Страница 1 от 2

Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени ?

Публикувано на: 04 Авг 2015 19:44
от dreamerxs
Здравейте колеги,
Имам счупени кори под двигателя, които трябва да ремонтирам или подменя. Автомобила е Авенсис д4д, седан, 2007, 126 кс.
Както си шофирах и корите, точно под фаровете, се обърнаха обратно и започнаха да чегъртат в асфалта.
Възможно ли е да се сложат някакви по-големи шайби на изтърбушените дупки или отивам на варианта нови кори.
Някой може ли да ме упъти къде в София могат да, демонтират счупените кори и да монтират нови и приблизително колко ще струва това?
Ако пък някой може да поправи старите, нека пише, също е решение.
Благодаря ви предварително.

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 04 Авг 2015 20:09
от iovkito
Моите ги строших още когато колата беше нова. Сложих по-големи шайби на дупките, но след време отново започнаха да падат. Последва ремонт с оплитане на тел под корите и закрепването й за дупките на самите кори, които са хванати с винтове за бронята. Реших си трайно проблема и съм сигурем, че повече няма дс виснат. Нови кори не са решение, защото в първия коловоз през зимата ще са отново на земята.

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 06 Авг 2015 10:09
от Akima
Източноевропейско решение:
Тел и свински опашки.

Централноевропейско решение:
Големи шайби и други щипки/опашки.

Западноевропейско решение:
Подмяна с оригинални пластмасови кори.

Мое решение:
Изработка на метални кори по поръчка от лист алпака - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=2&t=28035. :thumbsup:

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 06 Авг 2015 10:47
от iovkito
Akima написа:

Централноевропейско решение:
Големи шайби и други щипки/опашки.


Малко по-горе съм написал , че шайбите не помагат. Дефектът на тези кори се състои в малкото пластмаса между отвора за винтовете и края на самата кора.Разстоянието е може би 10мм и е крайно недостатъчно. При най-малкия напън тази тънка пластмаса се къса и вече нищо не държи най-предните кори за предната броня. При вдигане над 120-130 км/ч , въздушната струя ги сваля надолу и ги обръща под колата. Решението е само оплетка с тел или нови кори.А относно металните кори , аз поне не бих сложил такива , защото ще тежат повече на предната броня , която така или иначе е хваната доста кекаво за предницата и при удар в металните кори отдолу е много вероятно да падне и цялата броня (моята вече се е откачала няколко пъти при леко опиране на пластмасовия нож в земята).

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 06 Авг 2015 14:49
от jkisiov
Извинявам се ,че ще използвам темата на колегата,но да попитам някой знае ли какъв е размера на копчетата за корите под двигателя?Видях че има едни по-големи и едни по-малки дупки за копчета,а на мен ми липсват общо 8бр.Колата е от подписа ми.

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 06 Авг 2015 18:27
от slowtraveler
iovkito написа:....
Не тежи чак толкова... Цял лист 2м х 1м х 1мм ламарина е около 16кг... Т.е. дори и да направиш от 1мм ламарина корите ще тежат някъде около 10-12кг...
А ако ги направиш 0.8, то теглото ще спадне още с килограм-два...
Оригиналните пластмасови кори при мен тежаха ако не се лъжа някъде 5-7 кг...

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 06 Авг 2015 18:29
от iovkito
Корите на авенсиса са много големи и проблемът е само в предната им част . В по-задната се държат добре и се чупят по-трудно. Всеки сам си решава , моите съм ги направил точно за 10 минути и карам вече 6 години така .

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 06 Авг 2015 18:51
от slowtraveler
На кашкая също едва ли са по-малки (виж на снимката в линка на Акима)...
А станаха от малко повече от половин лист ламарина...
Т.е. тежат някъде 8 кг

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 06 Авг 2015 19:06
от iovkito
Добре са се получили , но както казах по-горе , тези неща изискват време , за да бъдат направени , а лично аз предпочитам да вложа времето си в ремонта на нещо по тракторите отколкото по колите. На рав4-ката поне са ги направили от дебела пластмаса и ще се строшат по-трудно. Наложи се да ги свалям всичките , защото след едно каране по черно всичко под двигателя беше пълно с плява + радиаторите и нямаше как да се мине без почистване. Който кара по такива пътища , да го има предвид .

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 07 Авг 2015 00:31
от slowtraveler
За времето - реалното общо време бе под час...
Около петнадесет минути чертане и рязане с ъглошлайф...
Известно време да го натисна с крак за да му предам ъгловата форма (огъването)...
И навярно около половин час да пробием рамата (да разширим дупките на правилните места) и да сложим поп-гайките...
Монтажа - 2-3 минути...
Това - от хора, които не го бяхме правили преди...
Просто не е голяма философия...

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 08 Авг 2015 23:29
от dreamerxs
Благодаря на всички за коментарите.
В крайна сметка нямах късмет с наличностите по магазините и всичко приключи с подръчни материали.
Ако някой види кори за моя модел, нека драсне един ред.
Поздрави

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 08 Сеп 2015 08:00
от ffsolutions
Здравейте, колеги. Да се включа и аз по темата.
Моята кора отпред в дясно също е леко виснала заради счупената въпросна шайба. По-досадното е, че като се е откачила е отпуснала леко калника от вътрешната страна на гумата в дясно и при даване на заден с навъртян пълен ляв волан, от дясно се чува стържене на гумата в пласмасата на калника... Ужас! tooth.gif
Опитах да я вържа със свинска опашка за да я прибера от към калника и да не виси, но след 900км по магистралата вчера отново чух "приятния" шум при паркиране. Нямам никакви условия да вдигна колата на канал или да я гледам като хората отдолу, но уикенда ще опитам отново да се мушна и да видя дали опашката се е скъсала или е станало нещо друго. Доста са досадни тези пластмаси. smile.gif

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 08 Сеп 2015 10:54
от Akima
Дано да си ползвал от дебелите опашки - лесно се късат,ако ги пренатегнеш.

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 08 Сеп 2015 20:14
от ffsolutions
Днес се мушнах да погледна, опашката е здрава. Явно глупавия калник все пак успява при раздрусване да дръпне назад и пак да опре в гумата при пълен ляв.
Трябва или да успея да захвана пластмасата на второ място някъде за друга кора, или да захвана самия калник някъде за бронята... Много глупава разправия за една пластмаса.

Re: Кори под двигателя на Avensis Т25 2.0 D4D 2007 - счупени

Публикувано на: 08 Сеп 2015 23:54
от slowtraveler
Виж дали е монтирана правилно...
Аз ядох такъв след пълно пребоядисване на мой автомобил... В един дъжд подкалника направо се обърна върху гумата...
Като погледнах отблизо проблема, се оказа, че са разменили подредбата на пиновете/капсите....
Например вместо подредба - броня/подкалник/калник, бяха ги наредили броня/калник/подкалник, и така подкалника винаги успяваше да излезе от фиксаторите...
Пренаредих захвата (кое под кое е подпъхнато) и въпроса се реши...