Може би някой знае?
Може би някой знае?
Здравейте колеги!
Нов съм във форума, нов съм и в употребата на японски автомобил и съответно новите проблеми. Болежката е следната: колата е Ярис 2003, мотора - 1,4/D4D.Работи нормално. Проблема дойде ноември месец, парното започна да се губи.Нивото винаги е в нормата. Няма надуване на тръби и или изхвърляне на антифриз. Първо се обърнах към майсторите, които поддържат опела ми от много време. Според тях - запушен радиатор на парното, лечение: 1 час оцет, сода, вода,компресор. На следващият ден проблема пак налице: ту има парно, ту нямя. Забелязах, че като я форсирам 5 до 10 сек. на 3000 оборота парното идва, но след неопределено време пак изчезва. Последва второ мнение от съученик, майстор в голям Русенски сервиз.Между другото сме по на 40, така че опита му не е двугодишен. Според него гарнитура. Смениха термостата, антифриза и остана уговорката, ако пак се появи проблема да ида в оторизирания сервиз на Тойота в Русе, да ми направят тест за изгорели газове в антифриза.Ако "ДА" сменяме гарнитура. След една седмица отново парното започна да се губи. И ето ме в НИКОМ Русе- официален представител и сервиз на Тойота за Русе. Споделих проблема, след 5 часа ми се обадиха. Резултата: Всичко по системата е наред, няма газове в антифриза, т.е. гарнитурата е здрава. Според тях, не добре обезвъздушена система, по техни думи доляли 1 л. антифриз,гряли я на място, карали я 15 км. всичко ок. Предложиха като мина 200, 300 км. пак да отида да погледнат нивото. Това се развива вече края на февруари, началото на март, т.е. топлите дни. Минах 500 км. ,без пробем. В студените сутрини парното си загрява след 3 - 4 км.,мисля нормално е. Минах през сервиза,колата загряла, не дойде механик, а костюмирания приемчик, погледна казанчето с антифриза, побутна го с ръка след това разви капачката , викам му ще се изгориш, а той се смее( нали разбира) и каза: За мен всичко е наред, но мини пак след 500 км.След 2 седмици дойде днешния студен 25 март и парното пак охладня. Проблема е същия като през ноември въпреки нов термостат, нов антифриз и добре обезвъздушена система. И понеже незнам към кого де се обърна за помощ, се обръщам към вас. Колеги, вие сте!
Нов съм във форума, нов съм и в употребата на японски автомобил и съответно новите проблеми. Болежката е следната: колата е Ярис 2003, мотора - 1,4/D4D.Работи нормално. Проблема дойде ноември месец, парното започна да се губи.Нивото винаги е в нормата. Няма надуване на тръби и или изхвърляне на антифриз. Първо се обърнах към майсторите, които поддържат опела ми от много време. Според тях - запушен радиатор на парното, лечение: 1 час оцет, сода, вода,компресор. На следващият ден проблема пак налице: ту има парно, ту нямя. Забелязах, че като я форсирам 5 до 10 сек. на 3000 оборота парното идва, но след неопределено време пак изчезва. Последва второ мнение от съученик, майстор в голям Русенски сервиз.Между другото сме по на 40, така че опита му не е двугодишен. Според него гарнитура. Смениха термостата, антифриза и остана уговорката, ако пак се появи проблема да ида в оторизирания сервиз на Тойота в Русе, да ми направят тест за изгорели газове в антифриза.Ако "ДА" сменяме гарнитура. След една седмица отново парното започна да се губи. И ето ме в НИКОМ Русе- официален представител и сервиз на Тойота за Русе. Споделих проблема, след 5 часа ми се обадиха. Резултата: Всичко по системата е наред, няма газове в антифриза, т.е. гарнитурата е здрава. Според тях, не добре обезвъздушена система, по техни думи доляли 1 л. антифриз,гряли я на място, карали я 15 км. всичко ок. Предложиха като мина 200, 300 км. пак да отида да погледнат нивото. Това се развива вече края на февруари, началото на март, т.е. топлите дни. Минах 500 км. ,без пробем. В студените сутрини парното си загрява след 3 - 4 км.,мисля нормално е. Минах през сервиза,колата загряла, не дойде механик, а костюмирания приемчик, погледна казанчето с антифриза, побутна го с ръка след това разви капачката , викам му ще се изгориш, а той се смее( нали разбира) и каза: За мен всичко е наред, но мини пак след 500 км.След 2 седмици дойде днешния студен 25 март и парното пак охладня. Проблема е същия като през ноември въпреки нов термостат, нов антифриз и добре обезвъздушена система. И понеже незнам към кого де се обърна за помощ, се обръщам към вас. Колеги, вие сте!
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Може би някой знае?
Парното ти изчезва защото антифриза изчезва. "Гениално" ще каже някой. Антифриза може да тече отвън, което може да се види, и вътре в цилиндрите което не може да видиш. Когато е вътре освен необяснимата загуба се наблюдава и значително по бял дим отзад при студен старт в хладен ден. Виж дали пуши бяло сутрин, това всъщност е пара а не дим. Идва лято, в смисъл че парното няма да ти липсва много и може да изчакаш докато се убедиш че главата е за сваляне, успех.
Re: Може би някой знае?
Там е работата, че антифриза не изчезва, нивото си е нормално. Иначе това за белия дим съм го проиграл вече с опела, знам за какво иде реч.
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Може би някой знае?
Колега, при положение, че всичко е ок с охладителната система - антифриз ниво, термостата, поддържане ма раб.температура и пр. Бих се върнал на евентуален проблем радиаторчето за отопление... това с оцета и содата едва ли е отстранило проблем със запушване, ако и даже не се е влошил проблема....успех!
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Може би някой знае?
Има ли как да се види с око радиаторчето на парното?
Провери ли дали при изчезнало парно маркучите на вход и изход от радиаторчето са топли респективно студени?
Ако има как да се погледне без да се сваля много една термо-камера и ще стане ясно дали е радиаторче или нещо друго.
Провери ли дали при изчезнало парно маркучите на вход и изход от радиаторчето са топли респективно студени?
Ако има как да се погледне без да се сваля много една термо-камера и ще стане ясно дали е радиаторче или нещо друго.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Може би някой знае?
Ако нивото ти е нормално тогава къде са побрали 1л антифриз? Нормалното ниво в казанчето не гарантира че радиатора е пълен, освен това кола на тия години няма с какво да запуши радиаторчето на парното освен ако някой идиот не е слагал вътре утайки от кафе и др подобни майонези. Друго,съвсем теоретично, радиаторчето има преграда във входящото казанче която осигурява течността да премине по цялата дължина на тръбичките напред и назад за да отдаде повече топлина. При надуване с компресор има опасност да се повреди и тогава имаш антифриз, маркучите са горещи а топло в купето нямаш.
Re: Може би някой знае?
Privet,
Kolega sashtestvuva veroiatnost i da e vodna pompa, makar i ne mnogo golqma ako darji normalna temperatura. Izvinqvam se za latinicata. Uspeh
Kolega sashtestvuva veroiatnost i da e vodna pompa, makar i ne mnogo golqma ako darji normalna temperatura. Izvinqvam se za latinicata. Uspeh
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Може би някой знае?
Оцет и др. почистващи препарати биха свършили работа за почистване на радиатор, ако все пак тръбичките са с теснени от натрупвания , но все пак малко проходими и съответния препарат преминавайки през стесненията ги разтваря и разширява проходимостта.
Ако има пълно запушване на част от тръбичките нищо не може да помогне да ги отпуши, нито препарати, нито надуване...
Ако има пълно запушване на част от тръбичките нищо не може да помогне да ги отпуши, нито препарати, нито надуване...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Може би някой знае?
Благодаря за мненията! Последните 2 дни няма проблем с работата на парното. Като начало мисля да сменя радиаторчето. От там нататък....пак ще пиша.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта