Страница 1 от 1

Може би някой знае?

Публикувано на: 26 Мар 2013 00:47
от JNBak
Здравейте колеги!
Нов съм във форума, нов съм и в употребата на японски автомобил и съответно новите проблеми. Болежката е следната: колата е Ярис 2003, мотора - 1,4/D4D.Работи нормално. Проблема дойде ноември месец, парното започна да се губи.Нивото винаги е в нормата. Няма надуване на тръби и или изхвърляне на антифриз. Първо се обърнах към майсторите, които поддържат опела ми от много време. Според тях - запушен радиатор на парното, лечение: 1 час оцет, сода, вода,компресор. На следващият ден проблема пак налице: ту има парно, ту нямя. Забелязах, че като я форсирам 5 до 10 сек. на 3000 оборота парното идва, но след неопределено време пак изчезва. Последва второ мнение от съученик, майстор в голям Русенски сервиз.Между другото сме по на 40, така че опита му не е двугодишен. Според него гарнитура. Смениха термостата, антифриза и остана уговорката, ако пак се появи проблема да ида в оторизирания сервиз на Тойота в Русе, да ми направят тест за изгорели газове в антифриза.Ако "ДА" сменяме гарнитура. След една седмица отново парното започна да се губи. И ето ме в НИКОМ Русе- официален представител и сервиз на Тойота за Русе. Споделих проблема, след 5 часа ми се обадиха. Резултата: Всичко по системата е наред, няма газове в антифриза, т.е. гарнитурата е здрава. Според тях, не добре обезвъздушена система, по техни думи доляли 1 л. антифриз,гряли я на място, карали я 15 км. всичко ок. Предложиха като мина 200, 300 км. пак да отида да погледнат нивото. Това се развива вече края на февруари, началото на март, т.е. топлите дни. Минах 500 км. ,без пробем. В студените сутрини парното си загрява след 3 - 4 км.,мисля нормално е. Минах през сервиза,колата загряла, не дойде механик, а костюмирания приемчик, погледна казанчето с антифриза, побутна го с ръка след това разви капачката , викам му ще се изгориш, а той се смее( нали разбира) и каза: За мен всичко е наред, но мини пак след 500 км.След 2 седмици дойде днешния студен 25 март и парното пак охладня. Проблема е същия като през ноември въпреки нов термостат, нов антифриз и добре обезвъздушена система. И понеже незнам към кого де се обърна за помощ, се обръщам към вас. Колеги, вие сте!

Re: Може би някой знае?

Публикувано на: 26 Мар 2013 11:47
от мехаННика
Парното ти изчезва защото антифриза изчезва. "Гениално" ще каже някой. Антифриза може да тече отвън, което може да се види, и вътре в цилиндрите което не може да видиш. Когато е вътре освен необяснимата загуба се наблюдава и значително по бял дим отзад при студен старт в хладен ден. Виж дали пуши бяло сутрин, това всъщност е пара а не дим. Идва лято, в смисъл че парното няма да ти липсва много и може да изчакаш докато се убедиш че главата е за сваляне, успех.

Re: Може би някой знае?

Публикувано на: 26 Мар 2013 11:59
от JNBak
Там е работата, че антифриза не изчезва, нивото си е нормално. Иначе това за белия дим съм го проиграл вече с опела, знам за какво иде реч.

Re: Може би някой знае?

Публикувано на: 26 Мар 2013 14:25
от scorpion
Колега, при положение, че всичко е ок с охладителната система - антифриз ниво, термостата, поддържане ма раб.температура и пр. Бих се върнал на евентуален проблем радиаторчето за отопление... това с оцета и содата едва ли е отстранило проблем със запушване, ако и даже не се е влошил проблема....успех!

Re: Може би някой знае?

Публикувано на: 26 Мар 2013 15:24
от PESHO OT MARS
Има ли как да се види с око радиаторчето на парното?
Провери ли дали при изчезнало парно маркучите на вход и изход от радиаторчето са топли респективно студени?
Ако има как да се погледне без да се сваля много една термо-камера и ще стане ясно дали е радиаторче или нещо друго.

Re: Може би някой знае?

Публикувано на: 26 Мар 2013 20:34
от мехаННика
Ако нивото ти е нормално тогава къде са побрали 1л антифриз? Нормалното ниво в казанчето не гарантира че радиатора е пълен, освен това кола на тия години няма с какво да запуши радиаторчето на парното освен ако някой идиот не е слагал вътре утайки от кафе и др подобни майонези. Друго,съвсем теоретично, радиаторчето има преграда във входящото казанче която осигурява течността да премине по цялата дължина на тръбичките напред и назад за да отдаде повече топлина. При надуване с компресор има опасност да се повреди и тогава имаш антифриз, маркучите са горещи а топло в купето нямаш.

Re: Може би някой знае?

Публикувано на: 27 Мар 2013 01:11
от Drago_636
Privet,
Kolega sashtestvuva veroiatnost i da e vodna pompa, makar i ne mnogo golqma ako darji normalna temperatura. Izvinqvam se za latinicata. Uspeh

Re: Може би някой знае?

Публикувано на: 27 Мар 2013 02:09
от JapCar
Оцет и др. почистващи препарати биха свършили работа за почистване на радиатор, ако все пак тръбичките са с теснени от натрупвания , но все пак малко проходими и съответния препарат преминавайки през стесненията ги разтваря и разширява проходимостта.
Ако има пълно запушване на част от тръбичките нищо не може да помогне да ги отпуши, нито препарати, нито надуване...

Re: Може би някой знае?

Публикувано на: 29 Мар 2013 18:02
от JNBak
Благодаря за мненията! Последните 2 дни няма проблем с работата на парното. Като начало мисля да сменя радиаторчето. От там нататък....пак ще пиша.