Страница 1 от 2

Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2005

Публикувано на: 10 Юни 2015 06:35
от geniya
Здравейте.
Имам странно стържене между превключванията на скоростите независимо между кои скорости се превключва.
Стърженето се появи след смяна на съединител с комплект "Valeo",но твърд не с демпферен.

На външен вид и по размери и сваления и новия нямаха разлика единствената разлика е демпфера.
След монтажа няма приплъзване, педала на съединителя е мек, включва добре без запъване, хъркане и др.

Самото стържене се появява след известно каране и то когато сме няколко човека вътре и колата я напъвам.
Стърженето се появява само и единствено между самите превключвания в момента на превключванията, например:Включваш първа и тръгваш, в момента на натискане на съединителя между превключванията се чува "ЖЖЖИИИИУУУ" като стържене забелязвам че е свързано с оборотите на ДВГ, когато паднат до 850 об. в движение натискаш съединителя без да включваш няма никакъв шум.
Ако между превключванията съединителя се натиска бавно шума е едва забележим или го няма изобщо, само когато я ръчкам енергично се чува стърженето.Ако съм сам в колата може и да не се появи изобщо mellow.gif , при натискане на педала при работещ ДВГ на мЯсто няма никакви шумове, при вкл. на скоростите също, което ме води на мисълта, че не е аксиален лагер, но се влияе от товара в колата.

Обяснението на сервиза сменил съединителя е, че този шум ще затихне за около 10 000 км. и в следствие на неоригиналния комплект, обяснението ме озадачи.
Засега съм изминал 4 000 км. и няма промяна.
И маслото съм сменил с каквото е по аутодатата.
Очаквам мнения.

Благодаря Ви за вниманието.

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 15 Юни 2015 00:19
от мехаННика
Значи имаш още 6 х км да си унищожиш синхронизаторите. Не знам какви мнения очакваш, проблема идва или от сервиза ти или от частите. Ти прецени кое е по вероятно.

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 15 Юни 2015 06:31
от geniya
Може и да е така, а може и да не е.Така или иначе леко вие втора скорост поне да се скапе кутията нацяло и тогава да се прави...

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 15 Юни 2015 10:55
от мехаННика
И как си представяш правенето "нацяло" на кутия с два или повече проблема? А цената?

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 15 Юни 2015 13:05
от geniya
мехаННика написа:И как си представяш правенето "нацяло" на кутия с два или повече проблема? А цената?
Със смяна на цялата кола или кутия втора ръка.Каква е гаранцията, че този който направи кутията ще я ремонтира както трябва?
Отг.: "Никаква"
Затова табелата с цената и някой друг да се бори... wink.gif

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 15 Юни 2015 16:41
от iovkito
Ето затова си струва човек да си вземе нова кола. С втора употреба винаги има опасност да се попадне на побългарен боклук като на колегата. След това ходи се наказвай с купуване на нов съединител и нова кутия.

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 16 Юни 2015 08:26
от miso25
Прав си стига да може човек да си го позволи. В нормалните държави е така, но не и в БГ за съжаление sad.gif .

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 16 Юни 2015 09:03
от мехаННика
В нормалните държави в обявите снимат едва ли не само дефектите на колата или мотора защото има и закони за защита от такива гении.

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 16 Юни 2015 10:50
от geniya
Очи гледали, очи плакали!Колата е като жената, на късмет, защото е скрита картина, не се знае "гениите-механици" какво ще ти нагодят за да изкара 200км и да роди, я бутало, я нещо друго.Все пак да не забравяме, че живеем в БГ и сме бедни за нови коли от магазина това е положението, който не му харесва "Терминал 2".
П.П.Нещо май ми разводнихте темата, а? wink.gif

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 27 Ное 2015 14:45
от Verso05
Здравейте!

Автомобилът е Тойота Корола Версо, 2.0 D4D, 2005g.
Проблемът е подобен на описания от колегата, затова коментирам тук.

Стария съединител беше заминал - твърд, паднал педал, леко притриса и т.н.
Реших да го сменя с твърд на Валео вместо с демпферен. Смяна на пълен комплект (плюс горна и долна помпа впоследствие).
Стария комплект според майсторите бил оригиналния, като маховика бил в сравнително добра форма, но препоръката беше да се смени комплект.

Резултат - Съединителя си зацепва добре, нормално мек педал, но:
- при подаване на газ и вдигане на обороти за възходяща смяна на скорост, в момента на натискане на педала се чува сравнително тих хрущящ звук, меко стържене, което се усеща като вибрация на педала по целия ход на натискането.
- при натискане на педала на свободна не се чува нито усеща нищо.
- при смяна на скорости без вдигане на обороти шумът не се усеща или е пренебрежимо слаб.
- при смяна от висока към ниска предавка не се усеща нито шум нито вибрация.
- чува се и се усеща по-силно при натискане, спира в долна точка и за кратко при отпускане на педала
- не се чува на място, нито на свободна
- при натиснат докрай съединител на място и подаване на газ се усеща силна вибрация в педала на съединителя (може и да е нормално).
Коментар на майсторите - "Монтажа е ОК, причината е че не е оригинален или новия съединител е дефектен. Карай така. Не е нещо сериозно."
Коментар на продавача на съединителя - "Странен проблем. Не би трябвало да има подобен шум и вибрации дори и със заместител."

Моля за коментар.

Интересно ми е и какво е развитието на проблема при колегата geniya.

Благодаря.

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 27 Ное 2015 14:52
от TATI
Като си смениш маховика с правилен, може и да се оправят нещата, ако не е късно вече.
Защо ли са сложили демпферен маховик в завода, а не обикновен?

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 02 Дек 2015 19:48
от geniya
Verso05 написа:Здравейте!

Автомобилът е Тойота Корола Версо, 2.0 D4D, 2005g.
Проблемът е подобен на описания от колегата, затова коментирам тук.

Стария съединител беше заминал - твърд, паднал педал, леко притриса и т.н.
Реших да го сменя с твърд на Валео вместо с демпферен. Смяна на пълен комплект (плюс горна и долна помпа впоследствие).
Стария комплект според майсторите бил оригиналния, като маховика бил в сравнително добра форма, но препоръката беше да се смени комплект.

Резултат - Съединителя си зацепва добре, нормално мек педал, но:
- при подаване на газ и вдигане на обороти за възходяща смяна на скорост, в момента на натискане на педала се чува сравнително тих хрущящ звук, меко стържене, което се усеща като вибрация на педала по целия ход на натискането.
- при натискане на педала на свободна не се чува нито усеща нищо.
- при смяна на скорости без вдигане на обороти шумът не се усеща или е пренебрежимо слаб.
- при смяна от висока към ниска предавка не се усеща нито шум нито вибрация.
- чува се и се усеща по-силно при натискане, спира в долна точка и за кратко при отпускане на педала
- не се чува на място, нито на свободна
- при натиснат докрай съединител на място и подаване на газ се усеща силна вибрация в педала на съединителя (може и да е нормално).
Коментар на майсторите - "Монтажа е ОК, причината е че не е оригинален или новия съединител е дефектен. Карай така. Не е нещо сериозно."
Коментар на продавача на съединителя - "Странен проблем. Не би трябвало да има подобен шум и вибрации дори и със заместител."

Моля за коментар.

Интересно ми е и какво е развитието на проблема при колегата geniya.

Благодаря.
Колега, така както чета все едно е моята кола.В интерес на истината вече минах 15000км, като разлика в шума има леко към затихване.Мисля си, че може да е защото в момента времето е студено, като през лятото стърженето се чуваше осезаемо повече.Мисля си, дали не е от помпите, малко да закъснява реакцията им при натискане, но това май няма как да се случи mellow.gif Когато смени помпите промени ли се усилието при натискане на съединителя????Силно ме интересува защото мисля да ги сменям, но нито са текнали нито вземат въздух.Побърква ме тоя шум, ама за оригинален диск от 2000+лв. не искам и да си помислям.

Към TATI:
Слагането на демпферен маховик не е нищо повече от оскъпяване на автомобила с последващ скъп ремонт, познавам n-брой ползватели сменили демпферен с твърд маховик като не са имали НИКАКВИ , АМА НИКАКВИ проблеми.Говоря за Фолкваген, АУДИ, Пежо, Алфа Ромео, и др.Е, как само при Тойота има проблеми...<ай съм карък, а?

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 03 Дек 2015 22:30
от Kiki
geniya написа:
Към TATI:
Слагането на демпферен маховик не е нищо повече от оскъпяване на автомобила с последващ скъп ремонт, познавам n-брой ползватели сменили демпферен с твърд маховик като не са имали НИКАКВИ , АМА НИКАКВИ проблеми.Говоря за Фолкваген, АУДИ, Пежо, Алфа Ромео, и др.Е, как само при Тойота има проблеми...<ай съм карък, а?
Колега, geniya, да промениш конструкцията на един автомобил по отношение на тунинговане на стопове, броня, кристални фарове - с две думи на не толкова отговорни неща, не е чак толкова важно, но да промениш конструкцията на инженерите на такъв произвозител на автомобили, като Тойота, при силовото предаване - това не само според ТАТИ, но и според мен, си е направо лудост.
Да, произвеждат се съединители с твърди маховици, защото има хора, които ги купуват, но поставянето на такъв съединител на автомобил проектиран за двумасов такъв, си е чиста проба хазарт. А всеизвестно е, че при хазарта се печели, но в повечето случай се губи. wink.gif

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 04 Дек 2015 06:30
от geniya
Kiki написа: Колега, geniya, да промениш конструкцията на един автомобил по отношение на тунинговане на стопове, броня, кристални фарове - с две думи на не толкова отговорни неща, не е чак толкова важно, но да промениш конструкцията на инженерите на такъв произвозител на автомобили, като Тойота, при силовото предаване - това не само според ТАТИ, но и според мен, си е направо лудост.
Да, произвеждат се съединители с твърди маховици, защото има хора, които ги купуват, но поставянето на такъв съединител на автомобил проектиран за двумасов такъв, си е чиста проба хазарт. А всеизвестно е, че при хазарта се печели, но в повечето случай се губи. wink.gif
Нека да сме наясно, че всеки си носи кръста, както казват хората!В случая, че ползвателите сменят демпферния оригинален съединител с твърд, се случва поради факта че се предлага такъв заместител и цената е оправдана.Доколко е правилно, това всеки сам си преценя и носи отговорността.Ако погледнем от друга страна и едно ремапване е изменение на оригиналната конструкция, нали?След ремапването се увеличава мощността и ставаш по-опасен за себе си и за околните, това счита ли се за лудост?Дали е възможно да се ремапне Тойота, е друг въпрос.Замяната на такъв съединител дали е хазарт или не, това го преценя собственика.Лично аз залагам на това колата да ми е в перфектно здраве и да се движа безопасно за мен и околните, както и давам необходимите средства затова.Но трудно бих платил 4 пъти повече за съединител, при положение че има "твърди" комплекти, които се произвеждат от реномирани фирми и са идеални заместители.
Мисълта по-горе че променям конструкцията и това е лудост, моля си я запази за теб!

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Публикувано на: 04 Дек 2015 07:29
от Kiki
geniya написа:
Мисълта по-горе че променям конструкцията и това е лудост, моля си я запази за теб!
Защо, не разрешаваш ли да изразя мнението си?
Това с ремапването също не е работа, защото съкращаваш сериозно ресурса на двигателя.
За едно си прав-всеки си носи кръста за постъпкате си!