Страница 1 от 1
Проблем с топъл старт Авенсис T22 D4D
Публикувано на: 07 Авг 2016 18:59
от Svetlozar Stankov
Здравейте колеги, имам проблем с топлият старт на Тойота Авенсис Т22 D4D. Когато колата е студена, си пали нормално без проблеми, но след като загрее, доста се зори. Повечето пъти след 5-10 секунди въртене пали, но 2 пъти вече изобщо не запали. Единя път след мнооого безуспешни опити да запали и подадох ток от друга кола и тогава запали. Но вече бяха поотминали 5-10 минути и не знам дали се дължи изцяло на подаването на ток или е смъкнала някой градус. На другия ден смъкнах и рециклирах стартера, промяна в паленето имаше, но много малка. Като си загрее пак се мъчи. Замерих зареждането на акумулатора, на студен двигател е 14.2 волта, на загрял двигател 13 волта.... Което ме набеждава към мисълта за заминал алтернатор, но по какъв начин ще му влияе загряването, че да зарежда по-малко...? Друга питанка е дали е възможно и акумулатора да си заминава и всичко да е от него ? Моля, някой ако се е сблъсквал със същия проблем и има някакво решение да свирка.

Всякаква информация и насоки ще са полезни

Благодаря предварително
Проблем с топъл старт Авенсис T22 D4D
Публикувано на: 09 Авг 2016 02:35
от angelina
Велоятно двигателят е с верига. Ако е така, трябва да се измери отклонението в ъгъла на въртене на разпределинелните валове. Вероятно закъсняват. По числото на градусите извън границите на променливите стойности, може да се определи какъв е ресурса на веригата и евевтуално да се подмени, ако е избягала от заводските граници.
Имах друга марка и от безхаберие на майсторите, след 2 г мъка подобна на твоята, двигателят ми удари клапан в бутало и счупи блока. При мене също нов акумулатор подобри положението. Издържа 2г и си купих друга кола.
Проблем с топъл старт Авенсис T22 D4D
Публикувано на: 09 Авг 2016 17:14
от Svetlozar Stankov
Уж е с ремък двигателя... Вчера сложих за пробва нов акумулатор, докато моя се зарежда, наистина имаше разлика. Направих си тест да повторя ситуацията при която не запали преди няколко дена. Оставих колата да работи както е загряла да работи на място 10тина минути на пуснат климатик, след това да загася и да пробвам пак да запаля. Запали си нормално, както попринцип пали като е студена. Та... може и от акумулатора да е .. Само че идва въпроса, ако динамото е заминало дали няма да си пали безпроблеми, само докато акумулатора все още е нов... И друга питанка, като гледам алтернатора е на много кофти място, като достъп към него май има само отдолу. На едно клипче гледах че трябва да се махне полуоската за да се смъкне алтернатора... това дали е така, или може да се излъже и без да се смъква полуоската ??? Поздрави ;)
Проблем с топъл старт Авенсис T22 D4D
Публикувано на: 09 Авг 2016 17:23
от Scott
Svetlozar Stankov написа:... Замерих зареждането на акумулатора, на студен двигател е 14.2 волта, на загрял двигател 13 волта...
Измери пАда между минуса на акумулатора и корпуса на стартера/алтернатора/двигателя. Също плюса и съответните клеми, но внимавай да не направиш късо. Ако имаш лоша връзка при загряване съпротивлението се увеличава. Направи измерванията на студен и загрял двигател, при зареждане и при стартиране да разбереш дали има проблем.
Проблем с топъл старт Авенсис T22 D4D
Публикувано на: 09 Авг 2016 21:55
от Svetlozar Stankov
Благодаря ти колега, замеря

Проблем с топъл старт Авенсис T22 D4D
Публикувано на: 17 Авг 2016 09:30
от Svetlozar Stankov
Здравейте колеги, оказа се че проблема с паленето е от заминали дюзи .... Като стойностите на четирите са доста под нормата... Питанката ми е, дали дюзите на моята тойота и тези на Рав4 със същия двулитров мотор, само че 116 коня са едни и същи ? Познат който има автоморга твърди че са едни и същи .. Но преди да правя каквото и да е реших да питам тук

Благодаря предварително ;)
Проблем с топъл старт Авенсис T22 D4D
Публикувано на: 17 Авг 2016 17:43
от Iliyа Damyanov
Svetlozar Stankov написа: Уж е с ремък двигателя... Вчера сложих за пробва нов акумулатор, докато моя се зарежда, наистина имаше разлика. Направих си тест да повторя ситуацията при която не запали преди няколко дена. Оставих колата да работи както е загряла да работи на място 10тина минути на пуснат климатик, след това да загася и да пробвам пак да запаля. Запали си нормално, както попринцип пали като е студена. Та... може и от акумулатора да е .. Само че идва въпроса, ако динамото е заминало дали няма да си пали безпроблеми, само докато акумулатора все още е нов... И друга питанка, като гледам алтернатора е на много кофти място, като достъп към него май има само отдолу. На едно клипче гледах че трябва да се махне полуоската за да се смъкне алтернатора... това дали е така, или може да се излъже и без да се смъква полуоската ??? Поздрави ;)
Както си го описал новият акумулатор е преодолял загубите в стартера. На твое място бих почнал от профилактика на стартера , почистване на разсъхнатата смазка , нова смазка и евентуално втулки или каквото там е тругнало да ти прави провлем. Провери си и клапана на помпата и чак тогава се занимавай с дюзите.
angelina написа: Велоятно двигателят е с верига. Ако е така, трябва да се измери отклонението в ъгъла на въртене на разпределинелните валове. Вероятно закъсняват. По числото на градусите извън границите на променливите стойности, може да се определи какъв е ресурса на веригата и евевтуално да се подмени, ако е избягала от заводските граници.
Имах друга марка и от безхаберие на майсторите, след 2 г мъка подобна на твоята, двигателят ми удари клапан в бутало и счупи блока. При мене също нов акумулатор подобри положението. Издържа 2г и си купих друга кола.
Ако проблема е в избягала центровка то и на студен двигател ще пали проблемно.
Поздрави.
Проблем с топъл старт Авенсис T22 D4D
Публикувано на: 18 Авг 2016 08:13
от Svetlozar Stankov
Стартера е рециклиран напълно ... Като четохме грешки на компютъра, не показа абсолютно нищо. Провериха стойностите на дюзите и показа -10, -11, -9. -8. А ... нормалните стойности са поне +3

та ... не знам дали ще е от нещо друго

Проблем с топъл старт Авенсис T22 D4D
Публикувано на: 18 Авг 2016 16:10
от angelina
Iliyа Damyanov написа:
Ако проблема е в избягала центровка то и на студен двигател ще пали проблемно.
.
Принципно би следвало да е така, но на практика не е и си обяснявам, че има температурен датчик, който обогатява горивото при студен двигател и му е по-лесно. Разбира се, че проблема може да е в този датчик също, но моите проблеми дойдоха от веригата/ така пишеше и по форумите/, а по-късно и се удари клапан в буталото. То счупи цилиндъра и мотовилката излезе през блока. А аз си купих друг автомобил. щото съм имал всички признаци да ми се смени веригата- Чуваше се и едно прещракване, което не съответстваше на въртенето на двигателя. Не можахме да го установим/ а трябваше да се сетим, защото няма какво друго да е/. Измина с него 60 хил км и....стана каквато стана. Преди всичко това, започнат трудния старт на топъл двигател, който изчезна с подмяната с нов акумулатор. /първоначално/. След това и нов не помагаше. След това свикваш, след това...нямаше кой да каже от хубавите ни майстори. Сега не съм ги виждал/моите приятели/. Вместо един немски и един френски, имам 2 японски- нови и ги забравих.
Проблем с топъл старт Авенсис T22 D4D
Публикувано на: 04 Май 2018 13:04
от todorale
Успя ли да решиш проблема с трудното палене при топъл двигател.