Страница 1 от 1

Corolla E11 1.3 4E-FE 1999 - приплъзващ съединител - смяна ?

Публикувано на: 08 Дек 2014 13:01
от disign
Здравейте, поздравления за прекрасният форум. Досега все бях читател, но ето че дойде ред и да попитам.
Откак взех Тойотата преди 5 години съединителя винаги е придръпвал при потегляне на първа, исках още тогава да го оправя но майсторът който я сервизира ме посъветва да изчакам, 90 хиляди километра по-късно положението е горе долу същото с придърпването. С началото на студа обаче забелязах че при превключване от 3та на 4та, при подаване на повечко газ наблюдавам ефекта на кикдаун при автоматика, а колата си е с ръчни скорости. Вдигат се оборотите а скоростта не нараства, очевидно съединителя боксува. Тази събота и неделя карах на дълъг път и ми направи впечатление че при ниски обороти лек баир нагоре, пета предавка и газ до дупка се получава за момент пак прибоксуване. Карах след това внимателно без рязко подаване и със спокойно сменяне на скоростите. Накрая на пътуването прецених че вече мога да тествам нещата и изненада, никакво прибоксуване, даже и при откровенно груба смяна на предавки и рязко подаване на газ на 5-та, или коя да е друга предавка. Колата гасне на място при 5та и плавно отпускане. Възможности всякакви, включително и просто нещо да е зацапало диска временно и да съм го отъркал на дългият път, но не ми се иска да оставям нещата така, ако имате конкретни идеи и начин как да го тествам са добре дошли (само от тестове да не омажем положението). Ако не давайте съвети за читав майстор в София. Предполагам че отворим ли я ще се сменя всичко наред, колко ориентировъчно е това "удоволствие"?

Re: Питане за съединител на Корола Е11 '99 4e-fe

Публикувано на: 08 Дек 2014 15:01
от Оги
Доближи и подпри предните колела в бордюр, пробвай да тръгнеш на 3-та. Ако изгасне- караш още. Ако не - заминаваш в бокса. То положението ако си е омазано и без това само ще го констатираш нагледно, така, че смело.
Съединител комплект е 200-250 лв, за труд 100-150, зависи от сервиза.
п.с. на какви километри е колата...

Re: Питане за съединител на Корола Е11 '99 4e-fe

Публикувано на: 08 Дек 2014 15:16
от disign
290 хиляди
С вдигната ръчна и 5та предавка при опит за потегляне колата гасне.

Re: Питане за съединител на Корола Е11 '99 4e-fe

Публикувано на: 08 Дек 2014 16:01
от slowtraveler
Пробвай на 2-ра предавка...
Според мен щом веднъж е приплъзнал, ще го прави този номер пак...

Re: Питане за съединител на Корола Е11 '99 4e-fe

Публикувано на: 08 Дек 2014 16:09
от disign
На 5-та натоварването е най-голямо. Но да, и за мен е важно да установя откъде се взе това нещо и по-важното на кой майстор да я водя.

Re: Питане за съединител на Корола Е11 '99 4e-fe

Публикувано на: 08 Дек 2014 17:35
от slowtraveler
disign написа:На 5-та натоварването е най-голямо. Но да, и за мен е важно да установя откъде се взе това нещо и по-важното на кой майстор да я водя.
Технически погледнато в идеалния случай (ако ти държат спирачките/не мръдне автомобила) натоварванет е едно и също - маховика и притискателя се опитват да завъртят спрелия диск на съединителя :thumbsup:
Моля да попълните профила си, за да се знае за коя част на света питате за майстор...

Re: Питане за съединител на Корола Е11 '99 4e-fe

Публикувано на: 08 Дек 2014 21:16
от disign
В първият пост съм уточнил, питането е за София. Днес пак опитах 5-та предавка, 3 000 оборота + ръчна и плавно пускане колата гасне.

Re: Питане за съединител на Корола Е11 '99 4e-fe

Публикувано на: 08 Дек 2014 21:41
от max-2
Не е нужно да отива на нитове, за да се смени съединителя. Щом придърпва чак на първа предавка, вече му е време отдавна. Иначе някой друг ще кара с нов съединител след време. Това, което може да се направи преди това е да се смени течността на съединителя, като ако не иска да се вдигне педала след първото изпускане от пробката да се надуе с голяма спринцовка спирачн атечност откъм пробката и цялата мътилка и чернилка , която ще се появи в казанчето да се изсмуче и промие. Другото е да се провери и евентуално замени маркуча на съединителя-не може веднъж да пребоксува, а друг път не. Възможно е да прави <клапа> в обратна посока. В крайна сметка ако маншончето на долната помпа е свито до край съединителя е за смяна. Има колега от София - мехаННика, той може да прецени добре какво точно и трябва на колата.

Corolla E11 1.3 4E-FE 1999 - приплъзващ съединител - смяна ?

Публикувано на: 27 Май 2016 09:59
от Pentium 4x4
Колега, disign и аз имам същият модел Toyota със същият проблем, можеш ли да ми напишеш да ли си го оправил и как?

Corolla E11 1.3 4E-FE 1999 - приплъзващ съединител - смяна ?

Публикувано на: 28 Май 2016 13:09
от Akima
Pentium 4x4 написа: можеш ли да ми напишеш да ли си го оправил и как?
Смяна. :whistle:

Corolla E11 1.3 4E-FE 1999 - приплъзващ съединител - смяна ?

Публикувано на: 29 Май 2016 15:42
от Pentium 4x4
Akima написа:Смяна. :whistle:
Прави го прибоксуването само когато е добре загряла?

Corolla E11 1.3 4E-FE 1999 - приплъзващ съединител - смяна ?

Публикувано на: 29 Май 2016 16:01
от Akima
Pentium 4x4 написа: само когато е добре загряла
Трябва да се погледне - потърсете мнение от сервиз.
Маслото в кутията - каква марка е, кога е сменяно и какво е нивото му?

Corolla E11 1.3 4E-FE 1999 - приплъзващ съединител - смяна ?

Публикувано на: 30 Май 2016 11:25
от Pentium 4x4
Akima написа:
Pentium 4x4 написа: само когато е добре загряла
Трябва да се погледне - потърсете мнение от сервиз.
Маслото в кутията - каква марка е, кога е сменяно и какво е нивото му?

Разбрах, че мехаННика разбира от тези неща но незнам как да се свържа с него, а не искам да ходя на случайни сервизи защото съм патил от това. Маслото на скоростната кутия не е сменяно от както съм я взел 2002 г. - 50000 км. . Приплъзването е вече втора година- 40000 км., би трябвало този съединител вече да се е износил а положението си остава сащото, колегата disign е навъртял 90000 км с този проблем!?!?!?.

Corolla E11 1.3 4E-FE 1999 - приплъзващ съединител - смяна ?

Публикувано на: 30 Май 2016 13:29
от slowtraveler
Pentium 4x4 написа: Разбрах, че мехаННика разбира от тези неща но незнам как да се свържа с него
Горе на страницата виждате модераторите и конкретно мехаННика - може да му пишете ЛС...
А дали ще може да Ви обърне внимание и да Ви помогне - там вече не се знае, защото логично човека е доста зает...
Така, че ако не стане - ще се мисли отново...