Динамометричен ключ
Динамометричен ключ
Здравейте колеги,
Знаете ли къде в София гумаджийниците затягат гумите с динамометричен ключ.
Навсякъде блъскат само с пистолет и пренатягат. Това на път ако се наложи - няма развиване. Да не говорим че се скапват и резбите.
Поздрави.
Знаете ли къде в София гумаджийниците затягат гумите с динамометричен ключ.
Навсякъде блъскат само с пистолет и пренатягат. Това на път ако се наложи - няма развиване. Да не говорим че се скапват и резбите.
Поздрави.
Toyota Verso 1.8 VVTi 2010
- hallowe_en
- Мнения: 57
- Регистриран на: 06 Сеп 2015 03:55
- Местоположение: София
Динамометричен ключ
Здравей,
знам 1 място където затягат секретните гайки с динамометричен ключ. Предполагам, че има шанс да се уговорите да се затегнат всички срещу съответното заплащане. Като цяло работата е уморителна и за това играе предимно пистолета.
Не ги познавам хората лично, но миналата есен останах доволен от работата им.Имай в предвид,че чакането е много.
StAni's Pitstop
Между другото темата ти е за раздел Сервизи / Магазини.
Поздрави,
Стани
знам 1 място където затягат секретните гайки с динамометричен ключ. Предполагам, че има шанс да се уговорите да се затегнат всички срещу съответното заплащане. Като цяло работата е уморителна и за това играе предимно пистолета.
Не ги познавам хората лично, но миналата есен останах доволен от работата им.Имай в предвид,че чакането е много.
StAni's Pitstop
Между другото темата ти е за раздел Сервизи / Магазини.
Поздрави,
Стани
Тoyota Avensis II
дата на производство декември 2003
дизел
85kw (116кс)
model: CDT250L AWMEYW
пробег: 230 000км
дата на производство декември 2003
дизел
85kw (116кс)
model: CDT250L AWMEYW
пробег: 230 000км
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Динамометричен ключ
Тук.
Но с един коментар. Ключът им е настроен на "стандартен" диапазон и не го променят спрямо различните автомобили.
Аз лично бих се учудил ако някъде в България някой ти затяга гайките/винтовете с точната сила, спрямо изискванията на производителя за всеки модел.
Но с един коментар. Ключът им е настроен на "стандартен" диапазон и не го променят спрямо различните автомобили.
Аз лично бих се учудил ако някъде в България някой ти затяга гайките/винтовете с точната сила, спрямо изискванията на производителя за всеки модел.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Динамометричен ключ
Медина мед, поне в Ст. Загора е мястото, където винаги гледат в таблица и затягат с предписан момент. Не знам в другите градове дали така работят.
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Динамометричен ключ
Аз пък ходя там където затягат на ръка. Ако го видя да посяга към гайковерта му казвам да се отмести и сам си ги затягам. Това също е опция.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
Динамометричен ключ
Чувал съм за динамометрична втулка, която се слага на гайковерта и така се елиминира пренатягането.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Динамометричен ключ
Точно затова си купих динамометричен ключ и сам си сменям гумите, като винаги ги затягам с предписаните от Тойота нютони, а ключа нося в колата. Както се казва... на вълка вратът му бил дебел, защото сам си вършел работата! 

- Toyota Fan Forever
- Мнения: 152
- Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
- Местоположение: Sofia
Динамометричен ключ
Работи отлично за 10.5 кгм . Струва си, когато се работи предимно с колела! В щатите всеки уважаващ себе си механик я има в инструментариума си, но някои избягват да я ползват, защото прави пистолета по трудно насочващ се, когато си поработил няколко часа... (там все бързат ... и е нормално на Flat Rate им се плаща), предпочитат органолептичната си преценка за собствения си гайковерт и рядко пренатягат. Много си я обичам!
Сучи се поради дългото си тяло и специфичен материал, от който е направена и разсейва енергията - след дълго ползване се чупи по средата

Използването на динамометър и за колелата е символ за качествена работа!
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Динамометричен ключ
Такова на живо е съм виждал.
Може ли малко информация за принципа на работа?
Защото колкото и да се усуква, то ако от едната му страна "подадеш" да кажем 500нм, то само с усукване няма как да разсее енергия, като от другата страна да се получат 100нм. Трябва да има някакъв вид превъртащ механизъм, който да изпуска при дадената упражнена сила.
Може ли малко информация за принципа на работа?
Защото колкото и да се усуква, то ако от едната му страна "подадеш" да кажем 500нм, то само с усукване няма как да разсее енергия, като от другата страна да се получат 100нм. Трябва да има някакъв вид превъртащ механизъм, който да изпуска при дадената упражнена сила.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Динамометричен ключ
Изглежда ми обикновен глух ключ с ръчно въртене. Тоз върт. момент на ръка се прави доволно. За който е хващал такъв или кръстат ключ.
п.с. единствения проблем е, че при развиване се ползува по-голяма сила и ако сте затегнали прекалено здраво гайките може да не успеете да ги развиете само с ключа, а да се наложи да удължите въртока с тръба.
п.с. единствения проблем е, че при развиване се ползува по-голяма сила и ако сте затегнали прекалено здраво гайките може да не успеете да ги развиете само с ключа, а да се наложи да удължите въртока с тръба.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Динамометричен ключ
Същото правя и аз, 103 N.m (10.5 Kgf.m). И с пробката на картера 37 N.m (3.77 kgf.m)

Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW + Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Динамометричен ключ
Абе и аз си купих динамометричен ключ, но за съжаление на следващия ден, след като скъсах една шпилка на предно колело на джипа
. Сега ключът се вози кротко в джипката заедно с 12 нови шпилки, очакващи смяна вече година и половина
!


Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- Toyota Fan Forever
- Мнения: 152
- Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
- Местоположение: Sofia
Динамометричен ключ
Принципа е прост - всичко е в материала и формата. Слагате на пистолета (като системата за въздух е настроена спрямо изискванията на производителя му - обикновено 6.5-7 атм) на максимално затягане и гърмите малко по-дълго от колкото ако не ползвате динамометър (стягане само с пистолет по преценка на собствена отговорност, което опитен техник прави безпогрешно). Ако за последно контролно с пистолета гръмвате до 2-3 удара и сте готов, с тази вложка гърмите 2 пъти по-дълго и сте готов. Ако блъскате по 3-4 и повече секунди пак се получава известно пренатягане и се скъсява живота на вложката.BOz написа: Такова на живо е съм виждал.
Може ли малко информация за принципа на работа?
Защото колкото и да се усуква, то ако от едната му страна "подадеш" да кажем 500нм, то само с усукване няма как да разсее енергия, като от другата страна да се получат 100нм. Трябва да има някакъв вид превъртащ механизъм, който да изпуска при дадената упражнена сила.
Много е готина и ако сте и свикнали пести време и гарантира качество!
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.
- G.Panayotov
- Мнения: 153
- Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
- Местоположение: Варна
- Получена благодарност: 1 път
Динамометричен ключ
37nm не е ли малко множко за пробка на картера?
На всички коли които съм работил ги дават на 25nm.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Динамометричен ключ
Точка 43 COROLLA Repair Manual RM925E
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW + Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Semrush [Bot] и 6 госта