Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 1998 ?
Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 1998 ?
Здравейте,
от няколко дни имам проблем със запалването на Тойота Авенсис, 1.6 бензин, хчебек, 1998. Няма ток в свещите като след няколко замервания техника, който я гледа установи, че проблема е или в датчика на Хол на делкото или в комутатора (според него по-вероятно). Утре ще идва друг майстор да я чете с компютър та се надявам да излезне къде точно е проблема. Въпросът ми обаче е следния: къде се намира Комутатора на този модел Тойота и как въобще изглежда? Днес техника и той не знаеше, но каза, че може да е вграден и в кмпютъра. Та ще съм благодарен с някакви джокери и конкретна насока.
Благодаря предварително,
Ицо
от няколко дни имам проблем със запалването на Тойота Авенсис, 1.6 бензин, хчебек, 1998. Няма ток в свещите като след няколко замервания техника, който я гледа установи, че проблема е или в датчика на Хол на делкото или в комутатора (според него по-вероятно). Утре ще идва друг майстор да я чете с компютър та се надявам да излезне къде точно е проблема. Въпросът ми обаче е следния: къде се намира Комутатора на този модел Тойота и как въобще изглежда? Днес техника и той не знаеше, но каза, че може да е вграден и в кмпютъра. Та ще съм благодарен с някакви джокери и конкретна насока.
Благодаря предварително,
Ицо
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Re: Местоположение на Комутатора на Тойота Авенсис 1997-2002
Ако си с такъв запалителен модул, то комутатора е вътре.

http://prikachi.com/images.php?images/681/8394681n.jpg
Ако си такова обикновено "делко", то най-вероятно бобината се комутира от електронния блок на двигателя.

http://prikachi.com/images.php?images/680/8394680v.jpg
Edit: Не знам защо не се виждат снимките. Добавих линкове.
modedit: снимките са пооправени
/slowtraveler

http://prikachi.com/images.php?images/681/8394681n.jpg
Ако си такова обикновено "делко", то най-вероятно бобината се комутира от електронния блок на двигателя.

http://prikachi.com/images.php?images/680/8394680v.jpg
Edit: Не знам защо не се виждат снимките. Добавих линкове.
modedit: снимките са пооправени
/slowtraveler
Re: Местоположение на Комутатора на Тойота Авенсис 1997-2002
Благодаря, за отговора. Значи аз съм с това обикновеното делко. Това значи ли, че проблема е в самата бобина или трябва да сменям електронния блок на двигателя? A това до колкото знам е целия компютър... Може ли да са толкова загубени тези от тойота?
Re: Местоположение на Комутатора на Тойота Авенсис 1997-2002
Колега щом си с делко няма как комутатора да е вграден в компютъра.
Edit
Оказва се че има как доста гадно.
Edit
Оказва се че има как доста гадно.
Последно промяна от Vokil на 09 Окт 2015 00:01, променено общо 1 път.
Човек и добре да живее умира .......
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
Провери ли датчика на хол и инсталацията?
- Прикачени файлове
-
- Untitled-3.jpg (154.2 KiB) Преглеждано 2130 пъти
Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
Уж, проблема излезе в делкото. Датчика на Хол изглежда нещо не работи. Взех друго делко втора ръка, за работещо. Слагаме го, мерим го и на изхода излиза 1 волт... Възможно ли е това? Или съм се набутал с тва другото делко и утре да ходя да се разправям в моргата, поне да взема друго.
Vokil какво имаш предвид?
Vokil какво имаш предвид?

Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
Малко се изказах неподготвен за комутатора. Но пък като се замисля датчика на хол в дистрибутора не е нещото което казва на компютъра в каква фаза е двигателя той по скоро е за сверка дали разпределителния вал е зацепен правилно. За отчитане положението на коляновия вал се ползва датчика под капака на ангренажа долу зад ремъчната шайба на коляновия вал.
Човек и добре да живее умира .......
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
Прикачил съм ти процедурата за проверка на делкото в предния пост. На кой изход мерите 1 V ?derLange написа:Уж, проблема излезе в делкото. Датчика на Хол изглежда нещо не работи. Взех друго делко втора ръка, за работещо. Слагаме го, мерим го и на изхода излиза 1 волт... Възможно ли е това? Или съм се набутал с тва другото делко и утре да ходя да се разправям в моргата, поне да взема друго.
Vokil какво имаш предвид?
Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
г) от описанито - когато - на волтметъра е на позиция 1, а + е в средата на позиция 2 (там където на буксата е отбелязано с 0) и излиза 1 волт
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Re: Местоположение на комутатора на Avensis T22 1.6 4A-FE 19
При извадена букса от делкото, даваш на контакт и мериш между 1 и 3 (на буксата от инсталацията!) – трябва да има захранване (12 в). Между 1 и 2 трябва да има 4.5-5.5 в.
После включваш буксата към делкото, пак на контакт и мериш между 1 и 2 като въртиш вала на делкото (ако е свалено – ръка, ако не с ключ на коляновия вал или буташ колата на 5-та). 1 път на всеки оборот на вала на делкото трябва да има 4.5-5.5 в, през останалото време трябва да е 0 в. Напрежението се появява за кратко – за около 20 градуса по вала на делкото. През другите 340 градуса трябва да е 0.
После включваш буксата към делкото, пак на контакт и мериш между 1 и 2 като въртиш вала на делкото (ако е свалено – ръка, ако не с ключ на коляновия вал или буташ колата на 5-та). 1 път на всеки оборот на вала на делкото трябва да има 4.5-5.5 в, през останалото време трябва да е 0 в. Напрежението се появява за кратко – за около 20 градуса по вала на делкото. През другите 340 градуса трябва да е 0.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта