Страница 1 от 1

Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - грешка P1251

Публикувано на: 22 Апр 2017 19:15
от chokos
Здравейте колеги, от около година притежавам споменатия автомобил и искам да питам 2 неща, изчетох доста от търсачката и се извинявам ако някъде е писано и съм пропуснал. Та първия ми въпрос е следния: през тази година откакто карам колата още в самото начало и вчера изгуби мощност, не се форсираше,светва чек и след гасене и палене се оправя. След четене на грешка(р1251), което може да са много неща. Преди тази кола карах Пежо ХДИ, което правеше подобен проблем и след махане на DPF се оправи. До колкото знам тази кола няма такова нещо та си мислех да започна с премахване на катализатори, все пак колата е 2004г. Какви може да са последствията - свистене от турбото, димене, как е по-добре да се изпразнят гърнетата и да се сложат отново или тръба, има ли някакви датчици по тези катализатори?
Вторият въпрос е следния, който може би е за секция трансмисия, но там мненията по въроса са доста стари: започна да ми боксува съединител, след проверка от различни места на цена ми обявиха цени от 1200 до 1600 само за частта. Разбрах, че има вариант за едномасов демпфер, но отзивите са много противоречиви - някой казва че се получавали много вибрации, можело да се прецака вал или кутия, друг казва, че няма проблем. Искам мнение кой как се е справил с проблема. За мен лично е безмислено да дам близо 2000лв за ремонт на кола, която струва 6000лв. За едномасов цените варират от 300 до 600 което е малко по-поносимо, ако варианта едномасов не е за предпочитане, слагам втора употреба от някоя ударена, после снимки и карс.бг
Благодаря и още веднъж се извинявам за смесената тема и ако някъде е обсъдено това!

2 въпроса за Avensis T25 2.0D4D 116hp

Публикувано на: 23 Апр 2017 17:03
от Toyota Fan Forever
Здравейте!

Кода който посочвате не кореспондира с това което описвате като автомобил по-горе
1CD_DTC_List.GIF
1CD_DTC_List.GIF (87.32 KiB) Преглеждано 3733 пъти
Все пак както и да го генерирате p1251 той е за управление на турбина, а такъв код вкарва в "режим на съхранение" двигателя с цел да няма механично доувреждане на компоненти. След гасене системата заработва нормално до следващия път, в който грешката се появи. Аналогията с други дизелови системи не е меродавна, но можете да си отстраните катализатора ако имате съмнения, че пречи на потока. Ако го разряазвате и премахнете, уверете се, че е напълно изчистен за да нямате после досадни резонансни шумове от гърнетата - много дразни!

По второто питане можете да видите тази тема: http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=32011 Малко е размита на места, но есенцията Ви касае пряко.

Успех

2 въпроса за Avensis T25 2.0D4D 116hp

Публикувано на: 24 Апр 2017 15:17
от chokos
Никой ли не е махал катализатор или пък демпферен маховик, че да сподели опит???

2 въпроса за Avensis T25 2.0D4D 116hp

Публикувано на: 24 Апр 2017 18:07
от мехаННика
Опит има много с писане, тук там и със сваляне, на теб ти трябва точна диагноза според мен.

2 въпроса за Avensis T25 2.0D4D 116hp

Публикувано на: 24 Апр 2017 19:40
от chokos
Нещо не успях да ти хвана идеята на отговора. Идеята ми е, ако има някой минал по този път да сподели пътило!

2 въпроса за Avensis T25 2.0D4D 116hp

Публикувано на: 24 Апр 2017 22:11
от мехаННика
Идеята на отговора е че, да направиш това което питаш и да си оправиш автомобила са две различни неща.

2 въпроса за Avensis T25 2.0D4D 116hp

Публикувано на: 08 Май 2017 01:29
от mexo_gb
Колега оправи ли си колата? Ако Да сподели къде точно ти беше проблема с чека? За съединителя провери в ebay.uk Там са по сносни цените. :thumbsup:

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 24 Юни 2018 13:14
от Християн
Здравейте колеги и аз стигнах до тука след дълги разходки по майстори и накрая дори в Тойота ходих и никой нищо всеки гадае та ако може някой да ми помогне с моята Тойота раф4 2.0 D4D 116кн 2005г колата си върви отлично до едно положение прави го често,но не всеки път може би по често когато загрее грацко като я настъпя и след 2.5 оборота почва да предърпва извън градако като задържа скорост около 120/130 и над 2.5 оборота 10км и забива муцуната губи всякаква мощност и ми светва VSC и Check трябва да изгася и да запаля пак и тръгва отново почнах от маркучите всички са здрави смених МАП сензора със такъв от работеща кола смених и другите два датчика които са свързани със него и турбото почистих си ЕГР движи се клапанчето не беше запекло проверих актуатора държи вакуум свалих турбината и геометрията е добре не се е спекла от натрупаните изгорели газове,но несъм я отварял на всички диагностики ми излиза същата грешка Р1251 дори и в Тойота ми я закачиха на живи данни и същата грешка и те ми казаха и никакво решение почистиха ми дебитомера само това можели да направят казаха ми най вероятно пренадува защото хеометрията на турбото била затлачена и неможе да разтовари,но тя си се движи свободно като откача актуатора без да се сваля турбото може да се провери,че геометрията си се движи свободно моля за помощт колеги със същите проблеми да споделят как са се отървали от мъките благодаря предварително

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 25 Юни 2018 09:15
от REX_TAXI
Колега при мен се бяха същите симптоми и аз почиствах ЕГР о вакум маркучи, та при мен проблема беше в актуатора на турбото след ремонт (смяна на средна част от мен без проверка на стенд) пренадуваше след 2500 об. почваше придърпване и влизане в авариен режим и светещ chack. Не съм ходил по майстори а монтирах бустметър да гледам колко надува турбината и показанията стигаха до 1,5 - 1,6 което според мен е много. След няколко сваляния на актуатора и въртене на регулиращия винт докарах надуване до 0,9 - 1.0 и вече два месеца не е святкал chack, колата поема плавно и няма придърпване. Това беше при мен но моята е Авенсис Версо 116к.с.

Всичко за Avensis Verso 2.0 D4D 116HP 2001-2003

Публикувано на: 25 Юни 2018 10:16
от мехаННика
Ами смени си челно стъкло... Има грешка за пренадуване, има диагноза, ама той бил проверил...