! | Съобщение от: Akima |
Отделена като продължение на темата: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки |
[Дискусия] Почистване на EGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен?
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
[Дискусия] Почистване на EGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен?
Подобни байпасвания на 2AD са отдавна известни. Следва байпасване и емулация на филтъра за твърди частици и след него байпасване на катализатора защото ще бъдат убити много скоро. Аномалията при която ще работи мотора може да се компенсира с промяна на горивната карта ама още не съм чул някой да е успял с ДЕНСО , отделно машините с 2AD мотори са на изживяване и никой няма да си губи времето със заключените им компютри. По-добрия вариянт е редовно почистване. Отнема 30 минути.
Последно промяна от Akima на 20 Яну 2017 12:26, променено общо 3 пъти.
Причина: Разделена тема.
Причина: Разделена тема.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
На мен това байпасване на ЕГР-а не ми беше известно. Изглежда лесно и смислено решение. За каква аномалия говориш? В България ЕКУ-тата на Денсо отдавна са отключени и се ремапват. Не се налага поставянето на емулатори и подобни за премахването на ДПФ.
Последно промяна от Akima на 18 Яну 2017 13:45, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.Правилата.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.Правилата.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
За 15 000 км натрупването на сажди в ЕГР-а е минимално. Щом се налага такава манипулация , явно има някакъв друг проблем с двигателя , а задръстването на егр-а със сажди е само следствие от този проблем.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
При по-старите поколения мотори от 2AD подобни байпасвания не са проблемни но 2AD е друга бира особено версията D-CAT. Управлението на този мотор е много по-оптимизирано и ЕГР-а играе важна роля в горивните процеси. Ако в по-стрите модели ЕКУ-то променяше предварението и дозата гориво според това колко е загрял двигателя и колко газ се подава от в 2AD нещата са по различни. Там се следи и темтература на изгорелите газове които трябва да постъпят в колектора и когато ЕГР-а отвори компютъра прави съответните корекции за предварение и динамиката на впръскване на горивото. В нашия случай имаме 4 впръсквания на работен такт (при мултиджет са 5 а при мултиджет второ поколение са 8). Така че коректно изгаряне няма как да се получи защото компютъра си мисли едно а то се случва друго. Проблема е студения въздух който постъпва. Има и други вторични проблеми но няма значение всеки си решава за себе си кое е правилно. Ако в един двигател се сложи неподходящо масло двигателя няма да умре на момента нито пък видимо ще има някакви изменения и може да се спори безкрайно кое е правилно и защо. Затова в спорове няма да влизам нито ще дописвам нещо , който се интересува инфо има на кило. Истината е , че дизела вече не е добра оферта особено втора ръка. Всъщност каквото и да било втора ръка не е оферта защото индустрията поне от 20 години интензивно е въвела планираното остаряване.
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Накратко:
При 2AD-FHV - EGR се използва за контрол/намаляване/ на температурата в цилиндрите.
Правилно сте прочели горното изречение - за позналите ще има награди.
Не е препоръчително друго освен почистване през 30к км.
Не е случайно, че има много прегряти мотори/гарнитури, глави/ от серията 2AD и по-точно 2AD-FHV, но свалям шапка на японците как си пазят интелектуалната собственост от представители на интелектуалното мнозинство.
При 2AD-FHV - EGR се използва за контрол/намаляване/ на температурата в цилиндрите.
Правилно сте прочели горното изречение - за позналите ще има награди.
Не е препоръчително друго освен почистване през 30к км.
Не е случайно, че има много прегряти мотори/гарнитури, глави/ от серията 2AD и по-точно 2AD-FHV, но свалям шапка на японците как си пазят интелектуалната собственост от представители на интелектуалното мнозинство.
Абсолютно си прав, но за съжаление по-голямата част от колегите нямат финансова възможност за покупка на нов автомобил и скачат на икономията, която освен, че е илюзорна при автомобил с неясен пробег, е и майка на мизерията.
От 3 години купуваме дизели само нови и сме решили през 2017 покупката на такива да е само в краен случай.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Нещо не ми става ясно как се следи температурата на постъпващия газ от ЕГР в колектора като няма датчик никъде по трасето. Относно температурата в цилиндъра мисля, че пряко отговорен е A/F сензора( ламбда сондата), според която ECU-то обогатява или обеднява сместа гориво/въздух.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
D-cat мери температурата на изгорелите газове и има ламбда сонда. 1ad-ftv и 2ad-ftv без dpf , нямат такива екстри.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мери ама заради D-CAT- та. Има 2 сензора горе и долу на филтъра. Тази температура няма нищо общо с температурата на газа в ЕГР-ра.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Ако ти е интересно свaли схема на ЕКУ-то и потърси и разбери всичко за и около шина ECBV.
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Продължавате да не четете!
Пробвайте пак - http://www.service-engine.com.ua/webroo ... VENSIS.pdf.
И по-старата версия - http://steldiesel.ru/files/avensis2.0cr-servmanual.pdf.
Ако след като изчетете двата документа все още имате въпроси имам лоша новина за вас...

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Да прочетох, че ЕКУ оптимизира температурата на газа в ЕГР с охладителя поредством VSV ( предполадам е някакъв клапан регулиращ потока на охладителната течност през охладителя), но все пак не се знае точната темп. понеже датчик няма. Никъде не прочетох, че ЕГР се използва за понижаване на темп. в цилиндрите. При голямо натоварване или пълна газ ЕГР е затворен. 

Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
- slowtraveler
- Мнения: 6181
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Значи четенето не е било достатъчно

Добре е на човек да му стане ясно за какво служи дадена система, и причините тя да бъде въведена в автомобилостроенето...
Липсата на знания по конкретните системи често води до неправилни решения при експлоатация на автомобила...
Ето една доста добрo мнение от колега от форума на Ситроен: http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 57&t=48295
► Виж съдържание
Последно промяна от Akima на 19 Яну 2017 23:00, променено общо 1 път.
Причина: Дълго бре.
Причина: Дълго бре.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
За четенето имах на предвид дадените по-горе документи. Мисълта ми от самото начало на писането е че, затапен ЕГР няма как да доведе до прегряване на двигателя. От изчетеното от мен до сега излиза, че е по-добре затапен отколкото задръстен или не правилно функциониращ. Не съм "за" нито "против" премахването му.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Колега кой някъде е написал,че клапана служи да не прегрява двигателя?!
Много правилно е казано,че едната от функциите му е да намалява температурата в цилиндрите!
В крайна сметка пуснах снимките само информативно,нямам за цел да агитирам някого да прави нещо по колата си!
Позитивния ефект при шунтирането е ясно-никога повече не би се запушил или повредил агр-а,но явно има и негативни аспекти.Единия немец е минал 15к така и няма оплаквания,това е всичко.
Много правилно е казано,че едната от функциите му е да намалява температурата в цилиндрите!
В крайна сметка пуснах снимките само информативно,нямам за цел да агитирам някого да прави нещо по колата си!
Позитивния ефект при шунтирането е ясно-никога повече не би се запушил или повредил агр-а,но явно има и негативни аспекти.Единия немец е минал 15к така и няма оплаквания,това е всичко.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Акима на предната страница.
Последно промяна от Akima на 18 Яну 2017 20:44, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователен пост.
Причина: Съкратен цитат на последователен пост.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта