Здравейте колеги,
Имам следния проблем: при включване на контакт вентилаторите на радиатора за охлаждане се включват на 2-ра скорост, без да е включен климатика. Датчика за температурата на охлаждащата течност е ок.
Установих, че при почукване върху един датчик, намиращ в коша на двигателя, отпред, вдясно по посочка на движението вентилаторите спират. Така е обаче при всяко спиране и пускане на двигателя.
За сведение, колата е удряна и няма air-bag. Струва ми се, че този елемент е свързан по някакъв начин с тях, но не зная как.
Не се виждат никакви кодове или обозначения.
Ще съм благодарен, ако някой може да ми каже, какъв е този елемент?
Avensis T22 2.0 D4D 2000 - вентилатори на радиатора ?
Avensis T22 2.0 D4D 2000 - вентилатори на радиатора ?
- Прикачени файлове
-
- 20150829_170300.jpg (1.09 MiB) Преглеждано 1327 пъти
-
- 20150829_170318.jpg (1.12 MiB) Преглеждано 1327 пъти
-
- 20150829_170352.jpg (1.18 MiB) Преглеждано 1327 пъти
Последно промяна от Akima на 29 Авг 2015 23:31, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - вентилатори на радиатора ?
Колега - има ли някаква маркировка по този "уред"?
Я дай една снимка на мястото му в коша или поне сподели,ако си се справил с проблема междувременно.
Я дай една снимка на мястото му в коша или поне сподели,ако си се справил с проблема междувременно.
Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - вентилатори на радиатора ?
Здравей колега,
Проблема го реших "временно" с побългаряване - отрязах го буквално. Елемента се намира отпред вдясно по посока на движението, близо до датчика за налягане на фреона.
Проблемите, които ми създава се състоят, че вентилаторите се включват на високи обороти и не спират. При няколко последователни стартирания на двигателя понякога проблемът изчезва, но никога не се знае кога се появява наново.
Отворих капачката и установих, че по същността си е реле с нормално затворен контакт но може би с някакво забавено действие. При подаване на контакт получава захранване и подава сигнал нанякъде, при което вентилаторите се включват за кратко. Поради проникване на вода вътре в компонента се е получила корозия и котвата не се движи свободно при което не успява да прекъсне веригата. При почукване по корпуса се задейства, но това не е решение
Предполагам, че конструкторите са предвидили тази схема за да се „раздвижи“ смазката на лагерите на вентилаторите при всяко стартиране на двигателя и да се почисти нагара от колектора на двигателите. Тая работа засега я върша ръчно от време на време с климатика, но може би ще сложа някакво елементарно реле за време да я върши автоматично.
Проблема го реших "временно" с побългаряване - отрязах го буквално. Елемента се намира отпред вдясно по посока на движението, близо до датчика за налягане на фреона.
Проблемите, които ми създава се състоят, че вентилаторите се включват на високи обороти и не спират. При няколко последователни стартирания на двигателя понякога проблемът изчезва, но никога не се знае кога се появява наново.
Отворих капачката и установих, че по същността си е реле с нормално затворен контакт но може би с някакво забавено действие. При подаване на контакт получава захранване и подава сигнал нанякъде, при което вентилаторите се включват за кратко. Поради проникване на вода вътре в компонента се е получила корозия и котвата не се движи свободно при което не успява да прекъсне веригата. При почукване по корпуса се задейства, но това не е решение
Предполагам, че конструкторите са предвидили тази схема за да се „раздвижи“ смазката на лагерите на вентилаторите при всяко стартиране на двигателя и да се почисти нагара от колектора на двигателите. Тая работа засега я върша ръчно от време на време с климатика, но може би ще сложа някакво елементарно реле за време да я върши автоматично.
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Re: Avensis T22 2.0 D4D 2000 - вентилатори на радиатора ?
Колега това е направено с това реле през NC контакт за да може ако се скапе датчика на радиатора вентилатора ще върти непрекъснато но няма опасност колата да прегрее.А ефекта който наблюдаваш при даване на контакт е,че ключа минава през положение без + релето изключва за секунда и перката завърта.
LEXUS RX450hl
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта