката и ......както и да е.
В борбата си за купувачи между производителите се получава едно надлъгване за най различни неща включително и относно подръжката и естествено всички са в тон с модата.
По въпроса с кутията ремъка и маслата нямам личен опит но не бих се доверил на писаното в книжката както и за пробега на двигателното масло (не че няма да си изкара гаранцията ) , в предвид недоверието ми съм изгледал доста неща в тубата на руски практици механници. Та другарите обесняват принципа на работа и управление , след това доста логично обесняват защо при условията на експлоатация в Русия (а аз не виждам съществена разлика с българските условия) е препоръчително смяна на масло и филтри на 50 000 - 60 000Км. и смяна на ремък и варияторни чашки след 150 000Км.
Ако някой си мисли , че CVT e дълговечна като хидротрансформатор и ще отнесе милион километра само със смяна на масло направо да забрави.
Ако купувам кола втора употреба (независимо каква марка) с подобна кутия защото много ме кефи и ми текат лигите лично аз първо бих си намерил Механник който е наясно с материята и скачам в джаза.
Бих се зарадвал много на професионално мнение от мехаННика защото авторитета му за компетенция е безспорен и дава много полезност с малко думи.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
CVT трансмисия и ремък
Един мой познат работи в конструкторския отдел за трансмисии на Тойота в Осака. Преди 2 години като си беше дошъл за лятната отпуска го питах дали да си купя Тойота Корола 1,6 бензин със CVT. Неговият съвет беше да не си купувам автомобил втора употреба със CVT, защото е направена да издържи безпроблемно до около 150 000 км. Ремонтът или подмяната с нова СК би оскъпила прекалено много автомобила.
Имам пълно основание да му вярвам!
Имам пълно основание да му вярвам!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
CVT трансмисия и ремък
Тези съвети според мене са несериозни, може 150к км. да издържи а може и 250к км. гаранция за нищо няма да не говорим че един чевек експлоатира дадена кола по един начин, друг човек по съвсем различен начин и така нататък!!!
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
CVT трансмисия и ремък
Пак казвам - чисто практически излиза смяната на "маслото" ѝ да го правите на около 80-100 хилки иначе рисковете растат 




- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
CVT трансмисия и ремък
Разбира се, че може да издържи и повече и по-малко... Но не виждам какво несериозно има в такъв съвет...
Ако ти кажат, че съединителя издържа около 150х.км. и ти предлагат автомобил на 120х.км, дали не би предвидил да имаш готовност за смяна на съединителя скоро след покупката? Да, може да изкара и 200х.км - супер... Но е добре да знаеш какъв е що годе живота на даден агрегат...
Аналогично и за обикновените акумулатори - може да издържи и 7г, ама след 4-5 вече си с едно на ум..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
CVT трансмисия и ремък
Да де но по тая логика трябва само нови коли да купуваш!!! Щото една кола има много агрегати, части, ел. блокове и т.н, демек след 5-6 години екплоатация може да се повреди всяко едно нещо вкл. и двигателя да блокира:-) Затова поша че от съществена важност е и как собственика на колата като нова я е експлоатирал, щото има и хора които казват а тя е в гаранция и карат като крадено балканче , а има и такива като мене които си я пазят нищо че има гаранция и мога да скачам по дупките и да я държа в лютеницата постоянно:-) Примерно които и да ми купи колата след 2-3-4 или повече години не съм си правил сметка колко ще я карам ще има една чудесно пазена кола, то пак няма гаранция че няма да се счупи нещо , но процентно вероятността ще е по малка:-)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта