Актуално: катализатор на дизел
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 03 Юни 2016 09:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Актуално: катализатор на дизел
Здравейте колеги. Покрай шумотевицата последната седмица, че ще спират дизеларките без катализатор в София да споделим малко инфо. Не ми е ясно как кола регистрирана преди половин година в КАТ и минала редовен технически преглед за един ден става незаконна по думите на любимата ни кметица.Моята е Corolla 1,4 D4D 2007 г. Мисля,че двигатела покрива Euro4. Ако евентуално трябва да се слага катализатор имате ли представа като цени и въобще възможно ли е?
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Актуално: катализатор на дизел
Някак не ми харесва как така генерално решиха спирането на дизелови автомобили без катализатор, за намаляване на запрашаването
. Ако го направят, то трябва да задължат всики джамбази да продават технически изправни МПС-та, защото моя дизел го купих със свален такъв, и заварени ауспуси от началото до края
. Струваше ми 300лв да ми направят ауспусите съставни, и да ми монтират резонаторно гърне на мястото на тръбата, монтирана след премахване на катализатора. Та не знам с тези търгаши как ще се справят. А е редно да се помисли за това, преди да налагаш санкции на народа.
Специално за твоята кола да ти кажа честно, не мисля че е минала съвсем редовен технически преглед в КАТ. Като минавам на преглед Пежака, ми го гледат доста обстойно в пункта за ГТП и ми мерят газовете. Веднъж са ме връщали да си загрея двигателя, защото не ми излизаха показателите. Прясно регистрираната Тойота в КАТ даже не я уважиха отзад т.е. нищо не са и мерили, а пък да не говорим да я огледат така както се прави на ГТП. За сметка на това така ми надупчиха ламарината на багажника за монтаж на номера, че позеленях. А на тъпите ушеви даже нита не им стига до ламарината. Ама нали трябва да се прецакат "новите" коли на хората от злоба, некадърност и невежество.
Королката ти би трябвало да има катализатор (ако не е махнат), и ако работи все още, не би трябвало да имаш проблеми. Иначе втините катализатори, и незнайно до колко ефикасни са около 400-500лв.


Специално за твоята кола да ти кажа честно, не мисля че е минала съвсем редовен технически преглед в КАТ. Като минавам на преглед Пежака, ми го гледат доста обстойно в пункта за ГТП и ми мерят газовете. Веднъж са ме връщали да си загрея двигателя, защото не ми излизаха показателите. Прясно регистрираната Тойота в КАТ даже не я уважиха отзад т.е. нищо не са и мерили, а пък да не говорим да я огледат така както се прави на ГТП. За сметка на това така ми надупчиха ламарината на багажника за монтаж на номера, че позеленях. А на тъпите ушеви даже нита не им стига до ламарината. Ама нали трябва да се прецакат "новите" коли на хората от злоба, некадърност и невежество.
Королката ти би трябвало да има катализатор (ако не е махнат), и ако работи все още, не би трябвало да имаш проблеми. Иначе втините катализатори, и незнайно до колко ефикасни са около 400-500лв.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Актуално: катализатор на дизел
Така както го разбрах (а и е по-логично) - ще спират от движение автомобилите с демонтирани катализатори - т.е. тези, на които им е променена конструкцията - т.е. автомобилите не си отговарят на заводските параметрите...
Това могат да го направят съвсем легално, и трябва да го правят, както и за допълнително монтирани ксенони и т.н. (ама не го правят)...
Относно задължението на джамбазина - проблема не е на държавата, а лично твой... Когато си се почувствал измамен (продал ти е автомобил, който не отговаря на документите) - ами съди джамбазина...
Това могат да го направят съвсем легално, и трябва да го правят, както и за допълнително монтирани ксенони и т.н. (ама не го правят)...
Относно задължението на джамбазина - проблема не е на държавата, а лично твой... Когато си се почувствал измамен (продал ти е автомобил, който не отговаря на документите) - ами съди джамбазина...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 03 Юни 2016 09:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Актуално: катализатор на дизел
Като сложим и проблема с наркоманчетата, които крадат катализатори за да ги продават на вторични. Ама там държавата е "безсилна".
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Актуално: катализатор на дизел
Да, там нещата са в ръцете на държавата, ама няма желание да реши проблема чрез ефективен контрол на пунктовете...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Актуално: катализатор на дизел
Реално ще спират всички без катализатор, без значение дали е имал въобще или е нямал. Нали знаеш, че не си много прав като казваш да се разправям с джамбазина. Почти няма човек спечелил там, защото няма законоустановени норми. Познавам един двама сезирали КЗП и водили дела, че и даже успели да си върнат "лошите покупки", но никой не им е възстановил загубите.
Редно е щом се вкарват норми за потребителите то трябва да важат и за вносителите. Обикновенно разбираш доста късно, че нямаш катализатор. Не всеки може да си позволи нова кола, която си казва и налягането в гумите през диагностичната букса. Аз разбрах, че нямам катализатор 1 месец след покупката на колата. Бях в Германия, и като се върнах колата ме чакаше пред блока. Тогава като я вдигнаха в сервиза видях какво е положението. Баща ми отдавна е подминал 60 и освен, че него не го бърка колата има ли катализатор, дажен е е забелязал, че липсва. Та 50% от хората са като него. И мислиш ли, че ще спечеля какъвто и да е иск срещу джамбазина, след като официално няма вкарани законови мерки. Това е малко да гониш вятъра. А какво ще кажеш за изтърбушеният катализатор. Ще разбереш, че го няма обаче на следващото ГТП евентуално. Дори да те върнат от КАТ затова, че нямаш катализатор джамбазина няма да те обещети с никакви пропуснати ползи. Най-много да ти върне парите. А ти ще си се набил със диагностика в сервиз и рапатрак поне в 2 посоки. А и много хора имат само книжка и не разбират въобще от автомобили. Има и много подробности които не споменавам, но щом ще се налагат такива драконовски мерки трябва да има контрол още при източника, а не на изхода. Аз катализатор за 500лв ще си сложа, а мога и колата да продам. Но не мисля, че тия евтините катализатори да свършат работа. Катализатора на Селиката ми до колкото знам е 3000 лв. По спомен от премеждия на познат, катализаторите на тая кола дето ги продават в диапазона 500-900лв почти не вършат работа т.е. все едно си си сложил рестриктивно резонаторно гърне. И сега ми кажи колко хора ще дадат 3к за ефективен катализатор? Аз ще дам щото мога и не искам да си сменям колата. Но има хора които нямат.
Та просто много неща нито на държавата, нито на общините им отърват. Казваш да съдя джамбазина. Ми да взема да съдя общината що не мие улицата и е прашно. Дали ще спечеля? Същата е работата и с делата срещу джамбазите. Изобщо нещата не са толкова елементарни колкото изглеждат. Не става просто с правилото "Гони си правата" защото нямаме такива. А това е само в България.
Редно е щом се вкарват норми за потребителите то трябва да важат и за вносителите. Обикновенно разбираш доста късно, че нямаш катализатор. Не всеки може да си позволи нова кола, която си казва и налягането в гумите през диагностичната букса. Аз разбрах, че нямам катализатор 1 месец след покупката на колата. Бях в Германия, и като се върнах колата ме чакаше пред блока. Тогава като я вдигнаха в сервиза видях какво е положението. Баща ми отдавна е подминал 60 и освен, че него не го бърка колата има ли катализатор, дажен е е забелязал, че липсва. Та 50% от хората са като него. И мислиш ли, че ще спечеля какъвто и да е иск срещу джамбазина, след като официално няма вкарани законови мерки. Това е малко да гониш вятъра. А какво ще кажеш за изтърбушеният катализатор. Ще разбереш, че го няма обаче на следващото ГТП евентуално. Дори да те върнат от КАТ затова, че нямаш катализатор джамбазина няма да те обещети с никакви пропуснати ползи. Най-много да ти върне парите. А ти ще си се набил със диагностика в сервиз и рапатрак поне в 2 посоки. А и много хора имат само книжка и не разбират въобще от автомобили. Има и много подробности които не споменавам, но щом ще се налагат такива драконовски мерки трябва да има контрол още при източника, а не на изхода. Аз катализатор за 500лв ще си сложа, а мога и колата да продам. Но не мисля, че тия евтините катализатори да свършат работа. Катализатора на Селиката ми до колкото знам е 3000 лв. По спомен от премеждия на познат, катализаторите на тая кола дето ги продават в диапазона 500-900лв почти не вършат работа т.е. все едно си си сложил рестриктивно резонаторно гърне. И сега ми кажи колко хора ще дадат 3к за ефективен катализатор? Аз ще дам щото мога и не искам да си сменям колата. Но има хора които нямат.
Та просто много неща нито на държавата, нито на общините им отърват. Казваш да съдя джамбазина. Ми да взема да съдя общината що не мие улицата и е прашно. Дали ще спечеля? Същата е работата и с делата срещу джамбазите. Изобщо нещата не са толкова елементарни колкото изглеждат. Не става просто с правилото "Гони си правата" защото нямаме такива. А това е само в България.
Последно промяна от spiridoncho на 12 Фев 2017 11:31, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Актуално: катализатор на дизел
Чета , чета и се чудя кой кого ще съди? Тия УНИКАЛНИ коли дето си ги купуваме да не би да ги купуваме с пистолет на главата. Отделно като се замисля за какви неща се правят приемо-предавателни протокили а при покупка на автомобил куваме и каквото излезе защото не разбираме...... не разбираме ама там дето ни дават гаранция е скъпо и те са лешояди и няма да купуваме от тях.
Ако темата се развие като техническа... тоест да се дават решения и предложения как да се заместят катализаторите ОК. Ако ли не я преместете в говорилнята.
Ако темата се развие като техническа... тоест да се дават решения и предложения как да се заместят катализаторите ОК. Ако ли не я преместете в говорилнята.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Актуално: катализатор на дизел
Темата е преместена....
Относно ефективността на евтините катализатори - предполагам колегите в бранша могат да споделят (за съжаление ЧичоДидо премина на семейния/социалния фронт и рядко влиза във форума), но предполагам, че няма съществени разлики в ефективността...
Доколкото съм чел споделено от колеги - дори и без катализатор са минавали съвсем нормално ТО - т.е. техниката не е отчитала проблем....
Относно ефективността на евтините катализатори - предполагам колегите в бранша могат да споделят (за съжаление ЧичоДидо премина на семейния/социалния фронт и рядко влиза във форума), но предполагам, че няма съществени разлики в ефективността...
Доколкото съм чел споделено от колеги - дори и без катализатор са минавали съвсем нормално ТО - т.е. техниката не е отчитала проблем....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Актуално: катализатор на дизел
На дизелов Форд на 8 000 км му свалих катализатора, изтърбушиха керамиката и отново го завариха и монтираха. Когато отидох на преглед и му сложиха сондата в ауспуха, компютърът даже не можа да отчете стойности, та се наложи механикът да духа дим от цигарата си, за да покаже някакви параметри
. Мисля, че ако един двигател е в отлично здраве, дори и дизелов, едва ли се явява проблем на екологията
. Нормативните актове, както и прецизността на техниката от разказания случай не ги коментирам!


Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Актуално: катализатор на дизел
Според мен няма начин да няма разлика в екологията, и проблемът е в измервателната техника или начина на ползването и (или нормативните документи - да се измерва параметър, който не е толкова критичен, но пък се измерва лесно с по-евтина техника)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Актуално: катализатор на дизел
Проблемът не е в техниката и измерването, или пък от изправността на двигателя.
Реално при дизелите не се измерва въглеродния окис при прегледите, а се мери димност. Съответно няма как при дизела да се хване махнат катализатор.
Както и няма как да не хванеш махнат катализатор на бензинов автомобил, защото въглеродния окис се покачва 10-на пъти без катализатор. И ако от пункта си гледат работата, то няма как бензинова кола да мине преглед с махнат катализатор.
Реално при дизелите не се измерва въглеродния окис при прегледите, а се мери димност. Съответно няма как при дизела да се хване махнат катализатор.
Както и няма как да не хванеш махнат катализатор на бензинов автомобил, защото въглеродния окис се покачва 10-на пъти без катализатор. И ако от пункта си гледат работата, то няма как бензинова кола да мине преглед с махнат катализатор.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта