Страница 1 от 7

Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 27 Фев 2014 15:49
от steich
Здравейте.

Мислех да пиша в темата за маслото, но нова тема е по уместно да попитам може би. Замислям се за ремонт на двигателя тъй като разхода на масло е около 3-4 литра на 10 000 км., независимо дали е 5W40 или 10W40, една или друга марка. Естествено двигателят първо ще се отвори и прецени/прегледа/замери какво е нужно. Съответно ще се търсят евентуално бутала, сегменти, основни и биелни лагери, комплект гарнитури, водна помпа, верига и др. Тъй и тъй ще се прави, поне да е както трябва. Възниква въпросът обаче ... от къде да се доставят части. Намерих в интернет/ибей няколко продавача но не съм запознат с марката и качеството на продуктите им. На пръв поглед вие по-запознатите какво може да кажете ?

Първият продавач :

комплект бутала и сегменти
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1434

както и други елементи, уж оригинални и на други производители.
http://www.monkeywrenchracing.com/advan ... =2a&page=1

Проблема е че примерно нямат комплект гарнитури като втория продавач а ( тази за блока ми се вижда доста скъпа ) и има оригинални и неоригинални части ... не знам в случая кои са по добри.

Вторият продавач :

комплект бутала и сегменти
http://www.ebay.co.uk/itm/PISTON-RING-S ... 2c75040623

тук пише ... 1.8 LTR PETROL ... дали има някаква разлика между всички 1.8 двигатели ?

комплект лагери
http://www.ebay.co.uk/itm/MAIN-BIGEND-B ... ink:top:en
.... пак 1.8 LTR ENGINE

комплект гарнитури
http://www.ebay.co.uk/itm/FULL-GASKET-K ... 27d29cb74a
... 1.8 LTR PETROL 01-08 отново.

комплект верига
http://www.ebay.co.uk/itm/TIMING-KIT-TO ... ink:top:en

водна помпа
http://www.ebay.co.uk/itm/WATER-PUMP-TO ... 2a2c8ae486

Проблема ( ако не бъркам ) е че при втория продавач има само оригинални части и няма бутала за първи ремонт т.е. +0.5, лагери +0.25 и т.н. Навсякъде пише ... 1.8 LTR PETROL 2001-08, има ли някаква разлика между 1.8 двигателите и това LTR означава ли нещо конкретно ?

Очаквам мнения и насоки на по запознати, патили колеги, майстори, клубни майстори и т.н. ... пък някой може да си е купувал вече от горе цитираните.

Надявам се темата и коментарите да бъдат полезни и на други, решили да тръгнат по този път.

Благодаря.

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 27 Фев 2014 16:36
от digitalpr
steich написа:... и това LTR означава ли нещо конкретно ?
Според мен е "литра".

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 01 Мар 2014 19:13
от steich
Гледам че няма коментари, но аз вече изпратих запитване за пакетна цена с доставка и към двамата продавача ... ще видим какъв е тотала и тогава пак ще се мъдри. rolleyes.gif

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 01 Мар 2014 19:25
от TATI
Тук има колеги, които дават много добри цени за части, както оригинални, така и заместители. Аз лично бих ползвал оригинални.

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 01 Мар 2014 20:04
от steich
ОК, нека всички колеги които могат да доставят нужните части да дадат оферта за цена и срока на доставка на :

PISTON & RING SET TOYOTA 1ZZ-FE AVENSIS 1.8 PETROL 79.5(+0.5)

MAIN & BIGEND BEARING SET TOYOTA 1ZZ-FE FOR AVENSIS 1.8 ENGINE + 0.25

FULL GASKET KIT TOYOTA 1ZZ-FE FOR AVENSIS 1.8 PETROL

TIMING KIT TOYOTA 1ZZ-FE FOR AVENSIS 1.8 PETROL

WATER PUMP TOYOTA 1ZZ-FE FOR AVENSIS 1.8 PETROL

Авенсис-а е с VIN SB1ER56L30E065295.

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 02 Мар 2014 13:23
от мехаННика
Абсолютно погрешно е да се купуват такива части за двигател който не е разглобен и измерен. Още повече че лагерите, основни и биелни са с маркировки които се смятат по определен начин. Шлайф на вала може и да не се наложи, шлайфането на блока също е рисковано защото Тойота не произвежда бутала +0,5 и вероятно стената на цилиндъра е пределно тънка. Това което може да поръчаш е комплект гарнитури и евентуално сегменти. Другото после.

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 02 Мар 2014 16:43
от steich
Естествено че ще се поръча чак след разглобяване, замерване и преценка. Искам просто да се ориентирам какво ме очаква ценово горе долу в най-лошия случай. Мнения много според степен на износване на двигателя, но общо взето ако се сменят само сегменти може да се стигне и до двоен преразход на масло а може и да се оправи.

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 03 Мар 2014 02:17
от Japanese_fever
Това са основни части на дяигателя. Аз бих купил само оригинални части, на които пише каталожния номер на Тойота. Мисля, че има тук някъде каталог с номерата на частите на Тойота. На кутията/опаковката трябва да пише - Toyota Genuine Parts - Toyota Motor Corporation - Made in Japan. Ако не може да намериш каталожните номера в интернет, отиди в дилъра и ги вземи от там и после ги търси по номер в интернет.
Eто как изглежда опаковката:
Изображение

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 03 Мар 2014 02:22
от Japanese_fever
steich написа:
Вторият продавач :

комплект бутала и сегменти
http://www.ebay.co.uk/itm/PISTON-RING-S ... 2c75040623
На тази обява пише, че буталата са индонезийски, а сегментите - японски - Part Manufacturer: TEIKIN INDONESIAN PISTONS & NPR/RIK JAPAN RINGS
Не знам какво им е качеството, но аз бих искал всичко в двигателя ми, особено бутала, сегемнти и лагери да е Made in Japan.


Тук намерих бутала, които мисля, че са оригинални - $58 парчето с бутален болт:
http://www.trademotion.com/parts/2004/T ... ent=PISTON

Комплект сегменти за $102:
http://www.trademotion.com/parts/2004/T ... RING%20SET

Хората приемат paypal като средство за разплащане и правят доставки извън САЩ:
http://www.trademotion.com/storefront/i ... eid=214001

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 03 Мар 2014 11:06
от steich
Благодаря колега Japanese_fever. Именно затова пуснах темата за да знам мога ли изобщо да разчитам на качеството на същите или изобщо да не се занимавам. Естествено ще търся по възможност оригинални, но не знам от ТМ да не би да ми съдерат кожата. Все пак ако този ремонт ми се върже над 2 к лв. ... ще си я карам така.

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 01 Апр 2014 16:07
от steich
Мислех да поотложа ремонта докато позволява, но май вече е време. Статистиката от последното засичане за 6 000 км е 4 литра масло Castrol Magnatec 10W40. Тъй че се замислям по сериозно за такъв ремонт. Събирам мнения за читав сервиз.

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 01 Апр 2014 18:58
от LEXUS
Сега, аз имам един съвет към теб. Понеже е известно,че някои партиди от определени години от тези двигатели могат да увеличат разхода на масло, доколкото съм запознат проблемът се състои в блокиране на сегментите в буталото. В ТМ Ауто третираха такива двигатели със специална добавка за промиване и при една част от двигателите това има ефект. Мисълта ми е преди да ремонтираш двигателя, отиди в ТМ Ауто, обясни им това и ги попитай каква добавка използват за този проблем, за да си я купиш оттам.

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 01 Апр 2014 19:05
от steich
С тези добавки най много да поотложа ремонта или да понамали разхода за някой километър, отърване от проблема обаче няма. Затова мисля да подходя по радикално.

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 01 Апр 2014 19:11
от мехаННика
Да, с тоя разход е късно за добавки. Само отваряне и какъвто ти късмета.

Re: Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE

Публикувано на: 01 Апр 2014 19:18
от steich
Другия вариант е друг двигател втора употреба на по малко км след 2007-ма но ... знае ли се пък на какво ще попадна а и цените които искат ... . Според вас кое е по добре ?