Кики, разбира се, че ще вървят еднакво... Просто бензинката си иска обороти... Там, където ти си на 2000об/мин, бензинката може да е на 4х.об/мин и ще си върви не по-лошо от дизелака...
И ще може да ускори до 6.5х.об/мин, и то с 'увеличаване на въртящия момент' - т.е. доста по-приятно, отколкото при дизелака, който ще започне да губи мерак за ускорение съвсем скоро...
Как да няма тежкотоварни бензинки? Въпроса е в цената на горивото - там, където горивото е евтино, има доста огромни бензинови тежковози... Я си спомни навремето колко дизелови камиони имаше? И каква бе причината да се оцветява бензина
Предавателното отношение на трансмисията има много голямо влияние - ако ти с дизелака поддържаш една скорост на 2000об/мин с 400Нм, а бензинката при същите условия е на 4000об/мин, то на нея са и напълно достатъчни 200Нм... Това е другото изражение на еднаква мощност...
П.С. навремето с Авенсиса за първи път усетих идеята на японците

Преди това с Опелите бях като с дизел - доста висок въртящ момент в ниските, и неохота във високите обороти... Авенсиса при 2-3х.об/мин си бе напълно умрял... Трудно можеше да изпревари жигулка... Но вкараш ли го в обороти - си вървеше като оса (е, малко скопеничка - 1.6 VVT-i тогава си бе 110к.с.)... И не се плашеше от оборотите - при 5-6х.об/мин си се чувстваше съвсем добре...
На маздата често съм карал по магистралата с 6200-6300об/мин... Ами също си се чувстваше много добре - нито пипаше масло между смяна, нито имаше каквито и да е други проблеми...