двигателно масло над максимума
- dany.killmister
- Мнения: 200
- Регистриран на: 14 Май 2009 15:43
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
двигателно масло над максимума
Здравейте,долях масло 2-3 мм.над максимума на щеката,дигателя е 1.4 д4д може ли ма стане някакъв проблем?
Mercedes S 560, 2018, Toyota Auris 1.4 D4D2009,Toyota Rav 4,2.0D4D 2004
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: двигателно масло над максимума
Аз обслужвам моя автомобил в ТМ било то София изток или запад. вече 4 обслужвания и винаги като вдигна щеката за да видя след обслужването сипали ли са масло biggrin.gif винаги е около 3 - 4 мм над горната черта. По фактура 6 литра ... гледам, че го сипват чрез отмерване с компютърна машинария. Предполагам, че малко над нивото не е проблем.....dany.killmister написа:Здравейте,долях масло 2-3 мм.над максимума на щеката,дигателя е 1.4 д4д може ли ма стане някакъв проблем?

Re: двигателно масло над максимума
И при мен винаги маслото е над максимума. Питах ги първите пъти в ТМ Ауто защо е така, те ми отговориха, че по книга е 4,5л и толкова ми сипват.scorpion написа:Аз обслужвам моя автомобил в ТМ било то София изток или запад. вече 4 обслужвания и винаги като вдигна щеката за да видя след обслужването сипали ли са масло biggrin.gif винаги е около 3 - 4 мм над горната черта. По фактура 6 литра ... гледам, че го сипват чрез отмерване с компютърна машинария. Предполагам, че малко над нивото не е проблем.....dany.killmister написа:Здравейте,долях масло 2-3 мм.над максимума на щеката,дигателя е 1.4 д4д може ли ма стане някакъв проблем?
Re: двигателно масло над максимума
Че сипват по книга - не се съмнявам, но дали източват всичкото?...
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: двигателно масло над максимума
Докато не си "глътне" малко от него, гледай да не вдигаш много високи обороти на двигателя.dany.killmister написа:Здравейте,долях масло 2-3 мм.над максимума на щеката,дигателя е 1.4 д4д може ли ма стане някакъв проблем?
Не, че има някаква голяма опасност, но да не избие някоя гарнитура.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: двигателно масло над максимума
Нищо и нема с 3 или 4 мм. Това е около 100 г. повече. Карай и си свиркай.
В картера маслото се плиска и така маже стените на ризите по-добре.
В картера маслото се плиска и така маже стените на ризите по-добре.

Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Re: двигателно масло над максимума
Четох скоро една тема, но забравих дали беше в нашия форум или в друг. Един пич разправяше как навремето имал Ауди и в сервиз вместо объркали пробките и вместо от двигателя източили маслото от скоростната кутия. Добре, ама не се усетили и му сипали още 4 литра. Каза, че покарал известно време, тя тракала, пушела и не знам какво още. Отстрани звучи забавно, но тогава се зачудих, дали наистина е възможно да сипеш двойно повече.
Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: двигателно масло над максимума
До капачката има място за поне още 2 масла. Само да си мераклия да пълниш мотора като резервоар. 

Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: двигателно масло над максимума
Принципно навсякъде из книгите пише, че не е добре да е извън границите и в двете посоки, но се чудя защо във всички БГ сервизи са склонни да препълват?
Само един път съм сменял масло в БГ сервиз. Имах такива съмнения и им казах-напълнете около средата, аз в къщи ще си долея. Да, ама не, пак беше препълнено- защо- ми толкова пишело, че се налива- ми нали ви казах до къде...- аз 15г сменям масла, не се притеснявай. И още 15г да сменя, пак ще си е същата тамбура...а аз съм склонен да вярвам не на тамбурата, а на производителя, който е сложил пръчка да се мери, а не да се налива на литри. Литрите са ориентир, да знаеш колко да си купиш.
В къщи с голяма спринцовка 50кубика и маркуче от мед. система изтеглих излишното и го оставих за доливане.
Това дето го пише по книгите е вместимост при сух двг., зареждане за първи път. При източването те бързат и не изчакват да изтече напълно, остава по магистралите, ако двг. не е съвсем загрял, то е по-гъсто и тече бавно...При пълнене пък филтъра поема малко след запалване, за това се налива по-малко, двг. работи малко, оставя се няколко мин да се стече, проверява се и се допълва малко под максимума.
Само един път съм сменял масло в БГ сервиз. Имах такива съмнения и им казах-напълнете около средата, аз в къщи ще си долея. Да, ама не, пак беше препълнено- защо- ми толкова пишело, че се налива- ми нали ви казах до къде...- аз 15г сменям масла, не се притеснявай. И още 15г да сменя, пак ще си е същата тамбура...а аз съм склонен да вярвам не на тамбурата, а на производителя, който е сложил пръчка да се мери, а не да се налива на литри. Литрите са ориентир, да знаеш колко да си купиш.
В къщи с голяма спринцовка 50кубика и маркуче от мед. система изтеглих излишното и го оставих за доливане.
Това дето го пише по книгите е вместимост при сух двг., зареждане за първи път. При източването те бързат и не изчакват да изтече напълно, остава по магистралите, ако двг. не е съвсем загрял, то е по-гъсто и тече бавно...При пълнене пък филтъра поема малко след запалване, за това се налива по-малко, двг. работи малко, оставя се няколко мин да се стече, проверява се и се допълва малко под максимума.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: двигателно масло над максимума
Navsqkude e taka! I v USA, kudeto sa mi smenqli masloto (na 10 razli4ni mesta, priemrno) vse go prepulvat ot 3-5 mm.JapCar написа:Принципно навсякъде из книгите пише, че не е добре да е извън границите и в двете посоки, но се чудя защо във всички БГ сервизи са склонни да препълват?
Daje nqkolko puti kato sum si go smenql az pak beshe malko nad max, a si bqh otdelil v edna tuba tochno tolkova kolkoto mi trqbva - izmereno do ml.
Rabotata e tam, che qvno ne go chakat da se izcedi dokrai, a i to realno ne moje da se izcedi dokraj, kogato kolata e horizntlano.
I ot moq opit i mislene sum stignal do izvoda, che po-visokoto nivo se dulji na tova ne, che si nalql poveche, a ne si chakal dostatychno dulgo da se izcedi staroto.
Inache nqkolko mililitra, da rechem do 0.3-0.5L ne e fatalno. Karal sum mnogo puti taka, prosto gledam da ne kachvam visoki oboroti, dokato ne go izgori malko.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: двигателно масло над максимума
Каквито и доводи да има , няма да се съглася, че е редно да е над MAX, независимо колко...Никакъв проблем не е да се направи в средата MIN/MAX...И пак питам, защо трябва да се налива на литри, а не до ниво, като проверката се извършва по ниво, не по литри, въпреки, че двете са пряко свързани?
Искам да кажа, че за двг. е важно коло масло има , а не колко е налято и не мисля, че првилото "колкото повече, толкова повече", е приложимо.
Искам да кажа, че за двг. е важно коло масло има , а не колко е налято и не мисля, че првилото "колкото повече, толкова повече", е приложимо.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: двигателно масло над максимума
Никой не е казал, че е редно да е над МАХ. Просто в сервизите няма кой да го чака да се изтича, пък да пали колата, пък да долива и т.н. НО основно както казахме по-горе - не го чакат да се доизтече. Те го проверяват, но ако е малко над МАХ. не изсмукват. Аз съм спорил със сервизи и съм им казвал да ми измучат дпълнителното. Отделно два пъти пред нас съм точил всичкото масло и после съм го наливал пак до мярката. Но пак казвам няколко милилитра не са фатални. Какво значи не са фатални - няма нужда да точиш , изсмукваш и т.н.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Re: двигателно масло над максимума
Най-точно става като се налее половин литър по-малко от това, което пише в данните за автомобила, след това на щеката нивото е на макс. или между средата и макс. Масларите ако започнат да наливат само по щека нищо няма да направят и ще умрат от глад, защото трябва да чакат по 5-10 мин. на доливка и ако не дочакат пак ще препълнят.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: двигателно масло над максимума
Вкарвате се в излишни филми.
Слагат 1/2 л. повече заради филтъра, а той събира 200 г. Ето 300 г. нивото нагоре. Освен че се предполага намаляване на нивото при работа. Заради разход на масло.
И дали всеки знае колко събира всяка кола с космическа точност. Ако няма каталози- поглежда картера и преценява колко ще събере. Не всеки пита, защото това да се пита клиента, което той може и да не знае- не прави чест на майстора.
Никой няма да ви налее по-малко от максимума масло освен ако не му кажете предварително и точно колко да бъде. Клиента плаща количество, което ще бъде налято. Ако остане- трябва да има в какво да се налее и даде. И ако тубата се окаже мазна я слагаме в чистия багажник, където оставяме на детето дрехите, нал-тъй...
Погледнете и от другата страна. От 200-300 г. пък и 1/2 л. над нивото нищо не може да стане на мотора.
Слагат 1/2 л. повече заради филтъра, а той събира 200 г. Ето 300 г. нивото нагоре. Освен че се предполага намаляване на нивото при работа. Заради разход на масло.
И дали всеки знае колко събира всяка кола с космическа точност. Ако няма каталози- поглежда картера и преценява колко ще събере. Не всеки пита, защото това да се пита клиента, което той може и да не знае- не прави чест на майстора.
Никой няма да ви налее по-малко от максимума масло освен ако не му кажете предварително и точно колко да бъде. Клиента плаща количество, което ще бъде налято. Ако остане- трябва да има в какво да се налее и даде. И ако тубата се окаже мазна я слагаме в чистия багажник, където оставяме на детето дрехите, нал-тъй...
Погледнете и от другата страна. От 200-300 г. пък и 1/2 л. над нивото нищо не може да стане на мотора.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot], Двигателист и 9 госта