Страница 1 от 2

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 17:41
от teodor_xristov_80
Здравейте. През последната седмица ми изникна проблем с патрона на колата. Много трудо пъхам ключа за да запаля колата. Пробвах и с оригиналния и с резервния но става все по мъчително. Иска голямо клатене и въртене за да финализирам мероприятието. С паленето и завъртането след поставянето на ключа нямам проблема
В тойота ми казаха -да,да 230 лв.
Говорис с ключар и каза че проблема е лесно отстраним срещу 20лв. И повече няма да ми се случва, но постави условие да му занеса патроника да го сваля и да му го занеса.
Кажете какво да правя. Някой имал ли е подобен проблем и решение. Лесно ли се сваля патроника и има ли после някакво адаптиране или настройки. Ако има клип или упътване как става помагайте.
Проблема ме учуди защото колата е на 8 години и на 60 000 километра и ......
Модел авенсис 1.6 2008г

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 18:21
от Freedom
Вижте за Корола - предполагам, че е сходно:

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 19:19
от teodor_xristov_80
При мен няма проблем със завъртането на клуча, а с неговото поставяне.
Ако имате идеи и упътване как се махат корите под волана за да стигна до патронника

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 19:46
от slowtraveler
Пробвал ли си да го напръскаш с WD40?

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 19:48
от nikdel
Моя го свалях по същия начин, без да съм гледал видеото. После смених болтовете с имбусни. Проблема при мен беше завъртънето (на клемореда). За вкарването наистина си иска ключар.

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 19:56
от Kiki
И аз имах същия проблем на Авенсиса, но като потопих ключа в масло и след това го вкарах и изкарах няколко пъти в контакта, всичко се оправи. Сега влиза като в масло и няколко години няма проблем.
Не трябва, обаче да се накисва много в маслото, защото все пак там има и жици и напрежение.

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 20:42
от teodor_xristov_80
Има ли някаква специфика и скрити болтове за сваляне на декоративните кори около волана, за да се освободи достъпа до патронника или корите са на щипки.

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 20:43
от slowtraveler
Добре де, пробва ли първо да го напръскаш? WD40 си има струйник за да не оклепаш наоколо...

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 21:14
от Kiki
Явно колегата иска да се вкара във филм! cool.gif
Не иска по по-лесният начин.

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 21:19
от slowtraveler
Ами някои хора решават да правят ремонт през ауспуха, вместо да пробват най-лесното и логично първоначално действие...
Неслучайно го споменах още в началото - и аз съм имал такъв проблем, който се реши с обикновено пръсване с лека смазка...
Елементарно действие, като нищо не пречи да се пробва с него...

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 22:12
от teodor_xristov_80
Съгласен съм с вас. Първата ми работа е да го напръскам. Дали ще помогне силиконов спрей или масло за авенсиса??
Ако не се получи тогава отиваме на разглобяване.

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 22:20
от slowtraveler
Ключалките са фини и искат много тънко проникващо масло... Затова и препоръчах WD40....
Нито е нещо скъпо, нито се намира трудно... А и винаги ще свърши работа за нещо (като си помисля - във всяка кола имам по един флакон, а вкъщи - май два ми се мотат)...
Неслучайно тази смес се продава вече над 60години...

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 16 Мар 2017 23:21
от BOz
Kiki написа: Не трябва, обаче да се накисва много в маслото, защото все пак там има и жици и напрежение.
По пеинцип може да се напълни ключалката с колкото искаш масло. То е изолатор и няма да направи проблем.
Но и по принцип ключалки не трябва да се смазват с масло, защото маслото задържа прах и във времето може да стане още по зле.
За целта се използват сухи смазки. Ето един пример, вършещ чудесна работа.

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 17 Мар 2017 10:05
от slowtraveler
Специално за ключалките не съм съгласен... Практиката показва, че смазване с фино масло решава проблема, без да трупа прах (не с пълнене с масло , защото след това ще ти цапа дълго време ключа и от там - джоба :) )...
Поне при мен съм го пробвал с конкретния спрей, и след това доста години не съм имал проблем... Включително на съвсем открит катинар до силно натоварен прашен път... 'Заводската' смазка заяде след около година на чисто новия катинар... След 'промиването с масло' (там пръсках доста, защото няма какво да цапам) машинката си заработи като нова и поне 10 години след това не съм имал проблем или нужда да пръскам отново...
Автомобилни патрони ми се е налагало да пръскам на Шкодичка, Астрата и Авенсиса... След 'освежаване' с малко масло на нито един от автомобилите не е имало нужда да повтарям процедурата през последващите години...
Но разбира се - в момента само гадаем... Ако не се реши проблема със смазване - значи има някакъв механичен проблем и ще трябва разглобяване :thumbsup:

Проблем с патронник Тойота Авенсис 1.6

Публикувано на: 17 Мар 2017 10:50
от Kiki
BOz написа: Но и по принцип ключалки не трябва да се смазват с масло, защото маслото задържа прах и във времето може да стане още по зле.
За целта се използват сухи смазки. Ето един пример, вършещ чудесна работа.
На Авенсиса преди 4 години сложих доста масло в контактия ключ, зящото по 5 минути не можеше да се вкара ключа.
До сега влиза, като у дома си и няма никакъм проблем. :D