Страница 1 от 2
Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кутия
Публикувано на: 23 Сеп 2014 13:59
от dimiterb
Здравейте,
видях, че има доста теми за проблеми със съединители, но аз имам един специфичен проблем, който искам да споделя с вас.
Всичко започна с обичайните симптоми за износен съединител - твърд педал, претрисане на свободна и при движение на 5-та скорост при определени обороти и трудно включване на скоростите. Към тях обаче се появи и едно свирене при определено положение на колелата без значение дали си на скорост или на свободна, което изчезва при натискане на съединителя.
Последва смяна на съединителя с комплект LUC с демпферен маховик, след което всички симпоми изченаха - съединителя работи перфектно, педала е мек, колата е значително по-тиха, скоростите се превключват супер, но това пресвирване след известно време се появи отново. Какво точно представлява "пресвирването":
Представете си, че маркирате колелото с тебешир и когато маркера е точно на земята се чува едни свирене, което изчезва ако натиснеш съединителя и в някои от случаите не се появява след отпускането му. Ако преместиш колата малко напред или назад и маркера вече не е на земята свиренето изчезва. Самото свирене се чува без значение дали си на свободна или си на предавка в движение, само че при движение се чува като тракане, защото гумите се въртят и маркера периодично преминава през земята ( все едно имате камък между грайферите, но с тази разлика, че ако спрете върху камъка тракането преминава в постоянно свирене).
Това нещо не се случва постоянно - периодично изчезва и се появява.
Процедурата със смяна на маслото на скоростната кутия вече я тествах - не се зебелязва промяна.
Та въпроса този път е - Каква е връзката между положението на гумите и въртенето на съединителя ( основния вал на скоростната кутия )?
Не съм сигурен, че проблема е в диференциала, защото при движение с ниска скорост, когато чувам съответния шум ако натисна съединителя шума изчезва, движението на колата продължава...това е само като допълнителна информация.
Ще се радвам ако някои има идея какво може да е или е имал подобни неволи и иска да сподели опита си.
Поздрави...
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 24 Сеп 2014 23:54
от desotodorov
Ммм, щом изчезва при натискане в движение значи не е диференциал, аксиален лагер, няма как да е, ще пее постоянно ако не е натиснат педала...а нещо преди него, скорости, маховик...ама пък както го описваш, излиза че трябва да е нещо, което не се върти заедно с тях, а има връзка с въртенето на колелата...става омагьосан кръг...странно, ще следя темата, дано се открие проблема.
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 25 Сеп 2014 02:24
от Japanese_fever
Изчезването на шумът при натиснат съединител е сигурен знак, че имаш разбит лагер в трансимисята, който трябва да се смени. (той може да изкара и още 50 000 км, а може и да изкара още 5000 км).
Но нека и някои по-спецове да се изкажат. Не мога да си обясня каква връзка има това с положението на колелата на колата, а може и да си внушаваш, че има връзка с положението на колелата.
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 25 Сеп 2014 12:41
от dimiterb
Здравейте,
малко нова информация за проблема: Снощи като се прибирах от работа чисто новият съединител се счупи в движение.
Както си карах с постоянна скорост на 5-та изведнъж колата се форсира и аз върнах педала на газта. След това неможеш да зацепя съединителя на никоя предавка, въпреки че скоростите си влизаха без проблем - просто съединителя остана незацепен за постоянно.
Прибрах се с дърпане до сервиза и си мислех, че е станало нещо със скоростната кутия. След разглобяването се установи, че феродовият диск се е счупил. Частта с шлиците се е отделила от тази с феродото и се върти свободно

. Притискателя също е заминал....
А относно шума с положението на колелата не си го въобразявам, защото го тествах хиляди пъти и съм сигурен в него. Да, при натискане на съединителя изчеваше, обаче снощи забелязах, че докато ме дърпаха при положение, че съединителя остана незацепен зо постоянно същият този звук този път си го имаше и в това положение....тъй че според мена си идва от него (лагер или притискател)...
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 25 Сеп 2014 15:59
от Japanese_fever
Който ти е слагал съединителя, сега да си дооправи работата, а може и съединителят да е бил менте. Ти освен феродовия диск смени ли целия копмлект заедно с маховика (огледалния) и притискателния. Отелно сменял ли си изхвърлящия лагер на съединителя или там както казват на throw out bearing-a?
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 25 Сеп 2014 16:10
от dimiterb
Да, цял комплект сложих - демпферен маховик, феродов и притискателен диск и лагер, но такова нещо като "изхвърлящ лагер" не съм сменял...
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 25 Сеп 2014 16:13
от Japanese_fever
Това е лагера, който натиска притискателния диск и по този начин ти отделя съединителя.
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 25 Сеп 2014 16:34
от dimiterb
Значи това е лагера от комплекта - сменен е

.
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 26 Сеп 2014 11:47
от DJANO
Колега или си попаднал на менте комплект или майсторите в сервиза са те "оправили". Ако им нямаш доверие провери дали са ти сменили всичките компоненти от комплекта, че не е нормално така да се строши нов съединител.
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 26 Сеп 2014 12:47
от Airfan
На мен на една от старите коли ми се спука лагера точно от комплект LuK, което ме кара да си мисля, че не са толкова добри, колкото се говори.
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 26 Сеп 2014 15:49
от dimiterb
Здравейте,
в сервиза, където е монтиран съединителя им имам доверие. Бях там когато го слагаха, имам и всички стари чаркове.
Комплекта, който сложих е произведен в Германия и не изглежда да е някакво менте. Лагера е NSK - японски.
Ето как изглежда феродовия диск след аварията:

- 26092014416.jpg (901.79 KiB) Преглеждано 3009 пъти

- 26092014417.jpg (603.57 KiB) Преглеждано 3009 пъти
Целият комплект (маховик, феродов диск, притискателен диск и лагер) е подменен с нов.
Износеният съединител, който беше на колата се същият - LUK, но на него пише Toyota.
В момента отново всичко работи нормално. За сега не се чуват притеснителни шумове. Малко ми е притеснено да не се повтори ситуацията. Дано всичко да е наред и отново да имам доверие в колата както преди...
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 26 Сеп 2014 17:05
от DJANO
Днес и аз съм с нов съединител и сега направо не знам как ще седна да карам след твоя случай колега

Сега се замислям като го гледам как се е скъсал, проверихте ли новия маховик дали е със същата дебелина както и другите компоненти. Възможно ли е да има някакво разминаване и от там да се получило някакво натоварване във феродовия диск?
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 26 Сеп 2014 18:01
от martod
dimiterb написа:
В момента отново всичко работи нормално. За сега не се чуват притеснителни шумове. Малко ми е притеснено да не се повтори ситуацията. Дано всичко да е наред и отново да имам доверие в колата както преди...
Щом ги няма шумовете, значи този път са уцелили посоката на монтаж на феродовия диск и сега можеш да караш спокойно ..
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 26 Сеп 2014 20:25
от slowtraveler
Хм... Дали скъсването не е било в следствие на несъосие между феродовия диск и притискателя (дали поради дефект или неправилен монтаж - неслучайно се ползват центриращи втулки за центроване на феродовия диск - за да влезе лесно вала на скоростната кутия, без да назорва съединителя)...
Това може да е било и причината да свисти при движение на автомобила - в дадено положение (пряко зависещо от положението на колелото при включена предавка) може да е опирал...
Re: Авенсис 2003 2.0 D4D шум от съединител или скоростна кут
Публикувано на: 26 Сеп 2014 20:45
от iovkito
Феродовият диск се центрира спрямо ламелите на притискателя , защото при стягане на притискателя към маховика , феродовият диск остава леко нагоре или надолу и няма как да бъде качена отново скоростната кутия , защото не могат да се нацелят шлиците на главинката на феродото. Дори и да има леко отклонение , щом скоростната кутия е влязла на мястото си , съединителят е сложен правилно.