Страница 1 от 1
Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 01 Дек 2016 20:58
от Цветомир
Здравейте,
Предстои ми закупуване на автомобил и се колебая между тези два двигателя
2.0 D-4D (126 Hp) или
1.6 i 16V VVT-i (124 Hp). По принцип се бях спрял на 2.0 D-4D (126 Hp), понеже по документи разхода е много нисък и двигателите били едни от най-добрите 5.8 / 4.5. Но пък 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp) е автоматик, което си е голямо удобство. Също така 'по документи' автоматика и той не гори чак толкова много 9 / 5.9. Интересувам се колко в действителност горят двата двигателя и каква поддръжка е необходима, кой е по сполучливия от двата и какви са предимствата и недостатъците.

Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 01 Дек 2016 21:28
от Lord_Slay
Здравей колега,
Аз карам 2.0 D4D. Реалният среден разход е 6.5, градско 7.0, извънградско 5 - 6 (според скороста). Не вярвай много на тия индикатори дето ги дава производителя. За 1.4 D4D вече наистина знам, че е много икономичен, но не и 2.0. Последният двигател обаче е изключително мощен и е истинско удоволствие да се кара.
Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 01 Дек 2016 22:01
от iovkito
В това купе 2,0 126 hp ще е много приятен. Ако караш колата само градско , може да вземеш и бензиновата , поне да имаш парно през зимата. Друго хубаво няма да видиш от 1,6 бензин.
Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 04 Дек 2016 22:47
от dracunculus
iovkito написа: .....Друго хубаво няма да видиш от 1,6 бензин.
Ще види, но трябва да търси 1,6 след фейслифта, т.е. валвматик, от преки наблюдения освен леко високия разход (при моята Корола) съм много доволен. Има осезаема разлика и във вървенето и в разхода с варианта 1,6 vvti. Но иначе 2,0 дизел не си е зле. Само хубави работи мога и за него да кажа. Но по темата... между изброените конкретни 2 двигателя в заглавието и аз съм за дизеловия
Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 05 Дек 2016 07:45
от Kiki
Карах 2.0 Д4Д и мога да кажа, че си върви идеално и мощнотта му стига, ама, ако не е натоварем максимално - примерно 4 човека и багаж. По баирите поддържа скоростта и си върви, но му е трудно, да не кажа невъзможно да я увеличава.
Представям си какъв ще е вървежа на същия автомобил с двигател 1.6 бензин, имайки предвид голямата разлика във въртящият момент на двата двигателя.
При такава ситуация и аз съм твърдо за дизела.
При покупката обаче, очите трябва да са широко отворени, защото при дизеловия двигател има много скъпи части.
Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 05 Дек 2016 09:41
от slowtraveler
Kiki написа: Представям си какъв ще е вървежа на същия автомобил с двигател 1.6 бензин, имайки предвид голямата разлика във въртящият момент на двата двигателя.
При еднаква мощност и двата двигателя 'ще вървят' еднакво, независимо от разликата във въртящия момент... Да, може да има разлика в начина на управление, но резултатът е един и същ...
Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 05 Дек 2016 12:25
от dracunculus
Колегата Слоу е напълно прав. Имам опит и с двата двигателя. Вървят абсолютно еднакво, само дето бензиновият се нуждае от доста обороти... над 3500. Дизелът тръгва от 2000. Това е разликата, въпрос на вкус е на кого какво му доставя удоволствие
Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 05 Дек 2016 15:46
от Kiki
И аз имам опит от двата двигателя и затова го написах по-горното.
Ивах един Пасат с 1.6 двигател и знам как върви такъв бензинов автомобил.
За да е на над 3500 оборота по баира на коя предавка трябва да се кара натоварен автомобила и колко ще харчи?
Дизела на 2000 оборота спокойно върви на пета предавка по баир. Рав-а ми е 400 нютона на 2100 оборота.
Еднакво ли ще вървят натоварени по баир сравнен с друг бензинов двигател със същата мощност, но с 200 нютона по-слаб въртящ момент? Защо няма тежкотовален автомобил с бензинов двигатил? В никакъв случай не оказва влеяние само предавателното отношение на трансмисията.
Нали спора е за вървежа на двата автомобила, когато са натоварени максимално допустимо?!
Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 05 Дек 2016 16:13
от slowtraveler
Кики, разбира се, че ще вървят еднакво... Просто бензинката си иска обороти... Там, където ти си на 2000об/мин, бензинката може да е на 4х.об/мин и ще си върви не по-лошо от дизелака...
И ще може да ускори до 6.5х.об/мин, и то с 'увеличаване на въртящия момент' - т.е. доста по-приятно, отколкото при дизелака, който ще започне да губи мерак за ускорение съвсем скоро...
Как да няма тежкотоварни бензинки? Въпроса е в цената на горивото - там, където горивото е евтино, има доста огромни бензинови тежковози... Я си спомни навремето колко дизелови камиони имаше? И каква бе причината да се оцветява бензина
Предавателното отношение на трансмисията има много голямо влияние - ако ти с дизелака поддържаш една скорост на 2000об/мин с 400Нм, а бензинката при същите условия е на 4000об/мин, то на нея са и напълно достатъчни 200Нм... Това е другото изражение на еднаква мощност...
П.С. навремето с Авенсиса за първи път усетих идеята на японците

Преди това с Опелите бях като с дизел - доста висок въртящ момент в ниските, и неохота във високите обороти... Авенсиса при 2-3х.об/мин си бе напълно умрял... Трудно можеше да изпревари жигулка... Но вкараш ли го в обороти - си вървеше като оса (е, малко скопеничка - 1.6 VVT-i тогава си бе 110к.с.)... И не се плашеше от оборотите - при 5-6х.об/мин си се чувстваше съвсем добре...
На маздата често съм карал по магистралата с 6200-6300об/мин... Ами също си се чувстваше много добре - нито пипаше масло между смяна, нито имаше каквито и да е други проблеми...
Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 05 Дек 2016 18:26
от dracunculus
Kiki написа: И аз имам опит от двата двигателя и затова го написах по-горното.
Ивах един Пасат с 1.6 двигател и знам как върви такъв бензинов автомобил.......
.......Дизела на 2000 оборота спокойно върви на пета предавка по баир.
Колега, сравнявай еквивалентни дригатели на един производител....не сравнявай Опела с Тойота. И моята Корола катери наклон на 5та, даже без грам да се затормозява. Както казах преките ми впечатления са от 2,0 д в Ауриса на баща ми и 1,6 бензин в моята Корола. Нито при баир, нито при изпреварване, нито при спринт от място или от ниска скорост не чувствам недостиг на тяга, стига да знаеш как да го караш и да го оставиш да се развърти. Ако си като сестра ми..качи се на Королата ми, тръгне да изпреварва от 2000/2500 оборота и вика, че не върви е друга работа (свикнала е на нейния Голф 5 с 2,0 ТДИ двигател). Това за което си в действителност прав е разхода! Натискайки бензина, за да върви, отиваш към височък разход (въпреки, че и това е относително). Трябва да се има в предвид и евент. проблем с лоша нафта в БГ. Проблем, който с мойта Корола докато беше в БГ никога не съм имал, а съм зареждал какви ли не боклуци.....имам чувството, че и на ракия ще върви

Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 05 Дек 2016 19:16
от Kiki
Пак казвам - говоря за автомобил натоварен с 4 човека и 50-60 кг багаж. Королата 1.6 как ли ще върви?!

Auris 2.0 D-4D (126 Hp) или 1.6 i 16V VVT-i (124 Hp)
Публикувано на: 05 Дек 2016 19:42
от dracunculus
5 човека и багаж за ски по средно остър наклон в австрийските Алпи с около 90 на 5 скорост без проблем. Ако наклонът стане по-остър и усета недостиг на тяга... ми слагам 4 скорост, развъртам двигателя (а той, както каза Слоу, се развърта до обороти, в които дизеловият отдавна е декомпенсирал) и си свиркам. И проблеми нямам. Пак ти казвам, тягата е една и съща, просто е налична в различен диапазон обороти. И не ме разбирай погрешно, дизеловият си е страхотен и си дърпа подобаващо и от него също съм доволен (преди да си взема моята го карах основно него), въпрос на вкус и предпочитания е.
