Здравейте колеги,
Ето малко информация за колата: Рав 4 2.0 VVTi, 2003-та година.
Днес като прибирах колата в гаража ми направи впечатление, че тръгнаха и двете перки за охлаждане и се замислих дали това е ок. По принцип си мисля, че трябва да се активира само 1-та и ако температурата се покачи още, тогава да тръгне и втората. За уточнение, климатика на колата не беше пуснат. Според вас има ли някакъв проблем и къде евентуално би могъл да е?
Поздрави
Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2003?
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2
По принцип имам леко сълзене от радиатора, но със сигурност нивото е в нормата, защото го следя всеки ден докато ми доставят новия. Термостата е ок - загрява бързо и държи температура без да има колебания. Аз се чудех този термошалтер, който управлява перките дали може да е сдал и как работи като цяло?
Поздрави.
Поздрави.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2
Не виждам съществен проблем.
Щом си оставил сълзящ радиатор едва ли ще подмениш работещи перки.
Някога изтощавала ли е акумулатор колата?
Прегледал ли си инсталацията - прекъсвачите?
Щом си оставил сълзящ радиатор едва ли ще подмениш работещи перки.
Някога изтощавала ли е акумулатор колата?
Прегледал ли си инсталацията - прекъсвачите?
Re: Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2
Здрасти,
Радиатора ще се смени след 2 дни, просто първоначалната цена от 600лв, която ми обявиха въобще не ми хареса, а перките не виждам смисъл да ги сменям, при положение, че си работят
Акумулатора никога не се е изтощавал и нямам никакви проблеми с електриките по колата. Може и да е нормално да въртят двете, просто направих сравнение с предишният автомобил, който карах и там тръгваше първата и в много горещо време втората се активираше на по-късен етап. Май ще си дръпна някаква схема на тия перки да видя как работят, че до сега все нямах време
Под прекъсвачи какво разбираш? Релета?
Поздвави.
Радиатора ще се смени след 2 дни, просто първоначалната цена от 600лв, която ми обявиха въобще не ми хареса, а перките не виждам смисъл да ги сменям, при положение, че си работят

Акумулатора никога не се е изтощавал и нямам никакви проблеми с електриките по колата. Може и да е нормално да въртят двете, просто направих сравнение с предишният автомобил, който карах и там тръгваше първата и в много горещо време втората се активираше на по-късен етап. Май ще си дръпна някаква схема на тия перки да видя как работят, че до сега все нямах време

Под прекъсвачи какво разбираш? Релета?
Поздвави.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2
Да.
Диаграмите са тук - http://toyota.aitnet.org/RAV4/RAV4_2001-2005/.
Части - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597.
Успех.
П.С.Преди да смениш радиатора не пипай ел.инсталацията.
Диаграмите са тук - http://toyota.aitnet.org/RAV4/RAV4_2001-2005/.
Части - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597.
Успех.

П.С.Преди да смениш радиатора не пипай ел.инсталацията.

Re: Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2
Здрасти,
Мерси за линковете! Радиатора вече е сменен, но перките отново работят по същия начин, както й очаквах да бъде
Проверих релетата, които отговарят за пускането на перките в паралелен режим (висока скорост) и по отделно и всичките работят. Това, което най-вероятно е причината да работят само паралелно е, че има една откачена букса в снопа с кабелите на перките (
). Като напаснах кабела накъдето го води инсталацията изглежда, че трябва да е включен в някакъв сензор в радиатора (най-вероятно термошалтера) ама явно някой умник преди да купя колата е решил, че не му трябва. Та другата седмица поръчвам сензора, монтирам и пак ще гледаме.
П.С. Тука кабела е откачен за да направя снимката, иначе е прилежно привързан
Мерси за отговорите!
Мерси за линковете! Радиатора вече е сменен, но перките отново работят по същия начин, както й очаквах да бъде


П.С. Тука кабела е откачен за да направя снимката, иначе е прилежно привързан

Мерси за отговорите!

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта