Грес или друго в маншоните на каретата?
Грес или друго в маншоните на каретата?
Преглеждах си колата на канала и гледам здраво опръскато от двата вътрешни маншона на каретата - до скоростите. Купих скоби и реших да ги сменям, обаче като махнах старата се разтече нещо като боза но по - светло и сега си чудя какво да прявя. Душих дали е трансмисионно масло май не е, какво е това? Там би трябвало да има грес но точно каква не знам, или греша. И при двете полуоси е едно и също положението, има "боза" и май затова е почнало да опръсква.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Има грес, но тя не е толкова рядка. Не знам какво се е случило та се е сбозила, но мисля, че трябва да промиеш каретата и да сложиш нова грес и нови скоби.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
А каква точно е греста, има много видове. Като съм сменял маншон но другите ми коли винаги са ми давали и опаковко грес но не пише каква е що е...
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
За съжаление толкова качествена грес няма да успееш да намериш и с такъв вискозитет. На външно каре при мен беше тъмнозелена, много тъмно, почти като молибденова грес ,но личи, че е по-хубава. Та на външно каре се слага молибденова, а на вътрешно при мен беше бежова пак с такава консистенция на гъст мед и там сложих някаква по-качествена за лагери с ЕП <ЕР> свойства, което значи с противозадиращи добавки за възли които работят с приплъзване.
Carina E 4AFE LB 1992
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Тва дето е изтекло е грес с бонус към нея, вода
Вероятно от доста време са скъсани. Ще ти е трудно да почистиш хубаво без да разглобяваш. Но ако си търпелив става.
Грес може и графитна оборотите не са големи и няма да има драми.

Вероятно от доста време са скъсани. Ще ти е трудно да почистиш хубаво без да разглобяваш. Но ако си търпелив става.
Грес може и графитна оборотите не са големи и няма да има драми.
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Има детайли, който се пълнят с масло или друга течна смазка. Причината е, че твърдите греси се лепят на стените и предизвикват вибрации заради нарушаване на баланса.
Както добре знаем, греста не се разтваря във вода, а за да се получи емулсия (механична смес или иначе казано маргарин) трябва нещо да ги разбърка много добре. В карето няма какво да накара греста и водата да се смесят. Ако е била течна, проучи много внимателно какво предписва производителя за да не се появи тема "странно тресене при ХХХХ оборота".
ПП
цитат от off-road форума:
"Има една грес LA8 с гъстота на пчелен мед. Точи се на много тънка струйка. Ако успееш да вкараш от нея си победител. При минаване покрай НДК ми звънни да ти кажа къде можеш да вземеш малко за проба."
Както добре знаем, греста не се разтваря във вода, а за да се получи емулсия (механична смес или иначе казано маргарин) трябва нещо да ги разбърка много добре. В карето няма какво да накара греста и водата да се смесят. Ако е била течна, проучи много внимателно какво предписва производителя за да не се появи тема "странно тресене при ХХХХ оборота".
ПП
цитат от off-road форума:
"Има една грес LA8 с гъстота на пчелен мед. Точи се на много тънка струйка. Ако успееш да вкараш от нея си победител. При минаване покрай НДК ми звънни да ти кажа къде можеш да вземеш малко за проба."
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Маншона е като центрофуга, още ли си мислиш че няма какво да ги размеси вътре?lederman написа:В карето няма какво да накара греста и водата да се смесят...

- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Всичко се върти заедно, няма бъркалкаScott написа:Маншона е като центрофуга, още ли си мислиш че няма какво да ги размеси вътре?lederman написа:В карето няма какво да накара греста и водата да се смесят...

Полуоската, карето и маншона се движат комплект, центробежните сили лепят греста по маншона и толкз .....
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Колега, ако въртенето на полуоската ти се струва недостатъчно да направи така наречения от тебе маргарин, значи вероятно си свикнал да караш само мотоциклети 
Няма маншон, който да се пълни с нисковискозитетни смазочни материали поради простата причина, че скобите които служат, за да държат маншоните не биха могли да задържат "пълнежа".
Пример : като ти текне рейката на кормилната уредба, започва да ти намалява хидравличната течност и под колата започват да се образуват локвички пък ти си сменил маншоните преди 1 месец.

Няма маншон, който да се пълни с нисковискозитетни смазочни материали поради простата причина, че скобите които служат, за да държат маншоните не биха могли да задържат "пълнежа".
Пример : като ти текне рейката на кормилната уредба, започва да ти намалява хидравличната течност и под колата започват да се образуват локвички пък ти си сменил маншоните преди 1 месец.
Последно промяна от xtreme на 17 Фев 2014 00:11, променено общо 1 път.
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Държат, в момента няма да цитирам пример защото искам да проверя, но съм сигурен, че има.xtreme написа:Колега, ако въртенето на полуоската ти се струва недостатъчно да направи така наречения от тебе маргарин, значи вероятно си свикнал да караш само мотоциклети
Няма маншон, който да се пълни с нисковискозитетни смазочни материали поради простата причина, че скобите които служат, за да държат маншоните не биха могли да задържат "пълнежа".
цитат:
"В книгата пише,че карето се пълни със 100 грама трансмисионно масло така иглите се мажат по добре,някои слагат и малко грес,аз съм само с масло.В маншона от към скоростна кутия се слагат 100 грама калциева грес.Преди да извадиш трипалцовата главина забележи коя е вътрешната и коя външната част за да се зглоби пак така."
Цитата е от Вартбург форума, така е и при 4 -тактовите, тези с VW двигател, аз от ремонтите на такъв съм го запомнил


видях, че такава система има и при Рено, а именно вътрешното каре да се маже с масло.
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Преди 3 години в един бояджийски сервиз от проклетия ми бяха продупчили маншона на дясното външно каре и се наложи да го сменявам.
1. Не намерих алтернативен маншон, а само оригинален - комплект 2 маншона (външен и вътрешен) + тубичка грес и скобите (цена около 360 лв.
)
2. Маншоните се сменяват само след демонтаж на полуоската.
3. Греста си изглеждаше точно като калциева грес, но не си спомням какво пишеше като спецификация.
П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"!
1. Не намерих алтернативен маншон, а само оригинален - комплект 2 маншона (външен и вътрешен) + тубичка грес и скобите (цена около 360 лв.

2. Маншоните се сменяват само след демонтаж на полуоската.
3. Греста си изглеждаше точно като калциева грес, но не си спомням какво пишеше като спецификация.
П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"!

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Точно това се опитвам да проуча - каква е смазката, защото съм сигурен, че не е греста която познавам. Маншоните са здрави оригинални скобите са както описа колегата метални също оригинални, не са хлабави и не мисля че може да влезе вода. Притеснява ме намалялото количество на въпросната смазка.
Всяка седмица поне веднъж съм в София и мога да си купя ако я има някъде
Всяка седмица поне веднъж съм в София и мога да си купя ако я има някъде

Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Огледай добре да не би опръсканото да не е грес от каретата, а трансмисионно масло от семерингите на полуоските!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Много добър съвет ... laugh.gifzi_zi_top написа:
П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"!
Аз малко да попитам тук в темата, че гледам тя от грес за карета се е превърнала в тема за перални и центрофуги .. biggrin.gif
Някой успял ли е да открие кой е Японеца, който сипва и вода в каретата освен греста (неговата мама) laugh.gif , защото винаги при смяна на на съединител (примерно) при по нови коли на които маншоните още не са барани, при сваляне на скоростите вместо да източвам маслото и да вадя цялото каре от кутията, аз откачам здравия маншон и вадя полуоската от карето, и винаги от "центрофугата" ми тече по ръкавите такава боза ..

Как пък за 30 години веднъж не видях, да не е успяла да влезе вода при трипода , ей туй се чудя ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Абсолютно сте прави, ама като е цитат не се редактираmartod написа:Много добър съвет ... laugh.gifzi_zi_top написа:
П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"!
Аз малко да попитам тук в темата, че гледам тя от грес за карета се е превърнала в тема за перални и центрофуги .. biggrin.gif
Някой успял ли е да открие кой е Японеца, който сипва и вода в каретата освен греста (неговата мама) laugh.gif , защото винаги при смяна на на съединител (примерно) при по нови коли на които маншоните още не са барани, при сваляне на скоростите вместо да източвам маслото и да вадя цялото каре от кутията, аз откачам здравия маншон и вадя полуоската от карето, и винаги от "центрофугата" ми тече по ръкавите такава боза ..![]()
Как пък за 30 години веднъж не видях, да не е успяла да влезе вода при трипода , ей туй се чудя ..

Това което казва martod всъщност поддържа предположението,че се налива нещо по-рядко от грес във вътрешните маншони.
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта