Страница 1 от 3

[Дискусия] Почистване на EGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен?

Публикувано на: 17 Яну 2017 22:39
от Iliyа Damyanov
 ! Съобщение от: Akima
Отделена като продължение на темата:
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Подобни байпасвания на 2AD са отдавна известни. Следва байпасване и емулация на филтъра за твърди частици и след него байпасване на катализатора защото ще бъдат убити много скоро. Аномалията при която ще работи мотора може да се компенсира с промяна на горивната карта ама още не съм чул някой да е успял с ДЕНСО , отделно машините с 2AD мотори са на изживяване и никой няма да си губи времето със заключените им компютри. По-добрия вариянт е редовно почистване. Отнема 30 минути.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 11:37
от todor87
На мен това байпасване на ЕГР-а не ми беше известно. Изглежда лесно и смислено решение. За каква аномалия говориш? В България ЕКУ-тата на Денсо отдавна са отключени и се ремапват. Не се налага поставянето на емулатори и подобни за премахването на ДПФ.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 12:05
от iovkito
За 15 000 км натрупването на сажди в ЕГР-а е минимално. Щом се налага такава манипулация , явно има някакъв друг проблем с двигателя , а задръстването на егр-а със сажди е само следствие от този проблем.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 12:58
от Iliyа Damyanov
При по-старите поколения мотори от 2AD подобни байпасвания не са проблемни но 2AD е друга бира особено версията D-CAT. Управлението на този мотор е много по-оптимизирано и ЕГР-а играе важна роля в горивните процеси. Ако в по-стрите модели ЕКУ-то променяше предварението и дозата гориво според това колко е загрял двигателя и колко газ се подава от в 2AD нещата са по различни. Там се следи и темтература на изгорелите газове които трябва да постъпят в колектора и когато ЕГР-а отвори компютъра прави съответните корекции за предварение и динамиката на впръскване на горивото. В нашия случай имаме 4 впръсквания на работен такт (при мултиджет са 5 а при мултиджет второ поколение са 8). Така че коректно изгаряне няма как да се получи защото компютъра си мисли едно а то се случва друго. Проблема е студения въздух който постъпва. Има и други вторични проблеми но няма значение всеки си решава за себе си кое е правилно. Ако в един двигател се сложи неподходящо масло двигателя няма да умре на момента нито пък видимо ще има някакви изменения и може да се спори безкрайно кое е правилно и защо. Затова в спорове няма да влизам нито ще дописвам нещо , който се интересува инфо има на кило. Истината е , че дизела вече не е добра оферта особено втора ръка. Всъщност каквото и да било втора ръка не е оферта защото индустрията поне от 20 години интензивно е въвела планираното остаряване.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 13:50
от Akima
Накратко:
При 2AD-FHV - EGR се използва за контрол/намаляване/ на температурата в цилиндрите.
Правилно сте прочели горното изречение - за позналите ще има награди.
Не е препоръчително друго освен почистване през 30к км.

Не е случайно, че има много прегряти мотори/гарнитури, глави/ от серията 2AD и по-точно 2AD-FHV, но свалям шапка на японците как си пазят интелектуалната собственост от представители на интелектуалното мнозинство.
iovkito написа: За 15 000 км натрупването на сажди в ЕГР-а е минимално.
Абсолютно си прав, но за съжаление по-голямата част от колегите нямат финансова възможност за покупка на нов автомобил и скачат на икономията, която освен, че е илюзорна при автомобил с неясен пробег, е и майка на мизерията.
Iliyа Damyanov написа: Истината е , че дизела вече не е добра оферта особено втора ръка.
От 3 години купуваме дизели само нови и сме решили през 2017 покупката на такива да е само в краен случай.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 14:46
от todor87
Нещо не ми става ясно как се следи температурата на постъпващия газ от ЕГР в колектора като няма датчик никъде по трасето. Относно температурата в цилиндъра мисля, че пряко отговорен е A/F сензора( ламбда сондата), според която ECU-то обогатява или обеднява сместа гориво/въздух.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 14:56
от iovkito
D-cat мери температурата на изгорелите газове и има ламбда сонда. 1ad-ftv и 2ad-ftv без dpf , нямат такива екстри.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 15:19
от todor87
iovkito написа: D-cat мери температурата на изгорелите газове и има ламбда сонда. 1ad-ftv и 2ad-ftv без dpf , нямат такива екстри.
Мери ама заради D-CAT- та. Има 2 сензора горе и долу на филтъра. Тази температура няма нищо общо с температурата на газа в ЕГР-ра.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 15:29
от Iliyа Damyanov
Ако ти е интересно свaли схема на ЕКУ-то и потърси и разбери всичко за и около шина ECBV.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 15:33
от Akima
todor87 написа: Мери ама заради D-CAT- та. Има 2 сензора горе и долу на филтъра. Тази температура няма нищо общо с температурата на газа в ЕГР-ра.
Продължавате да не четете!
Пробвайте пак - http://www.service-engine.com.ua/webroo ... VENSIS.pdf.
И по-старата версия - http://steldiesel.ru/files/avensis2.0cr-servmanual.pdf.

Ако след като изчетете двата документа все още имате въпроси имам лоша новина за вас... :whistle:

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 16:00
от todor87
Да прочетох, че ЕКУ оптимизира температурата на газа в ЕГР с охладителя поредством VSV ( предполадам е някакъв клапан регулиращ потока на охладителната течност през охладителя), но все пак не се знае точната темп. понеже датчик няма. Никъде не прочетох, че ЕГР се използва за понижаване на темп. в цилиндрите. При голямо натоварване или пълна газ ЕГР е затворен. :whistle:

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 18:21
от slowtraveler
todor87 написа: Никъде не прочетох, че ЕГР се използва за понижаване на темп. в цилиндрите.
Значи четенето не е било достатъчно :whistle:
Добре е на човек да му стане ясно за какво служи дадена система, и причините тя да бъде въведена в автомобилостроенето...
Липсата на знания по конкретните системи често води до неправилни решения при експлоатация на автомобила...
Ето една доста добрo мнение от колега от форума на Ситроен: http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 57&t=48295
► Виж съдържание

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 19:20
от todor87
За четенето имах на предвид дадените по-горе документи. Мисълта ми от самото начало на писането е че, затапен ЕГР няма как да доведе до прегряване на двигателя. От изчетеното от мен до сега излиза, че е по-добре затапен отколкото задръстен или не правилно функциониращ. Не съм "за" нито "против" премахването му.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 20:11
от jim_beam
Колега кой някъде е написал,че клапана служи да не прегрява двигателя?!
Много правилно е казано,че едната от функциите му е да намалява температурата в цилиндрите!
В крайна сметка пуснах снимките само информативно,нямам за цел да агитирам някого да прави нещо по колата си!
Позитивния ефект при шунтирането е ясно-никога повече не би се запушил или повредил агр-а,но явно има и негативни аспекти.Единия немец е минал 15к така и няма оплаквания,това е всичко.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 20:15
от todor87
Акима на предната страница.