Страница 1 от 1

Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Публикувано на: 10 Юли 2015 00:31
от hunter333
Здравейте, колеги.

Имам много странен проблем с моя Ярис. Карам го от година и половина и така и не мога да установя от къде е проблема. Предполагам, че така съм я купил, но късмет.
Проблемът е следният - антифризът ми извира от разширителното казанче докато карам на магистралата на 5-та. А не е да я тормозя, движа се с около 100-110 км/ч. Ходих при знайни и незнайни майстори, но освен мъдро почесване по главата, друго не получих. Ето подробно симптомите:
- двигателят загрява и започва да ми мига червената лампичка. Лошото е, че не ми хрумва как да разбера последователността - загрява и си изхвърля антифриза или изхвърля антифриза и затова загрява. По- вероятно второто :)
- когато карам на 4-та с 90км/ч не съм имал проблем (но ме е жал като слушам двигателя), а като карам на 5-та с 90км/ч започва да изхвърля
- парно си имам, струва ми се слабо като топлина, но не съм сигурен
- при планинско шофиране или висене в задръствания не ми е загрявала
- сменени са капачка на радиатор и термостат. Майсторът, който ги смени уж бъркал и перките на водната помпа са си били на ред
- сменени са маркучите от и към двигателя, защото не бяха оригиналните
- не съм забелязал масло в антифриза или антифриз в маслото
- като покарам малко, преди да е отворим термостатът, горният маркуч е сравнително твърд, но не бих казал, че е като камък. Все пак системата работи под някакво налягане, нали?
- над бронята имаше едни 2 пластмаси, които закриваха горната част на радиатора. Махнах ги, да не би от тях да е, но проблемът си остана. Каква им е целта на тези пластмаси?
- веднъж така беше напънал антифризът, че беше отворил капачката на разширителния съд

Всички майстори ми дават различни предположения, но си личи че никой не е убеден в идеята си. Не ми се ще да се хвърлям директно на гарнитурата на главата, както ми предложи един, а после да се окаже че проблемът си стои.
Надявам се някой да може да ми помогне с идея или с добър майстор в Пазарджик (може и в София, но е 100 пъти по-лесно в Пз). Имам и аз своите теории, но няма да ги казвам все още.
Извинявам се, ако има подобна тема, но аз не успях да я открия. Поздрави и благодаря предварително :)

Re: Ярис D4d (2002г.) загрява на 5-та предавка

Публикувано на: 10 Юли 2015 10:07
от Airfan
В някои от сервизите предлагат тестване на парите на антифриза за изгорели газове. Звучи като да ти е духнала гарнитурата на главата, но е добре да си направиш тест, че експериментите са скъпи.

Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Публикувано на: 10 Юли 2015 13:51
от Akima
София - http://toyotabg.eu/memberlist.php?mode ... ile&u=3919 .

Скоростната кутия отваряна ли е?

Re: Ярис D4d (2002г.) загрява на 5-та предавка

Публикувано на: 10 Юли 2015 19:36
от hunter333
Airfan написа:В някои от сервизите предлагат тестване на парите на антифриза за изгорели газове. Звучи като да ти е духнала гарнитурата на главата, но е добре да си направиш тест, че експериментите са скъпи.
Трябва ли да след като ми е извирал антифриза или може по всяко време, защото в градски условия не ми прави проблеми? След магистралата директно в сервиза за замерване ли трябва да стане?
Akima написа:София - http://toyotabg.eu/memberlist.php?mode ... ile&u=3919 .

Скоростната кутия отваряна ли е?
Не е отваряна скоростната кутия. Няма проблеми с превключването или нещо усезаемо като проблем. Как може тя да е виновникът?

Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Публикувано на: 11 Юли 2015 20:57
от nowyaris
Може и да ни ти се отваря главата,но съвсем скоро ще ти се отваря целия двигател.Съжалявам sad.gif .

Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Публикувано на: 11 Юли 2015 21:44
от hunter333
За отварянето на двигателя, ако се налага, ще го направя. Просто не ми се ще да е напразно.
Ако е гарнитурата нямаше ли да ми прави проблеми във високите обороти - при 90км/ч на 4-та ми е около 3000 оборота, а на 5-та ми е 2000 об. На 4-та няма проблем, на 5-та има.
Аз за това попитах за принципа на тестване на антифриза - ако замерват излизащите газове, на място едва ли ще се хване проблем. Ако се замерва нещо по самата течност, вече има смисъл да се опита.

Аз по скоро си мислех дали няма запушено нещо по охладителната система и затова на високи обороти да успява да "пробута" някак си антифриза. Промих всичко, дори и с малко количество добавка за промиване пробвах, но нищо видимо не излезе.

Re: Ярис D4d (2002г.) загрява на 5-та предавка

Публикувано на: 13 Юли 2015 09:25
от Airfan
hunter333 написа:
Airfan написа:В някои от сервизите предлагат тестване на парите на антифриза за изгорели газове. Звучи като да ти е духнала гарнитурата на главата, но е добре да си направиш тест, че експериментите са скъпи.
Трябва ли да след като ми е извирал антифриза или може по всяко време, защото в градски условия не ми прави проблеми? След магистралата директно в сервиза за замерване ли трябва да стане?
До колкото знам по всяко време можеш да отидеш.

Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Публикувано на: 22 Юли 2015 00:13
от hunter333
Понеже стана въпрос за пластмасите отпред, направих няколко снимки, за да е по-нагледно:
IMG_20150719_200224678_HDR.jpg
IMG_20150719_200224678_HDR.jpg (1.5 MiB) Преглеждано 2193 пъти
IMG_20150719_200317636.jpg
IMG_20150719_200317636.jpg (1.33 MiB) Преглеждано 2193 пъти
IMG_20150719_200232534.jpg
IMG_20150719_200232534.jpg (1.8 MiB) Преглеждано 2193 пъти
На последната снимка се вижда на къде насточват тези пластмаси въздуха, за да стигне до интеркулера.
С голям зор си намерих датчика, който ми включва перката и пробвах да го изключа. Перката на радиатора започва да върти постоянно, когато е запалена колата, и се появява лампичката за check engine.
Според вас ще има ли проблем да напрявя този номер, за да ми върти постоянно перката и да охлажда по-силно и да се придвижа безпроблемно, ако се наложи по-дълъг път? Като надуя парното на макс, си се движа по магистралата почти без проблем, при спокойно шофиране.

Някой има ли си на идея какви са тези затапени тръбички, че ми стана интересно?
IMG_20150719_200645449_HDR.jpg
IMG_20150719_200645449_HDR.jpg (1.48 MiB) Преглеждано 2193 пъти
По мои наблюдения, металната тръбичка, от която стърчи, ми закарва водата до парното.

Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?

Публикувано на: 11 Сеп 2015 22:04
от hunter333
Здравейте. Да завърша историята :) Както всички предполагахте (а на мен не ми се искаше), проблемът се оказа издухана гарнитура на глава. Малко, но достатъчно - само като е добре загряла и се понатовари двигателя, тогава изпуска. Загрях си я подобаващо, изтормозих я прилично и теста за изгорели газове веднага реагира. Смени се гарнитурата, шлайфа се глава, но при свалянето на дюзите, тази при която е влизал антифриз се е счупила. Сменена е с друга. Съдейки по цената на ремонта, смятам че е втора употреба (не се занимавам аз с майстора и ремонтите като цяло). Не знам колко струва 1 нова, но така предполагам.
Сега всичко е наред, но като я покарах ми се струва малко по-тромава от преди в ниските обороти. Няма промяна в тракане или какъвто и да е друг звук на двигателя, просто май по-бавно набира от преди.
Един познат каза, че трябва малко време компютърът да се калиброва един вид след тези интервенции и след това щяло да си стане като преди.
Някой запознат ли е с такова нещо и колко време горе долу отнема?
Нямал съм личен контакт с майстора, но по това което ми казват, бил добър и точен.
И още нещо, маслото на колко км е редно да се смени, в момента е на около 9000. Но след тази интервенция, а и поне няколко пъти е загрявано до 100 градуса, дали не е по-добре да се смени. Губи ли си свойствата след такива загрявания?