Страница 1 от 1
Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 1998 ?
Публикувано на: 07 Окт 2015 22:23
от derLange
Здравейте,
от няколко дни имам проблем със запалването на Тойота Авенсис, 1.6 бензин, хчебек, 1998. Няма ток в свещите като след няколко замервания техника, който я гледа установи, че проблема е или в датчика на Хол на делкото или в комутатора (според него по-вероятно). Утре ще идва друг майстор да я чете с компютър та се надявам да излезне къде точно е проблема. Въпросът ми обаче е следния: къде се намира Комутатора на този модел Тойота и как въобще изглежда? Днес техника и той не знаеше, но каза, че може да е вграден и в кмпютъра. Та ще съм благодарен с някакви джокери и конкретна насока.
Благодаря предварително,
Ицо
Re: Местоположение на Комутатора на Тойота Авенсис 1997-2002
Публикувано на: 07 Окт 2015 23:07
от Двигателист
Ако си с такъв запалителен модул, то комутатора е вътре.
http://prikachi.com/images.php?images/681/8394681n.jpg
Ако си такова обикновено "делко", то най-вероятно бобината се комутира от електронния блок на двигателя.
http://prikachi.com/images.php?images/680/8394680v.jpg
Edit: Не знам защо не се виждат снимките. Добавих линкове.
modedit: снимките са пооправени
/slowtraveler
Re: Местоположение на Комутатора на Тойота Авенсис 1997-2002
Публикувано на: 08 Окт 2015 09:45
от derLange
Благодаря, за отговора. Значи аз съм с това обикновеното делко. Това значи ли, че проблема е в самата бобина или трябва да сменям електронния блок на двигателя? A това до колкото знам е целия компютър... Може ли да са толкова загубени тези от тойота?
Re: Местоположение на Комутатора на Тойота Авенсис 1997-2002
Публикувано на: 08 Окт 2015 23:14
от Vokil
Колега щом си с делко няма как комутатора да е вграден в компютъра.
Edit
Оказва се че има как доста гадно.
Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
Публикувано на: 08 Окт 2015 23:30
от Двигателист
Провери ли датчика на хол и инсталацията?
Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
Публикувано на: 11 Окт 2015 12:28
от derLange
Уж, проблема излезе в делкото. Датчика на Хол изглежда нещо не работи. Взех друго делко втора ръка, за работещо. Слагаме го, мерим го и на изхода излиза 1 волт... Възможно ли е това? Или съм се набутал с тва другото делко и утре да ходя да се разправям в моргата, поне да взема друго.
Vokil какво имаш предвид?

Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
Публикувано на: 11 Окт 2015 21:21
от Vokil
Малко се изказах неподготвен за комутатора. Но пък като се замисля датчика на хол в дистрибутора не е нещото което казва на компютъра в каква фаза е двигателя той по скоро е за сверка дали разпределителния вал е зацепен правилно. За отчитане положението на коляновия вал се ползва датчика под капака на ангренажа долу зад ремъчната шайба на коляновия вал.
Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
Публикувано на: 11 Окт 2015 21:44
от Двигателист
derLange написа:Уж, проблема излезе в делкото. Датчика на Хол изглежда нещо не работи. Взех друго делко втора ръка, за работещо. Слагаме го, мерим го и на изхода излиза 1 волт... Възможно ли е това? Или съм се набутал с тва другото делко и утре да ходя да се разправям в моргата, поне да взема друго.
Vokil какво имаш предвид?

Прикачил съм ти процедурата за проверка на делкото в предния пост. На кой изход мерите 1 V ?
Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
Публикувано на: 11 Окт 2015 21:56
от derLange
г) от описанито - когато - на волтметъра е на позиция 1, а + е в средата на позиция 2 (там където на буксата е отбелязано с 0) и излиза 1 волт
Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
Публикувано на: 12 Окт 2015 13:32
от Двигателист
При извадена букса от делкото, даваш на контакт и мериш между 1 и 3 (на буксата от инсталацията!) – трябва да има захранване (12 в). Между 1 и 2 трябва да има 4.5-5.5 в.
После включваш буксата към делкото, пак на контакт и мериш между 1 и 2 като въртиш вала на делкото (ако е свалено – ръка, ако не с ключ на коляновия вал или буташ колата на 5-та). 1 път на всеки оборот на вала на делкото трябва да има 4.5-5.5 в, през останалото време трябва да е 0 в. Напрежението се появява за кратко – за около 20 градуса по вала на делкото. През другите 340 градуса трябва да е 0.