Страница 1 от 5

Avensis T22 2.0 D4D 110HP 2001 не пали

Публикувано на: 26 Юли 2013 21:03
от icoc
Здравейте колеги.Имам един голям проблем-за жалост до момента неразрешим.Надявам се вие да ми помогнете.Авенсис-а ми спря да пали.Колата е 2001г двигател D4D. 110к.с. Преди известно време започна да пали по-трудно.Прегледах подгряващи свещи и смених горивния филтър,почистих и цедката в резервоара.Никакво подобрение.Даже за много късо време нещата се влошиха повече.На диагностика ми казаха че бавно качва налягане в горивната система.В момента в който достигне необходимото налягане пали,и върви без проблем.Според майстора бяха SCV-клапанчетата.Смених ги с чисто-нови и колата въобще спря да пали.Върнах старите но няма палене.С дърпане запали от четвърт и в момента в който подадох газ светна чека и колата заработи на много малки обороти без да може да се изфорсира.Посъветвайте ме какво да правя.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 26 Юли 2013 22:11
от martod
icoc написа:Посъветвайте ме какво да правя.
Освен SCV-клапанчетата на помпата имаш и клапан за налягането, провери и него, също така на рейката има датчик за налягането, може и той да се бъзика ..
На тази диагностика някаква грешка не откриха ли ? ..

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 26 Юли 2013 22:19
от icoc
Не никаква грешка не откриха.Само казаха че бавно достига нужното налягане на горивото.А то не трябва ли да си има налягане в системата при угасен двигател и при стартиране веднага да пали.А къде се намира този клапан за налягане на помпата?

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 26 Юли 2013 22:57
от diesel_power
Имаш дюза,която изпуска .

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 27 Юли 2013 21:37
от JapCar
icoc написа:Само казаха че бавно достига нужното налягане на горивото.А то не трябва ли да си има налягане в системата при угасен двигател и при стартиране веднага да пали.
Как разбраха, че бавно достига налягане?
След като изгасиш колата налягането в рейла спада след около 10 сек. Тъй като в системата няма въздух, течността е несвиваема, при първо завъртане помпата за високо налягане веднага качва налягане и пали.
Само да ти кажа ако не знаеш- когато сменяш SCV клапаните, след това трябва да обезвъздушиш системата с бутона върху гор. филтър.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 27 Юли 2013 21:58
от Scott
JapCar написа:След като изгасиш колата налягането в рейла спада след около 10 сек...
Точно това би било причина за рудно палене на топъл двигател. Налягането трябва да остава дори и при изгасен двигател. Всеки спад над 0.1 атм за минута е висок и трябва да се търси откъде системата пропуска.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 27 Юли 2013 23:26
от JapCar
Scott написа:
JapCar написа:След като изгасиш колата налягането в рейла спада след около 10 сек...
Точно това би било причина за рудно палене на топъл двигател. Налягането трябва да остава дори и при изгасен двигател. Всеки спад над 0.1 атм за минута е висок и трябва да се търси откъде системата пропуска.
Аз това го казвам от опит- гледам го на Teckstreama...Никога не съм имал проблем с паленето на топло.
Сигурен ли си в твърдението си? На пр. ход налягането е около 32000 KPa, на топло това не е ли 320 атм? Колко време трябва да го държи, няма ли нещо което го изпуска контролирано...?

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 28 Юли 2013 01:27
от Scott
JapCar написа:... На пр. ход налягането е около 32000 KPa, на топло това не е ли 320 атм? Колко време трябва да го държи, няма ли нещо което го изпуска контролирано...?
Извинявай, мислех че говорим за системата за ниско налягане, преди рейката. Рейката има клапан за изпускане като се угаси двигателя или контролирано изпуска през инжекторите. Точно това може да е причина за "изплюване" на гориво в цилиндрите при изгасяне.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 28 Юли 2013 02:15
от JapCar
Scott написа: Рейката има клапан за изпускане като се угаси двигателя или контролирано изпуска през инжекторите. Точно това може да е причина за "изплюване" на гориво в цилиндрите при изгасяне.
Допускам , че има такъв клапан, но не знам къде е и как се нарича, че да го търся...
Но какво искаш да кажеш "или контролирано изпуска през инжекторите".Нали не трябва да отива в цилиндрите...?

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 28 Юли 2013 12:51
от Scott
JapCar написа:Допускам , че има такъв клапан, но не знам къде е и как се нарича, че да го търся...
Но какво искаш да кажеш "или контролирано изпуска през инжекторите".Нали не трябва да отива в цилиндрите...?
Не съм сигурен за твоя двигател, по принцип HPV се намира от едната страна на рейката, а датчика на налягането от другата. На картинките дето намерих има някакви компоненти от двете страни на рейката за твоя модел, но не е ясно дали едното е HPV или само тапа. По-скоро при теб е възприет втория принцип (няма HPV, а се освобождава налягането през инжекторите), защото не се вижда тръбичка за връщане на горивото директно от рейката, а само от инжекторите. Контролираното изпускане е всъщност връщане по тръбичката за излишно гориво обратно във филтъра. За целта се изпращат управляващи импулси с много малка продължителност, за да се отвори само клапата на инжектора, но не и да се задвижи самата игла. По този начин се осъществява връзка между рейката и магистралата за връщане на горивото за много кратко време. Точно този принцип е много критичен към износени инжектори, защото се получава изпразване в цилиндъра. Предполагам ти е ясно, че говоря по принцип, а не конкретно за твоя двигател и в частност за проблема дето си описал в другата тема.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 28 Юли 2013 15:50
от JapCar
Scott написа: Предполагам ти е ясно, че говоря по принцип, а не конкретно за твоя двигател и в частност за проблема дето си описал в другата тема.
Разбрах какво искаш да кажеш и вероятно при мен е така, но за съжаление на тоя двг връщащото гориво не излиза навън за всяка дюза, както при някои дърти двг, а излиза само една тръбичка, която отива във филтъра...Така не мога да тествам всяка дюза по отделно за връщащо гориво както е описано на много места...
Излиза, че няма начин без да се свалят дюзите на стенд да се разбере коя/ако прави мизерия.
Всичко това обяснява теоретично първия ми ефект с чукането на ниски обороти и сега при палене...-някоя дюза прогресивно се скапва и при ниски обор плюе повече гориво от необходимото (чукането), а сега вече и при контролираното изпускане пропуска малко и в цилиндъра...
В Тойота ми бяха казали, че за този двг се монтират 2 вида дюзи и единия вид може да се сменят, само 4-те наведнъж. А за да се види кой тип са моите трябва да се отвори, по VIN не могат да кажат...Малко тъпо ми звучи това, но така казаха.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 28 Юли 2013 16:51
от Scott
JapCar написа:... излиза само една тръбичка, която отива във филтъра...Така не мога да тествам всяка дюза по отделно за връщащо гориво както е описано на много места...
От любов към спорта можеш да вземеш от някоя морга тая тръбичка и да я срежеш между всеки две дюзи. Обаче махането на дюзите е най-голямата хамалогия, така че по-добре наистина да ги изпиташ на стенд.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 28 Юли 2013 17:24
от JapCar
Scott написа:От любов към спорта можеш да вземеш от някоя морга тая тръбичка и да я срежеш между всеки две дюзи. Обаче махането на дюзите е най-голямата хамалогия, така че по-добре наистина да ги изпиташ на стенд.
Тръбичките се събират под капака и навън излиза общата...не ми се занимава да разглобявам.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 28 Юли 2013 21:25
от icoc
Колеги,да разбирам ли че основния виновник за непаленето са дюзите.И ако е така има ли някакво лечение

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 31 Юли 2013 08:36
от diesel_power
Ако изпуска само една дюза към излишното се хваща лесно ,но ако и друга се е изпортила ще е проблем.